Melding bandenspanning zonder sensoren uitschakelen
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
- Actief als: particulier
Melding bandenspanning zonder sensoren uitschakelen
Ik heb een setje winterbanden gemonteerd, echter zonder de bandenspanningsensoren erin. Hierdoor rij ik nu rond met zo'n oranje sleutel op het dashboard en de melding dat de bandenspanning ingeleerd moet worden. Iemand een idee of dit zelf helemaal uit te zetten is? Ik krijg de sleutel nu tijdelijk weg door te kiezen voor inleren bandenspanning, maar omdat de auto dan geen sensoren kan vinden komt de melding na een paar minuten weer terug. Hachee dacht dat enkel de dealer dit kon uitschakelen, iemand die hier ervaring mee heeft? Maandag staat hij toch nog even een dagje bij de dealer dan weet ik waar ik naar moet vragen.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Contacteer:
Re: Melding bandenspanning zonder sensoren uitschakelen
Hi Niek. Ik denk niet dat dit gaat werken. TPMS is onderdeel van je typegoedkeurig en je zal dan ook sensoren in je banden moeten hebben. Zie het topic over TPMS. De Zoe kan ook maar 1 set sensoren aan dus moet je telkens de banden in laten lezen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Correct wat Sordonne zegt.
Waar nu (bij mij) even wat verwarring over ontstaat is dat "een friendly mechanic" uit de UK me vertelde dat de nieuwste ZOEs geen TPMS meer hebben maar tot dezelfde typegoedkeuring komen door nauwkeurige wielsnelheid te meten. Volgens mij is Niek_'s auto splinternieuw, maar lijkt dus wel TPMS te hebben. Ik zal die knaap nog even vragen.
Waar nu (bij mij) even wat verwarring over ontstaat is dat "een friendly mechanic" uit de UK me vertelde dat de nieuwste ZOEs geen TPMS meer hebben maar tot dezelfde typegoedkeuring komen door nauwkeurige wielsnelheid te meten. Volgens mij is Niek_'s auto splinternieuw, maar lijkt dus wel TPMS te hebben. Ik zal die knaap nog even vragen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
is het niet gewoon met de clip aangeven dat bandenspannings sensoren op winter moeten staan dan, en dan druk instellen op '0,0 bar. ook al zitten er geen sensoren in ?? zo doe ik het altijd bij scenic velsatis espace laguna en megane rijders. maar ik weet niet of dit bij de ZOE ook nog zo kan?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Contacteer:
Hi Demi. We zoeken naar een oplossing zonder CLIP zodat je niet 2 keer per jaar naar een ZE dealer hoeft te gaan. Als je een ander “apparaatje” onder ca. € 120 weet die dit kan dan hoor ik het graag.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 jun 2023 19:06
4 sensortjes in je wielen monteren. problem solved, en je rijdt weer 'veilig' met TPMS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Mijn "friendly mechanic" heeft inmiddels de dealer verlaten, dus ik sta een beetje droog zeg maar. Als ik een keer kan "afluisteren" wat CLIP doet bij het wisselen van sensoren kunnen we bezien of dat in CanZE is in te bouwen. Meestal heb je echter ook nog eens een apparaatje nodig om de sensoren bij stilstand te "verleiden" te gaan uitzenden, maar wellicht kan de auto dit zelf.
Het is ook mogelijk dat DDT4All dit kan maar daar heb ik nooit naar gekeken (ook omdat ik zelf geen TMPS ZOE heb, en er dus ook niets kan testen).
Het is ook mogelijk dat DDT4All dit kan maar daar heb ik nooit naar gekeken (ook omdat ik zelf geen TMPS ZOE heb, en er dus ook niets kan testen).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
Hier hetzelfde probleem. Ik wissel de wielen zelf en krijg dan die sensormelding. Met welke tool kan dat zelf resetten/inleren?
2020 Zoe -R50 First Edition
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 13 apr 2018 12:00
Ik heb 2 OEM TPMS sensoren te koop voor de ZOE.
Zie ook onder: [Te Koop Aangeboden] , "2 stuks TMPS sensoren Renault partnummer: 407003743R / 40700 3743R".
Andere 2 zul je helaas bij de dealer moeten kopen...
Zie ook onder: [Te Koop Aangeboden] , "2 stuks TMPS sensoren Renault partnummer: 407003743R / 40700 3743R".

Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53
Sensoren zijn probleem niet. Probleem is dat de Zoe maar geheugen heeft voor 1 set sensoren en je dus bij elke winter/zomerwissel naar de dealer moet voor het inleren. Ik zoek dus een tool om dat zelf te kunnen..IvanC schreef:Ik heb 2 OEM TPMS sensoren te koop voor de ZOE.
2020 Zoe -R50 First Edition
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 701 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 81 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 6 Reacties
- 681 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie4
-
- 0 Reacties
- 103 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcel63
-
- 1 Reacties
- 150 Weergaves
-
Laatste bericht door beaukey
-
- 0 Reacties
- 311 Weergaves
-
Laatste bericht door Toni9100
-
-
Originele LM velgen Captur 2 17" met zomerbanden en sensoren
door Vertrokken - 26996 » » in Onderdelen en accessoires aangeboden - 0 Reacties
- 168 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 26996
-