Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Alvast bedankt voor het het lezen en ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb vandaag al veel gelezen over de elektrische parkeerrem en welke storingen/fouten/schade er kunnen optreden maar ik heb geen antwoord kunnen vinden op...
heb recent een scenic van 2004 met automaat gekocht.
probleem is dat hij af en toe moeilijk in de D gaat.
moet dan de pook een aantal keren vooruit duwen en achteruit trekken zodat hij in de D komt.
als hij in D staat schakelt hij verder...
Hallo Forumleden:
Ik heb een Scenic diesel 1.9 van het jaar 2005 met 234000 km op de klok, waarvan de stuurbekrachting de laatste tijd meer en minder werkt.
Het is een snelheid geregelde bekrachtiging dacht ik en men zegt dat de pulsen hier voor van...
Toen ik mijn scenic II een tijdje geleden kocht zat er ook een setje winterbanden bij.
Ik heb ze er op gelegd met de gedachte dat er dan wel problemen met de melding wielsensoren defect zouden ontstaan, maar niks is minder waar. Hoe kan ik zien of...
Ben bezig van een Renault Grand Scenic 2,0 16V van 2004 een 7 polige naar een 13 polige kabelset van de trekhaak om te bouwen.
Het probleem is er ligt een constante stroom draad onder de motorkap en die zit rechtstreeks geschroefd op de accu, maar...
Zojuist bij de club Renault rijders gevoegd. Nu heb ik winterband op stalen velg van mijn oude auto, 14 inch.
Ik heb er geen verstand van maar hopelijk een simpele vraag voor jullie. Gaat dat passen of moet ik nieuwe kopen?
Mijn vrouw klaagt over de te zware koppeling in onze GSII phase2 1.5dCi uit 2008. Ik vind het nog wel meevallen, maar sinds zij een paar keer in een VW heeft gereden waar het koppelingspedaal veel lichter kan worden ingetrapt, is het haar...
Ik heb sinds kort een Renault Scenic II uit 2004. Nu wil ik winterbanden zonder sensor monteren. Kan het kwaad om met de melding wielsensor defect in de winter door te rijden. Worden de sensoren weer automatisch herkend als ik de zomerbanden weer...
Sinds een week geeft onze Scenic II regelmatig de melding 'Remmen defect' op het display, samen met een irritante piep en de 'Stop'-lamp brandt dan uiteraard ook. Dit gaat echter zo snel weer voorbij dat je de melding amper kunt lezen, maw: de...
Ik heb een grand scenic uit 2007, welke in het dashboard het welbekende auto'tje met de 4 banden aangeeft. Als ik dan naar mijn ventielen op mijn banden kijk zie ik hier niets bijzonders aan en lijken deze op het eerste gezicht op...
Ik rijd nu een tijdje in de GS en probeer wat uit met schakelen in de versnelling. Dit natuurlijk ook in het kader van zuinig rijden. Ik merk dat het rijden in de 6e versnelling bij een snelheid van pakweg 70 veel soepeler gaat. Bij ritten waarbij...
Ik heb een Scenic Kaleido gekocht bij een autohandelaar in Alkmaar.
De auto had verschillende problemen die nog opgelost zouden worden, maar na een maand heeft hij nog steeds een aantal dingetjes.
Kunnen jullie me antwoord geven op de...
Het druklager van mijn gewone (dus geen Grand) ScenicII 1.6 16V JMOC van 2004 maakt geluid en wordt tijd deze te vervangen. Er gaat dan meteen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep in. Nou ben ik op zoek gegaan naar het motor- en...
De ashoes van de rechter tripodekoppeling van mijn Scenic is kapot. Gelukkig was ik er snel genoeg bij, de koppeling was nog niet droog gelopen en versleten.
Nu heb ik online een stofhoes besteld, dit blijkt achteraf een verkeerde. De hoes...
Van de week kwam een keer de melding stuurhulp defect in beeld en deed het dus ook niet meer . Maar toen ik de auto even stilgezet had en herstart deed alles het weer en sindsdien ook niet meer gehad .
Ik ben nieuw op het forum en hou ervan om een beetje te sleutelen.
Zo heb ik de 10 jarige Fransman al van een aantal problemen verholpen en aardig wat opties ingebouwd.
Maar ik zit met het volgende probleem: de auto...
De remschijven achter zijn binnenkort aan de beurt. Heeft iemand een beschrijving hoe je dat aan moet pakken als je dat zelf wil doen?
Is er extra gereedschap noodzakelijk of valt het wel mee?
In eerdere topics heb ik wel prijzen gevonden maar niet...
Wanneer ik optrek in de eerste versnelling dan schokt de auto even op het moment dat ik de koppeling op laat komen.
Dit is alleen in de eerste versnelling. trek ik in de 2de versnelling op vanuit stilstand dan gebeurt dit niet.
Heeft de auto...
Ik heb m'n wagentje waarvan ik dacht dat hij zo door de APK zou komen bij een (te) goedkope garage gebracht €9,95.
Nu hebben ze wel erg grondig gekeken...
Er is een gebroken achterveer geconstateerd, deze moet natuurlijk vervangen worden en is...
Ik heb het welbekende elektronische handremprobleem met mijn Grand Scenic phase II uit 2004.
Naar aanleiding van de informatie die op dit forum staat heb ik besloten om de unit zelf te vervangen voor een gebruikte unit. Het monteren...
Zoals al in een eerder topic gemeld overweeg ik de GS 2007 2.0 automaat van mijn schoonvader over te nemen. Zijn Outlander PHEV wordt pas in april geleverd, dus ik heb nog niet definitief besloten.
De GS heeft 120k gelopen en ik wil er minstens 5...
Beste, ik krijg sinds korte tijd bij het (relatief voor/ snel) optrekken in 1e en soms ook 2e versnelling een STOP signaal met de tekst remdefect. Als ik gas minder of doorschakel dan gaat het wel weg, maar komt steeds meer en ook sneller voor...
Hoop middels dit bericht hulp te krijgen, onlangs bij de garage geweest om mijn automatische handrem te vervangen. Het kostenplaatje was van een orde waar je u tegen zegt. Denk aan prijzen van rond 500 euro, heb inmiddels wat uurtjes...
Wij bezitten een scenic 1.6 benzine uit 2004 en sinds kort zitten we met een raar probleem. De auto heeft elektrische automatische handrem. Op het dashboard verschijnt sinds een tijdje al 'parkeerrem controleren' samen met een...
Ik woon in Noorwegen, en vanwege de bloedprijzen hier doe ik veel sleutelwerk zelf.
Gisteren bij mijn Grand Scenic II (1.9 DCi) van 2005 de remschijven achter vervangen, vanwege de Noorse APK keuring. Bij meer dan 30% 'roest' moeten die vervangen...
Nu de vorst voor de deurstaat wil ik eigenlijk de automatische handrem /parkeerrem uitschakelen zodat deze s'nachts niet kan vastvriezen... Hoe doe je dat?
Heb een Scenic II
Scenic II 2.0 16V Privilege Automaat 2003 panorama 125000 km.
Goedendag mede Renault ( Scenic ) rijders,
Dit forum, wat een schat aan informatie is hier te vinden over onze auto, hoe was het toch ook alweer voor het internettijdperk :D.
Ondanks de...
De koude dagen komen eraan en wilde dus mijn stabilisatorstang rubbers een deze dagen gaan invetten omdat deze vorige winter zo'n irritant geluid maakte. Nu vraag ik me alleen af hoe ik deze kan vinden heeft er toevallig iemand een foto oid. van?
mijn scenic 2.0 automaat uit 2003 met km stand 155000 heeft problemen als we met de caravan in de bergen rijden dan gaat hij vreselijk stinken naar verbrande olie en gaat het gele lampje branden van de automaat. diverse garages en anwb hebben hem...
Ik ben in het bezit van een Renault Scenic 1.6-16v uit 2004.
Nu had ik gisteren een lekke band omdat er een schroefje on zat. Heb de band gewisseld met reservewiel en toen gaf hij nog steeds aan lekke band.
Vanmorgen starte ik de auto...
In 2007 Scenic in Duitsland gekocht. Deze heeft een 13 polige stekker en mbv verloopstuk naar 7 polig altijd gedonder gehad. Momenteel ben ik bezig met de vervanging van de 13 polige door een 7 polige. Uiteraard eerst de kleur-afwijkende bedrading...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum