Hallo,
ik heb een espace (bouwjaar 2001) en de tankmeter in dashboard doet het niet. de tankmeter in de tank heb ik al vervangen dus die is goed. weten jullie misschien waar anders de fout kan zitten?
groet jan
Tankmeter doet het niet
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Re: Tankmeter doet het niet
Hallo Jan,
Ik heb hetzelfde probleem met Espace van 2000. Meter geeft altijd "laagnivo" aan. Volgens dealer ligt 't aan de vlotter, maar als die vervangen moet worden moet de tank geopend worden en er bestaat een kans dat deksel van die tank niet meer sluit na montage omdat tank blijkbaar kan vervormen. Dit probleem hadden ze al vaker gehad en toen moest er een compleet niieuwe tank onder de auto dus was men huiverig om er opnieuw aan te beginnen. Soms komt er overigens wel weer een goede nivometing als je bv opniuw getankt hebt.
Ik heb hetzelfde probleem met Espace van 2000. Meter geeft altijd "laagnivo" aan. Volgens dealer ligt 't aan de vlotter, maar als die vervangen moet worden moet de tank geopend worden en er bestaat een kans dat deksel van die tank niet meer sluit na montage omdat tank blijkbaar kan vervormen. Dit probleem hadden ze al vaker gehad en toen moest er een compleet niieuwe tank onder de auto dus was men huiverig om er opnieuw aan te beginnen. Soms komt er overigens wel weer een goede nivometing als je bv opniuw getankt hebt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik heb hetzelfde probleem gehad (Espace 2.2 dci The Race 2001). De meter gaf helemaal niets meer aan. Op advies van een kennis de accuklem losgegooid en weer vastgezet, waardoo e.e.a. gereset werd.
Daarna werkte hij weer als vanouds.
Misschien dat je hier iets mee kan.
Daarna werkte hij weer als vanouds.
Misschien dat je hier iets mee kan.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
Nog meer benzinemeterperikelen...
Sinds een maand of wat heeft ook mijn benzinemeter een eigen wil : de ene keer geeft hij het correcte niveau aan, de andere keer knippert het onderste streepje met het benzinepompsymbool. De gehele display is nog geen jaar oud en het betreft een versie zonder 'boordcomputer'.
De accu even ontkoppelen, of makkelijker nog, de zekering van de display even eruit halen helpt natuurlijk wel, maar het euvel blijft terugkeren
Alvorens ik een resetschakelaar met de zekering verbind, zijn er kenners die weten of dit evt softwarematig is op te lossen ? (Het betreft een 2.0-16v '99er)
De accu even ontkoppelen, of makkelijker nog, de zekering van de display even eruit halen helpt natuurlijk wel, maar het euvel blijft terugkeren

Alvorens ik een resetschakelaar met de zekering verbind, zijn er kenners die weten of dit evt softwarematig is op te lossen ? (Het betreft een 2.0-16v '99er)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-