Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Van Renault had ik geen andere reactie verwacht. Begrijp ik ook wel.
Hoop dat handige software jongens (m/v) hier hulp kunnen bieden.
Bijvoorbeeld ZIP of zo. Die bieden allerlei softwarediensten aan: http://www.ziptuning.nl/Diagnose.html
Heb er gisteren nog na gevraagd, je kan gewoon zonder sensoren mee rijden nadeel lampje gaat dan branden.
Misschien is het een optie om er zelf een schakelaar tussen te bouwen.
Bij geen bscs branden er twee lampjes: een "bandensymbooltje" en een "steeksleutelsymbooltje" in het dashboard.
Laatstgenoemde is een algemeen waarschuwings-symbool welke actie van bestuurder vraagt en op gaat voor diverse storingen. Deze wil je vlgs mij niet uitgeschakeld hebben.
Bij onze Captur wordt permanent de melding 'inregelen bandenspanning' weergegeven. Volgens het boekje is dit om een referentiewaarde vast te stellen (bijvoorbeeld als bandenspanning is verhoogd/verlaagd vanwege belasting of na vervanging van banden.
Zou een paar kilometer duren.
Hmmm, inmiddels 200 kilometer verder.... nog steeds de melding.
Dan heeft de dealer bij het afleveringsklaar maken van de auto zijn werk niet goed gedaan. Het inleren van de bandenspanningsensoren hoort bij de 0-beurt.
De tekst verschijnt op het schermpje boven de snelheidsweergever als je daar door heen scrollt. Bij mijn vorige auto verschenen daar voornamelijk foutmeldingen. Het is dus niet een storingsmelding, maar een snelle methode om bij veranderingen in belading o.i.d. in te stellen op die nieuwe situatie. Dan is het zowat de enige instelling die niet via R-link verloopt?
Dat zijn gewoon 'dienstmededelingen' aangaande het bandenspanningssyteem, pas als het controlelampje van de bandenspanning brandt en/of gaat knipperen, eventueel in combinatie met het STOP-lampje is er wat aan de hand.
Bij het monteren van de winterbanden brandde er geen rood lampje of melding.(Iemand in dit forum had ook zoiets soortgelijks). Toch maar de 4 nieuwe druksensoren in geregeld. Na ongeveer 10 dagen een knipperend lampje en de melding "controleer druksensoren". Toch maar even bij de bandenleverancier langs. Sensoren bleken in orde te zijn. De procedure opnieuw uitgevoerd. De melding + lampje bleven. Ook na 10 minuten rijden. Weer alles opnieuw ingeregeld, maar dan met de deuren dicht. De melding was weg en het lampje was uit. De boel toch maar even checken of het gelukt was. Er komt namelijk geen bevestiging van het systeem. We hebben een van de banden leeg laten lopen. En ja hoor, een rood lampje en de melding "bandendruk te laag". Welke, moet je zelf maar uitzoeken. In mijn geval was dat bekend. Lucht erbij en melding en rood lampje waren weg. Dus contact was er.
Wat mij stoort is dat de procedure op papier die geleverd wordt door de leverancier van de sensoren niet helemaal overeen komt met wat je ziet in de meldingen van Renault. Hier komt toch heel wat "Fingerspitzen Gefühl" bij kijken.
Ben benieuwd in het voorjaar wanneer de zomerbanden er weer op komen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
De ecu van mijn Scenic 2 geeft een te lage spanning aan. Dit gaat wel weer terug naar de normale waarde van 14,2 Volt maar lijkt mij niet goed.
Foto's zijn bijgevoegd.
Weet iemand of dit zo hoort of heb ik een massa / bekabelings probleem?...
Sindskort een mooie Clio met een media navigatie systeem. Daar is echter een klein probleempje mee en terug naar fabrieksinstellingen werkt niet..
Hopelijk weet één van jullie iets .
Elke keer als de motor uit is geweest vergeet dit ding zijn...
Allen,
Ik ben sinds 3 jaar in het bezit van een Captur 2, plugin hybride. Het lijkt mij dat de active noodrem niet fungeert, niet dat ik hem ooit nog nodig heb gehad. Wel komt er af en toe een waarschuwings( rood) scherm, met een luide toon, als het...
Wij rijden sinds 5 oktober 2024 een Renault Zoë R240 uit 2015. De eerste week hadden we al een waslijst aan fouten ontdekt bij de auto en zijn wij terug gegaan naar de dealer waar wij hem gekocht hebben. Alles kon gemaakt worden op de...
Hallo, sinds 1 week krijg ik op mijn Clio 5 Etech de melding Banden oppompen en initialiseren . De garage heeft hierna de banden op de juiste spanning gebracht en een reset uitgevoerd. Echter, de volgende dag is het weer mis en krijg ik opnieuw...
ik heb dus een Nav evolution systeem op mijn master.
Maar nu gaat het geluid elke zachter als het te hard staat.
En dan vooral bij de bas en zang enzo. ik zie niet perse het geluid veranderen. maar 25 klinkt bijv hetzelfdr als 31.
Beste mensen
Hoe krijg ik Gen2 of 2.1 op mijn r- link 2 systeem?
Renault Espace 5 uit 2016
Heb usb onderdeel besteld 280239665R
Eigen systeem staat nu op gen 1.1
2.2.19.300
En is software 3 of hoger met die usb 280239665R genoeg om Apple CarPlay...