Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds de vakantieperiode neem ik een oliegeur waar in de auto.
Met name na een wat langere rit (snelweg ed) en stilstand bij draaiende motor wordt de geur steeds sterker.
Ik ben er al mee naar mijn garage geweest.
Deze zei dat de...
Ik ben recent eigenaar geworden van een Renault Grand Scenic uit 2008 met een 1.6 16v motor. Als ik de auto 's ochtends start lopen de toeren op en vervolgens terug tot 0 waarna de motor afslaat. Als ik het dan weer probeer, maar dan een...
De auto heeft een fluittoon wanneer ik een tijdje gereden heb. Wanneer ik rijd en gas geef heb ik nergens last, wanneer ik echter het gas loslaat begint ie te fluiten en wanneer ik dan weer gas geef is de fluittoon weer weg. Als ik de auto uitzet...
Mijn Scenic geeft soms, bij snel optrekken, een hele korte foutmelding met een piepje. Te kort om de melding te kunnen lezen. Mijn garage heeft de melding...
Afgelopen woensdag had ik een M16 onder de motorkap,direct gestopt,ANWB erbij en afgevoerd naar huis,toen sleutelen waar komt die herrie vandaan,klepdeksel eraf mmm,klepstoters...
Januari auto Scenic 2 aangeschaft. Zonder garantie. Auto sloeg de eerste week, nadat je wegreed en de koppeling intraptte, steeds af. Toeren vielen weg en motor sloeg af....
Ik had een week lang af en toe last van airco problemen, deze maakte een ratelend geluid en werd erger naarmate ik gas gaf.
Nu was dat met een beetje muziek wel te verhelpen haha, maar dat is denk ook...
Sinds laatst stond ik in de file , met de airco op , plotseling komt er een verbrande rubber olie geur onder de motorkap met bijhorende rook niet veel maar toch , ik doe de motorkap open en ik zie spatjes olie...
Model/uitvoering :Renault Scenic phase II 1.6RT 16V
Bouwjaar : 2005
Brandstof : benzine
Juni 2012 werd de distributieriem vervangen nadien had ik problemen telkens bij koude start ratelen/gekletter van de motor gedurende enkele seconden ,...
Hallo ik heb een senic grand 1.5 dci 78 kw.
De laatste tijd hoor ik een fluittoon tijdens het rijden en als ik de motor af zet sterft hij langzaam weg. dus fluit nog na.
wat kan dat zijn ik merk niet aan het rijgedrag van de auto en het lijkt wel of...
Wie o wie :? Heeft enig idee waar dit probleem vandaan komt?
Wij hebben nu 2 jaar geleden voor het eerst tijdens het file rijden in Italie en vorig jaar...
Als het iets kouder is slaat de motor goed aan maar slaat af zodra het gaspedaal wordt los gelaten.
De motor slaat daarna wel weer aan maar loopt slecht en onregelmatig of...
Wij hebben een Reanult Scenic 1.8 16v uit 2003 en gisteren in die fikse regenbui begint ineens, vlak bij huis gelukkig, het oranje moterblokje te knipperen en het is net of de auto inhoudt. Ook de versnellingspook schokt als een gek.
Vanochtend...
volgens de garage is de cilinderkop van mijn grand scienic kapot is dit mogelijk bij een km stand van 95000 km(benzine)
en wat kunnen ongeveer de kosten zijn van vervanging
Wij hebben al geruime tijd problemen met een afslaande motor. Eerst was het na een koude motor en dat er na het intrappen van koppeling de toeren wegviel en daarmee de motor ook uitviel...bleek iets bij de nokkenas te zijn...
Renault Grand Senic, 2004, 225.000 km, 1.6 Benzine.
Tussen nul en 50 km loopt vermogen terug.
Reeds vervangen benzine en gas sensor, gashuisklep. Verder alles electronisch nagekeken, gaan geen lampjes branden.
Renault garage weet het niet meer! en...
Hr. Zekering: Even voorstellen. Twee jaar geleden, in 2011, heb ik een 2007 Grand Scenic gekocht (LPG, 158.000 km) die zonder problemen heeft gereden (nu 204.000 km). Het werd dus tijd voor een olie- en filterwissel, en wel...
Ik kocht deze auto december vorig jaar van een particulier, zeer waarschijnlijk al met dat probleem, maar daar is nu niks aan te doen. Ik haal het alleen maar aan dat ik met het...
In het bezit van een Scenic II 1.6 bj 2003.
Sinds een aantal dagen is het zo dat sporadisch bij het starten van de auto dmv de startknop er een ratelend geluid te horen is. Soms valt de motor dan uit, maar soms start hij gewoon en is...
Recent is het motorblok van mijn auto vervangen.
Met een jaar volledige garantie werd mij verteld.
Nu is het verbruik een stuk hoger, dus regelmatig terug geweest (is nog...
Hallo iedereen,
Ik wil aankomende weekend mijn auto een grote beurt geven en daarom heb ik al onderdelen besteld bij Mister-Auto.
Ik wil zelf mijn olie vervangen met...
Ik wil bij mijn Scenic 1.6 uit 2003 het oliefilter vervangen. Maar hoe vang ik de olie op?
Het filter zit strak tegen het blok aan. Daar krijg ik nooit fatsoenlijk een bakje onder die de olie opvangt.
ik ben nieuw hier en sinds bijna een jaar in het bezit van een Scenic uit 2005. Heeft het altijd prima gedaan en ik ben zeer tevreden maar sinds een aantal weken stottert de auto en slaat hij af bij een koude start.
Vlak voor deze...
Wie kan mij zeggen waar de bdp sensor zit in een Scenic 2.0 van 2006.
Een kennis heeft er af en toe last van dat de motor ineens afslaat en heeft soms ook moeite met starten, ik heb een bruin vermoeden dat de sensor de boosdoener is want ik...
Hebben sinds 3 weken een Renault Grand Scenic 1.9 DCI uit 2005. Heb een aantal keren (5) melding inspuiting defect gehad. Heb de auto zojuist bij een dealer laten uitlezen en krijg volgende foutmelding.
Enige tijd geleden heb ik problemen gehad met mijn Renault Scenic 2 1.6 automaat vaqn 2005. Deze ging tijdens het rijden opeens bonken. De elektrokleppen zijn verwisseld door een revisiebedrijf in Capelle en ingeleerd door de dealer in Rotterdam...
Mijn naam is Rogier en ben sinds 3 weken de eigenaar van een Scenic 2.0 16v Dynamic de Luxe met Panaroma dak uit 2005.
Slechts 60.000 op de teller. De auto rijdt fantastisch.
Ik heb een dingetje van zorg;
mijn verhaal over de EGR klep is een soap.
mijn Renault Grand Senic 2005 350.000 km op de teller, rijdt super, alleen lange afstanden Oostenrijk/ Italië
Gebruikt geen druk olie en krijgt al zijn onderhoud in een Renault garage.
Een vriend...
Sinds enige tijd heb ik met mijn Grand Scenic 1.6 16v op lpg uit 2005 de melding emissiesysteem controleren in mijn display staan. Het verbruik is normaal en bij uitlezen in de computer geeft deze geen storing aan.
Wel schijnt er een verminderde...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum