Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds twee weken en ik de blije bezitter van een Grand Scenic 1.9dci automaat 2008. Per toeval ontdekte ik vandaag links onder het stuur een aantal knopjes:
Een draaischakelaar waarmee de dashboardverlichting gediend kan...
Straks word het weer beter weer en mogen de winterbanden er weer af.
Zat me nu af te vragen wat kan er maximaal betreffende inches velg en breedte band onder een GS 2.0 16v Phase 2 zonder dat er aanpassingen nodig zijn?
Heb een scenic uit 2004 een 1.9 DCI motor.
Krijg sinds kort de melding van wielsensoren defect gaat om de linker en voor en achterband. Dus 2 stuks de andere 2 van de rechterkant zijn prima in orde.
Wat is het probleem en hoe duur gaat het kosten?...
Na de bandenwissel trok de wagen scheef naar links. Laten uitlijnen maar trok nog altijd naar links. Omdat er vorig jaar een stukje van de springveer was afgebroken dachten we die dan toch maar te laten herstellen en ineens dat scheeftrekken te...
sinds de extreme winterperiode is aangebroken, merk ik dat wanneer ik over een drempel rij, met name met het uitveren, dat de voorwielophanging kraakt :x
De 1e keren dacht ik dat het kwam omdat de...
Hoelang heeft een Renault dealer werk om een aandrijfas RV te vervangen?
Het betreft hier een Scenic II uit 2003
Staat daar een vast bedrag voor en zo ja wat is die?
In de zelfde run zijn ook de Spoorstang met kogel en onderste draagarm vervangen....
Ik heb sinds een half jaar een Renault Scenic type 2 uit 2004.
Afgelopen weekend heb ik op Marktplaats een zo goed als nieuwe set Michelin Alpin Winterbanden gekocht op stalen velgen met wielsensoren.
Nadat we nieuwe banden op een Renault Scenic hebben gemonteerd krijgen we melding in het display van 3 lekke banden.
De banden zijn nieuw en dus ook niet lek.
Weet...
Heb de winterbanden met velgen zonder sensoren weer onder de auto zitten maar nou geeft hij op het display weer wielsensoren defect.
Nou heb ik op de...
Sinds een tijdje merk ik dat de automatische parkeerrem er niet altijd automatisch af gaat als ik weg wil rijden. Soms gaat het wel in 1 keer, soms pas na 3 keer, soms moet ik hem er met de hand afhalen (gewoon met de schakelaar links, niet in de...
hallo:even een vraagje,ik heb een renault scenic van 2004 en wil er een trekhaak onder monteren,heb ik dan iets met het canbussysteem te maken of kan ik electrisch alles gewoon aftakken volgens de oude methode zonder dat er gekke dingen...
De winter komt er aan en ik dacht laat ik vast zoeken voor een setje winterbanden voor mijn Scenic II 1.9 (2004). Dus eerst even bellen met wat bandencentra. Daar kwam ik ongeveer op een prijs voor 4 stuks van eur 500, naar ik meen...
Model/uitvoering : Grand Scenic 2.0 16 V
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine
Heb vandaag met een aanhangwagen gereden en die moest ik een paar keer afkoppelen, en nou kom ik een irritant probleem tegen.
Mijn stekkerdoos van de trekhaak zit...
Geachte Forum,
Wij zagen op internet een Scenic van bouwjaar 09-2003 in Doesburg GLD, zijn er op een zaterdag naar toe gereden en mochten van de vriendelijke verkoper ( Auto bedrijf ) een proefrit maken,tijdens het starten met keycard zagen wij op...
Ik heb sinds kort een grand scenic 7persoons uit 2005 maar er mist een reservewiel en al de benodigdheden om deze te bevestigen.
Ik heb hier weinig over kunnen vinden op internet. En op dit forum is dit onderwerp al eerder besproken, maar ik zou...
Geachte scenic rijders.
Nadat ik mijn remblokken achter heb vervangen, krijg ik met geen mogelijkheid de (rechter)handremkabel weer over de hevel heen :snooty: .Het stuk kabel met tonnetje is te kort (geworden).Is dit terug te stellen zodat hij wel...
Hallo allemaal,
Ik heb een renault scenic 2 uit '04 gekocht. ik rij er nu een paar dagen in en het is mij opgevallen, dat als ik mijn stuur van link/rechts naar rechts/links draai ik een 'kloenk'-geluid hoor als mij wielen door de mid positie gaan....
vorige week reed ik aan 5 km/u achteruit tot er plots iets brak. Klonk als het 'typische' krakje van een verspringende veerpoot maar dan 20 keer luider. Heb me op dat moment ook maar gesust met de gedachte dat het niet meer was dan dat.
Teruggekomen...
Heb Scenic 1,6 automaat (febr 2006), echter sinds een paar dagen krijg ik de melding dat de automatische parkeerrem niet meer functioneert. Bij de garage geweest en men heeft de storing uitgelezen, wegens tijd gebrek is dit nog niet gerepareerd....
wij hebben een scenic uit december 2008 gekocht en daar willen we een vaste trekhaak onder laten monteren. Buiten de renault dealer (die behoorlijke prijzen hanteert) adviseert ieder montage-station een afneembare trekhaak wegens de PDC die...
Na een zoekpoging binnen het forum open ik deze draad:
Tijdens onze vakantie is zonder logisch aanwijsbare oorzaak bovenstaande melding verschenen. Het enige dat ik me herinner is dat vlak daarvoor (kwartie, halfuur) we een stevige stop hebben...
Na het wisselen van de achterbanden van mijn renault scenic phase II kreeg ik bij snelheden vanaf 90 km/u steeds de melding remmen defect . De remmen bleven echter prima werken. Truc met resetten van computer hielp niet. Ook doormeten van computer...
Hallo mede scenic rijders ik heb nog een reservewiel van een oud model scenic ,kan iemand mij misschien vertellen of deze ook op een GS past van 2004 als ik dan een bevestiging heb kan ik gewoon het oude reserve wiel monteren
Wie kan mij helpen.
Ik heb een Scenic uit 2003 nu heb ik het probleem dat ik bij het optrekken tussen de 60-80 km de auto gaat schudden ik heb de wielen laten uitbalenseren maar dit heeft niet geholpen wat kan het probleem...
Ik had nog eens een vraagje inverband met mijn remmen,
kan het zijn na paar keer hard remmen dat je drukverlies krijgt op je pedaal je kan ze plots verweg duwen tot einde
omdat ik daarmee in discussie zit met de dealer waar ik deze...
Heb zojuist een 2004 scénic, 2.0, 16 v gekocht.
Wie kan mij vertellen, welke wielmaat deze auto moet voeren.
Heb deze maat niet kunnen zien op buitenzijde velgen.
Hallo , ik rij nu al een tijdje met een scenic van 2005
ik merk al een tijdje dat mijn rempedaal als mijn voet erop rust niet duwen gewoon ingaat tot tegen de vloer, en bij het remmen is het een spons soms niet altijd , ik ben daarmee naar een...
Vraag me niet waarom maar ik wil de remklauwen en remschijven opknappen.
Door het vele stroozout van afgelopen winter ziet het er niet meer uit. Omdat de remklauwen en schijven best heet worden heb in gedachten de hitte bestendige spuitverf van...
heb de laatste tijd een klaperrend geluid vermoedelijk rechtsvoor
daar beide axiale stuurkogels ruimte vertoonden heb ik deze vervangen en gehoopt dat dit het geluid zou weg nemen
Ik rijd een Renault Grand Scenic Tech Road van begin 2008.
Kan iemand mij vertellen waar de bandensensor zit: op/in de velg of in het ventiel...
Alvast dank voor jullie reactie. :thumb:
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum