Natte voeten! Kangoo 2005
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 sep 2015 00:20
- Actief als: particulier
Natte voeten! Kangoo 2005
Renault kangoo
2005
1, 5 dci 82pk
Heb een probleem met water, of iig natte voeten.
Er staat een plas water/koelvloeistof onder de zittingen aan beide kanten!
Heb de matten eruit, zit nu alleen de beschermmat en de schuim isolatie in de vloer. De schuim isolatie is helemaal volgezogen met vloeistof, als je eraan ruikt lijkt het wel koelvloeistof of airco weet niet precies wat ik ruik.
Heb 2 vochtvreters continu in de kangoo staan, en die moet ik regelmatig vervangen, dan staat er steeds een laagje spul van 2cm onder de zittingen.
Weet niet waar ik moet zoeken, kunnen jullie helpen?
2005
1, 5 dci 82pk
Heb een probleem met water, of iig natte voeten.
Er staat een plas water/koelvloeistof onder de zittingen aan beide kanten!
Heb de matten eruit, zit nu alleen de beschermmat en de schuim isolatie in de vloer. De schuim isolatie is helemaal volgezogen met vloeistof, als je eraan ruikt lijkt het wel koelvloeistof of airco weet niet precies wat ik ruik.
Heb 2 vochtvreters continu in de kangoo staan, en die moet ik regelmatig vervangen, dan staat er steeds een laagje spul van 2cm onder de zittingen.
Weet niet waar ik moet zoeken, kunnen jullie helpen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
Re: Natte voeten! Kangoo 2005
Kvsruikt zoet,water stinkt.
Vermoed de paravan afvoer die dicht zit,of airco afwatering die dicht zit.
Koelvloeistof ziu een lekkende kachelradiator betekenen.
Vermoed de paravan afvoer die dicht zit,of airco afwatering die dicht zit.
Koelvloeistof ziu een lekkende kachelradiator betekenen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Kijk eens in de wagen onder het dashbord, zie je daar sporen van vocht?
Verliest de wagen kvs? Zijn de deurrubbers nog oke en maak de paravan eens schoon en zie of de afvoeren nog goed open zijn en doorlopen.
mvg WillemS
Verliest de wagen kvs? Zijn de deurrubbers nog oke en maak de paravan eens schoon en zie of de afvoeren nog goed open zijn en doorlopen.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 sep 2015 00:20
Bedankt mannen, probleem is nog niet opgelost,
Maar heb vast de voorste islolatie mat en rubber eruit, hier valt het mee met het vocht/water staat een klein beetje.isolatie is wel helemaal doordrengt met vocht!
Alleen onder de stoelen het rubber eruit te krijgen moet ik denk ik de stoelen eruit halen wil ik die matten eruit krijgen, zo te zien zitten de stoelen 'eroverheen' of hoe moet ik onder de stoelen die mat eruit halen? Iemand tips?
Maar heb vast de voorste islolatie mat en rubber eruit, hier valt het mee met het vocht/water staat een klein beetje.isolatie is wel helemaal doordrengt met vocht!
Alleen onder de stoelen het rubber eruit te krijgen moet ik denk ik de stoelen eruit halen wil ik die matten eruit krijgen, zo te zien zitten de stoelen 'eroverheen' of hoe moet ik onder de stoelen die mat eruit halen? Iemand tips?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Om matten eruit te halen moeten stoelen en middenconsole ,waar handrem, zit eruit.
Valt mee om alles te demonteren .4 bouten per stoel , 4 moeren van console en deurrubbers loshalen en enkele torx 20 lossen .
In het midden onderaan zal je een ronde rubber zien die komt van de afvoer airco. deze kan verstopt zijn .
Haal zeker je interieurfilter eruit en blaas het vuil met een luchtpistool.
Mvg Kurt
Valt mee om alles te demonteren .4 bouten per stoel , 4 moeren van console en deurrubbers loshalen en enkele torx 20 lossen .
In het midden onderaan zal je een ronde rubber zien die komt van de afvoer airco. deze kan verstopt zijn .
Haal zeker je interieurfilter eruit en blaas het vuil met een luchtpistool.
Mvg Kurt
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Voordat je de stoelen eruit haalt zou ik eerst de oorzaak van het probleem zien te vinden. Dat zal, zoals voorgaande schrijvers al aangeven, waarschijnlijk een verstopte paravan zijn (kunststof plaat onder de voorruit, eronder zitten de afvoerpijpjes voor regenwater, die raken verstopt door bladeren etc) of een airco waarvan de afvoer defect/verstopt is. In beide gevallen komt het water in het interieur terecht. Meestal rechtsvoor bij de passagier.
Bij een verstopte paravan wordt de auto natter na stevige regen, autowassen e.d., oftewel bij veel water van buiten.
Bij een kapotte airco afvoer wordt de auto natter na een rit met de airco aan. Als je de airco uit laat wordt de auto niet natter. Wellicht geeft dit een eerste indicatie waar het probleem zou kunnen zitten.
Kom je er zelf niet uit dan naar de garage en niet al te lang mee rondrijden, want dan loop je meer schade op aan bekleding, bedrading etc en gaat je auto erg naar natte hond ruiken...
Bij een verstopte paravan wordt de auto natter na stevige regen, autowassen e.d., oftewel bij veel water van buiten.
Bij een kapotte airco afvoer wordt de auto natter na een rit met de airco aan. Als je de airco uit laat wordt de auto niet natter. Wellicht geeft dit een eerste indicatie waar het probleem zou kunnen zitten.
Kom je er zelf niet uit dan naar de garage en niet al te lang mee rondrijden, want dan loop je meer schade op aan bekleding, bedrading etc en gaat je auto erg naar natte hond ruiken...

Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community