Hulp en tips gevraagd!
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 apr 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nieuwegein
Hulp en tips gevraagd!
Hallo!
Mijn naam is Raimon en ik overweeg de aanschaf van een Laguna I, zal het zoeken voornamelijk richten op een 2.0. Ik ben op het gebied van Laguna's echter nog een relatieve leek dus vroeg ik me af of jullie me met een aantal zaken kunnen helpen.
Allereerst vraag ik me af wat de interval van de vervanging van de distributieriem is en wat de geschatte kosten zijn die dat mee zich mee brengt? Wat zijn daarnaast nog punten van onderhoud die in de papieren kunnen lopen?
Verder zou ik zeer geholpen zijn met een overzichtje van punten waar ik op moet letten bij eventuele aanschaf. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar nog niet echt een bevredigend antwoord gevonden.
Tenslotte nog een praktisch vraagje: wat is de steek van de velgen van een Laguna?
Mijn naam is Raimon en ik overweeg de aanschaf van een Laguna I, zal het zoeken voornamelijk richten op een 2.0. Ik ben op het gebied van Laguna's echter nog een relatieve leek dus vroeg ik me af of jullie me met een aantal zaken kunnen helpen.
Allereerst vraag ik me af wat de interval van de vervanging van de distributieriem is en wat de geschatte kosten zijn die dat mee zich mee brengt? Wat zijn daarnaast nog punten van onderhoud die in de papieren kunnen lopen?
Verder zou ik zeer geholpen zijn met een overzichtje van punten waar ik op moet letten bij eventuele aanschaf. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar nog niet echt een bevredigend antwoord gevonden.
Tenslotte nog een praktisch vraagje: wat is de steek van de velgen van een Laguna?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De distributieriem moet iedere 5 jaar of iedere 120.000 km vervangen worden.
Reken hiervoor op een bedrag van ongeveer 400 euro voor een auto zonder airco en ongeveer 600 voor een auto met airco.
De onderhoudskosten zijn normaal te noemen.
Enige aandachtspunt is de cilinderkop maar alleen bij auto's op LPG die ook al veel kilometers gelopen hebben.
Verder geen noemenswaardige problemen.
Aandachtspunten zijn de relatieve roestgevoeligheid van de achterschermen van vooral de oudere auto's (eerste bouwjaren, vanaf 1994 tot 1997), airco's van ook weer auto's uit de eerste bouwjaren hoewel dat vooral door ouderdom komt (de oudsten alweer 13 jaar oud).
De velgmaten zijn:
Steek 4x100, sommige 5x108 (V6 en 2.0S).
ET waarde 36
Naafgat 60.1
Antonio.
Reken hiervoor op een bedrag van ongeveer 400 euro voor een auto zonder airco en ongeveer 600 voor een auto met airco.
De onderhoudskosten zijn normaal te noemen.
Enige aandachtspunt is de cilinderkop maar alleen bij auto's op LPG die ook al veel kilometers gelopen hebben.
Verder geen noemenswaardige problemen.
Aandachtspunten zijn de relatieve roestgevoeligheid van de achterschermen van vooral de oudere auto's (eerste bouwjaren, vanaf 1994 tot 1997), airco's van ook weer auto's uit de eerste bouwjaren hoewel dat vooral door ouderdom komt (de oudsten alweer 13 jaar oud).
De velgmaten zijn:
Steek 4x100, sommige 5x108 (V6 en 2.0S).
ET waarde 36
Naafgat 60.1
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 apr 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Nieuwegein
Bedankt voor je antwoorden, Antonio.
Moet zeggen dat die vervangingskosten van de riemen me niet meevallen. Ga jij uit van onderhoud bij de dealer? (ben overigens op zoek naar een 2.0 8V, neem aan dat een 16V duurder is).
Roest op achterschermen is dus iets wat ik mee zal nemen, dat zie ik snel genoeg.
Kent iemand trouwens een Renault specialist in de omgeving van Utrecht?
Moet zeggen dat die vervangingskosten van de riemen me niet meevallen. Ga jij uit van onderhoud bij de dealer? (ben overigens op zoek naar een 2.0 8V, neem aan dat een 16V duurder is).
Roest op achterschermen is dus iets wat ik mee zal nemen, dat zie ik snel genoeg.
Kent iemand trouwens een Renault specialist in de omgeving van Utrecht?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Ik werk bij een dealer dus ik houd die prijzen aan.
Ik ben ook uitgegaan van een 8v, een 16v is nog duurder.
Universele garages zijn over het algemeen niet veel goedkoper bij deze klussen.
Veel geld gaat zitten in de onderdelen (distributieset al snel €150 tot €200!).
Hierbij komt dan nog het werkloon.
Uurtarief bij een dealer is wel hoger maar universelen zijn vaak langer met de klus bezig waardoor je per saldo net zoveel betaalt.
In Rijswijk zit Veban, een goede specialist.
Verder zou ik zo geen specialisten in die buurt weten.
Antonio.
Ik ben ook uitgegaan van een 8v, een 16v is nog duurder.
Universele garages zijn over het algemeen niet veel goedkoper bij deze klussen.
Veel geld gaat zitten in de onderdelen (distributieset al snel €150 tot €200!).
Hierbij komt dan nog het werkloon.
Uurtarief bij een dealer is wel hoger maar universelen zijn vaak langer met de klus bezig waardoor je per saldo net zoveel betaalt.
In Rijswijk zit Veban, een goede specialist.
Verder zou ik zo geen specialisten in die buurt weten.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
ik weet stam in barneveld
ooit een renault 14 gekocht en werd daar echt perfect geholpen zelfs voor een autootje van toen 700 gulden
groet mark
ooit een renault 14 gekocht en werd daar echt perfect geholpen zelfs voor een autootje van toen 700 gulden
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 441 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud30
-
- 0 Reacties
- 245 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen33
-
- 1 Reacties
- 249 Weergaves
-
Laatste bericht door Frobeltech
-
- 0 Reacties
- 324 Weergaves
-
Laatste bericht door Antoinette53
-
- 4 Reacties
- 691 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 205 Weergaves
-
Laatste bericht door smiets