motor kapot?
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
motor kapot?
Onze Renault espace 3.0 DCI V6 aut uit 2003 heeft 170.000 km gelopen. In de afgelopen jaren is veel gerepareerd (o.a. EGR klep), wat bij elkaar ongeveer € 10.000,- heeft gekost. In mei 2008 kwam de auto stil te staan. Omdat de garage niet precies kan zien wat de oorzaak is, hebben zij een nieuwe motor geoffreerd voor € 16.470,-. Omdat wij onderhand blut zijn hebben wij Renault Nederland om bemiddeling en/of coulance gevraagd, daar de auto economisch niet meer zoveel waard is. Renault Nederland schrijft: De aanzienlijke motorschade houdt geen verband met de werkzaamheden van de garage. Ten aanzien van eventuele bijdrage van renault in de kosten van herstel kan geen sprake zijn. Allereerst vanwege de leeftijd en met name kilometerstand van de auto en daarnaast omdat door de dealer geadviseerde werkzaamheden niet zijn uitgevoerd die mogelijk ten grondslag liggen aan de problemen met de motor.
Is er iemand binnen de renault-organisatie die ons wil helpen met deze Renault?
Is er iemand binnen de renault-organisatie die ons wil helpen met deze Renault?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Re: motor kapot?
Hmmm wel een beetje raar, eerst geeft de dealer aan niet precies te weten wat het probleem is en vervolgens zouden bepaalde werkzaamheden die mogelijk ten grondslag liggen aan de problemen met de motor niet zijn uitgevoerd.ibaan schreef:en daarnaast omdat door de dealer geadviseerde werkzaamheden niet zijn uitgevoerd die mogelijk ten grondslag liggen aan de problemen met de motor.
Welke werkzaamheden zijn dan niet uitgevoerd volgens hun welke men jou wel geadviseerd had?
Doet de motor trouwens helemaal niks meer of start hij wel nog en rijdt hij dan ook nog tot hij warm is en stopt hij er daarna mee?
Dit was namelijk bij mijn auto het geval toen ik hem kocht...... versnellingsbak was kapot en na reparatie van € 3000,- is hij weer als nieuw

Hide post links |
-
Bij uitlezing gaf de computer aan de brandstofpomp de vervangen. In april vond er een grote beurt plaats en gaf de computer dit euvel niet meer aan en kregen wij geen reparatie-advies meer van de garage. Toen ik vroeg wat er zou gebeuren zeiden ze dat de auto stil zou vallen, maar er zou geen sprake zijn van rook. Dat ze nu zeggen dat we de brandstofpomp hadden moeten vervangen begrijpen wij niet. Ik neem aan dat wanneer je een EGR-klep vervangt ook kunt zien of de brandstofpomp aan vervanging toe is!.
De auto start nog wel, maar er komt gelijk zeer veel witte rook uit. Toen dit de eerste keer gebeurde reden we op de snelweg en konden we alleen nog maar remmen. Er isook al een expert bij geweest van de verzekering, maar die heeft alleen maar gekeken of het een door de verzekering gedekte schade zou zijn (kortsluiting, schade van buitenaf e.d.), maar dit heeft de expert niet kunnen constateren.
Is het waar dat een Espace uit 2003 met 170.000 km op de teller nog maar 8.000 - 10.000 euro waard is, wanneer hij in goede staat is?
De auto start nog wel, maar er komt gelijk zeer veel witte rook uit. Toen dit de eerste keer gebeurde reden we op de snelweg en konden we alleen nog maar remmen. Er isook al een expert bij geweest van de verzekering, maar die heeft alleen maar gekeken of het een door de verzekering gedekte schade zou zijn (kortsluiting, schade van buitenaf e.d.), maar dit heeft de expert niet kunnen constateren.
Is het waar dat een Espace uit 2003 met 170.000 km op de teller nog maar 8.000 - 10.000 euro waard is, wanneer hij in goede staat is?
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
Hallo, Ibaan
Misschien een tip, heb je al in het luchtfilter gekeken.
Als er een poetslap in terecht gekomen is (bv in de garage)
(Zou niet de eerste keer zijn) dan komt er onverbrande diesel
uit de uitlaat in dampvorm. En loopt beroerd.
Gr. Ruud
Misschien een tip, heb je al in het luchtfilter gekeken.
Als er een poetslap in terecht gekomen is (bv in de garage)
(Zou niet de eerste keer zijn) dan komt er onverbrande diesel
uit de uitlaat in dampvorm. En loopt beroerd.
Gr. Ruud
Hide post links |
-
- lid
Ik heb even gekeken op autoweek.nl en, als ik uit ga van de Renault Espace 3.0 dCi V6 24V Expression met 170.000 km van januari 2003 zonder leer, lm-velgen, metalic lak en zonder schuif-kanteldak krijg ik de volgende prijzen:ibaan schreef: Is het waar dat een Espace uit 2003 met 170.000 km op de teller nog maar 8.000 - 10.000 euro waard is, wanneer hij in goede staat is?
Inkoop: € 19.100
Verkoop: € 22.900
Dus die € 10.000 die ze er voor willen geven is wel HEEL ERG LAAG !!!!!
Of, ze gaan uit van het feit dat er inderdaad een nieuwe motor in moet van rond de € 16.000 zoals je aangaf, dan is de € 10.000 natuurlijk weer een nette prijs.....(er vanuit gaande dat de door mij ingevoerde opties bouwmaand etc kloppen)
Anders kijk zelf maar even op www.autoweek.nl
Hide post links |
-
Chicco schreef:Ik heb even gekeken op autoweek.nl en, als ik uit ga van de Renault Espace 3.0 dCi V6 24V Expression met 170.000 km van januari 2003 zonder leer, lm-velgen, metalic lak en zonder schuif-kanteldak krijg ik de volgende prijzen:ibaan schreef: Is het waar dat een Espace uit 2003 met 170.000 km op de teller nog maar 8.000 - 10.000 euro waard is, wanneer hij in goede staat is?
Inkoop: € 19.100
Verkoop: € 22.900
Dus die € 10.000 die ze er voor willen geven is wel HEEL ERG LAAG !!!!!
Of, ze gaan uit van het feit dat er inderdaad een nieuwe motor in moet van rond de € 16.000 zoals je aangaf, dan is de € 10.000 natuurlijk weer een nette prijs.....(er vanuit gaande dat de door mij ingevoerde opties bouwmaand etc kloppen)
Anders kijk zelf maar even op www.autoweek.nl
Wat de garage schrijft is het volgende: Venwege de kilometerstand kunnen wij de auto niet meer aanbieden in onze occasion-voorraad. Dit betekent dat uw auto in rijdende, goede staat ook zou worden aangeboden aan de veiling/handel. Een te verwachten waarde zou dan liggen tussen 8000 en 10.000 euro. Voor de auto is geen ruilmotor beschikbaar. Wanneer wij de motor nieuw inbouwen gaan wij ervanuit dat er verder met de autom niets aan de hand is voor wat het functioneren van de nieuwe motor in de weg kan staan. De nieuwe motor kost € 16.470 incl BTW.
Je begrijpt dat je als niet-technisch kundige consument met je rug tegen de muur staat. Wij zijn bang dat het vervangen van de motor niet de oorzaak van het probleem is, gezien de historie van de reparaties totnutoe bij deze garage. Ook bij de nieuwe motor geven ze dus geen garantie op het functioneren van de auto, en ze vinden steeds wat anders!
Hide post links |
-
- lid
Ze dekken zichzelf inderdaad heel goed in. Zou er inderdaad meer aan de hand zijn dan alleen de motor (zoals ze reeds zelf aangeven áls de automaat verder in orde is) dan ben je voor het laten repareren van de defecte automaat (althans ik spreek uit ervaring) ook nog eens rond de € 3000 kwijt.....ibaan schreef:Wanneer wij de motor nieuw inbouwen gaan wij ervanuit dat er verder met de autom niets aan de hand is
Ik blijf het derhalve moeilijk vinden om je hierin advies te geven.
OF.... je moet eens contact opnemen met een andere Renault-dealer en informeren wat die er van vinden (second opinion kan natuurlijk nooit kwaad).
Hide post links |
-
- lid
Kan het trouwens niet de koppakking zijn ivm de witte rook wat je aangeeft? 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
- Actief als: particulier
ligt eraan, grand espace of gewone espace, welke uitvoering, loopt de auto nog goed. Als het een goedkope uitvoering is met een motor die het niet goed doet zou die maar 8000 zijn, maar als het een goede uitvoering is en de motor loops goed kan de auto toch wel meer dan 15.000 euro waard zijnibaan schreef:Is het waar dat een Espace uit 2003 met 170.000 km op de teller nog maar 8.000 - 10.000 euro waard is, wanneer hij in goede staat is?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 13:25
stel dat de brandstofpomp kapot is,..hoeft de motor nog niet in zijn geheel vervangen te worden!
de auto zit dan in een soort noodloop, en heeft absoluut geen vermogen en rookt ernstig..(bekend probleem)
voor het vervangen van de pomp, welke ook imitatie te leveren is ( bij een enkel bedrijf in nederland ), dient de motor wel te worden uitgebouwd..
als ik jou was, zou ik een andere dealer proberen die de boel niet probeert te besodemieteren, en soepeler met zn klanten omgaat. gezien dat je erg veel kosten al hebt gehad..
de auto zit dan in een soort noodloop, en heeft absoluut geen vermogen en rookt ernstig..(bekend probleem)
voor het vervangen van de pomp, welke ook imitatie te leveren is ( bij een enkel bedrijf in nederland ), dient de motor wel te worden uitgebouwd..
als ik jou was, zou ik een andere dealer proberen die de boel niet probeert te besodemieteren, en soepeler met zn klanten omgaat. gezien dat je erg veel kosten al hebt gehad..
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Ik weet niet of onderstaand ook voor auto's geldt maar het is misschien het proberen waard.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... n_garantie
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... n_garantie
Hide post links |
-
- lid
Ibaan, heb je in de tussentijd al acties ondernomen? Ben eigenlijk best wel benieuwd hoe e.e.a. is afgelopen.....
Hide post links |
-
- repeating visitor
tja en sorry dat ik er ook ff iets van zeg maar er zit inderdaad groot verschil tussen de Renault garages !!
ik rij zelf in een Espace van '92 met nu 240.000 km op de teller en ik had laatst een probleem met de oliemeter lampje en koeltemp-lampje werd in Stadskanaal bij de Renault-dealer gewoon uitgelachen en er werd gezegd van tja zo'n oude auto wat verwacht je dan ook dan krijg je ook problemen .!!! terwijl in Emmen werd ik vriendelijk geholpen alleen wisten zij ook 123 niet wat de oplossing was maar 't is wel opgelost....
Probeer idd even een andere dealer is mijn advies
ik rij zelf in een Espace van '92 met nu 240.000 km op de teller en ik had laatst een probleem met de oliemeter lampje en koeltemp-lampje werd in Stadskanaal bij de Renault-dealer gewoon uitgelachen en er werd gezegd van tja zo'n oude auto wat verwacht je dan ook dan krijg je ook problemen .!!! terwijl in Emmen werd ik vriendelijk geholpen alleen wisten zij ook 123 niet wat de oplossing was maar 't is wel opgelost....
Probeer idd even een andere dealer is mijn advies
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Idd, laat een second opinion doen.
Persoonlijk kom ik echt niet bij een renault dealer, gewoon door het feit wat hierboven aangegeven word.
Mijn auto komt uit de lease zoals half nederland deze heeft.
Het aantal auto's wat 150K heeft gereden neemt dus aanzienlijk toe.
Waar ik me aan erger is dat je meteen bij 80 procent vd dealers niet meer interessant bent
Klantvriendelijkheid is dan zeer ver te zoeken.
Geef mij mijn gewone bovag garage maar, ze weten hoe ik ben.
"jongens reken alstublief een uur meer" en maak het netjes (dat meen ik) , heb altijd zeer nette rekeningen
Maar even on topic.
Haal die auto naar huis en laat er een goed gebruikt blok of revisieblok inhangen, ben je het best mee.
Bel bijvoorbeeld eens naarholtrop
S6
Persoonlijk kom ik echt niet bij een renault dealer, gewoon door het feit wat hierboven aangegeven word.
Mijn auto komt uit de lease zoals half nederland deze heeft.
Het aantal auto's wat 150K heeft gereden neemt dus aanzienlijk toe.
Waar ik me aan erger is dat je meteen bij 80 procent vd dealers niet meer interessant bent

Klantvriendelijkheid is dan zeer ver te zoeken.
Geef mij mijn gewone bovag garage maar, ze weten hoe ik ben.
"jongens reken alstublief een uur meer" en maak het netjes (dat meen ik) , heb altijd zeer nette rekeningen

Maar even on topic.
Haal die auto naar huis en laat er een goed gebruikt blok of revisieblok inhangen, ben je het best mee.
Bel bijvoorbeeld eens naarholtrop
S6
Hide post links |
-
De financiele crisis is bij ons een half jaar eerder begonnen dan in de rest van nederland. De auto is aan een niet-dealer verkocht voor € 3000,-. Het bleek een vastgelopen cilinder te zijn, dus niet de brandstofslang. We zijn blij dat we deze niet hebben laten vervangen op advies van de STAM-garage in Amersfoort. Stam heeft niet meer van zich laten horen, ons wel nog een rekening laten betalen voor het nakijken van de auto. Ik hoop dat ik de rest van mijn leven mensen kan blijven waarschuwen voor Renault NL en specifiek voor de Espace. Echt veel positieve of tegengestelde berichten heb ik het afgelopen jaar niet gehoord. Er zijn zeker 20 gevallen op mijn mail gemeld die ook problemen gehad hebben met de renault. Zelfs met die 20 gevallen lukt het ons niet Renault iets af te dwingen wat aardig zou zijn voor de consument. Macht van de sterkste! Wees gewaarschuwd.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-