technische info / onderhouds info MEGANE SCENIC; GRAND 1.9 DCI 88KW
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
technische info / onderhouds info MEGANE SCENIC; GRAND 1.9 DCI 88KW
hoi,
er staat bij mij in de buurt een MEGANE SCENIC; GRAND 1.9 DCI 88KW te koop.
187k op de teller.
nu lees/hoor je veel dat er nog al wat storingen zijn in dit type auto's.
klopt dit?
problemen met electronische circuits enzo...
of is dit toevallig allemaal een verzameling van boze, ontevreden rijders?
is er nog groot onderhoud te verwachten met deze kilometerstand?
distributie riem ofzo?
ander groot soortig onderhoud?
wellicht kan iemand iets nuttigs vertellen hierover.
alvast dank!!
Jean-Paul
er staat bij mij in de buurt een MEGANE SCENIC; GRAND 1.9 DCI 88KW te koop.
187k op de teller.
nu lees/hoor je veel dat er nog al wat storingen zijn in dit type auto's.
klopt dit?
problemen met electronische circuits enzo...
of is dit toevallig allemaal een verzameling van boze, ontevreden rijders?
is er nog groot onderhoud te verwachten met deze kilometerstand?
distributie riem ofzo?
ander groot soortig onderhoud?
wellicht kan iemand iets nuttigs vertellen hierover.
alvast dank!!
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jan 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
vertel eerst eens hoe oud de auto is
er zijn nog wat problemen geweest met de eerste generatie maar daarna weinig problemen met uitzonderingen na natuurlijk
groote beurt iedere 60000 km en distributie om de 5 jaar of 120000km
er zijn nog wat problemen geweest met de eerste generatie maar daarna weinig problemen met uitzonderingen na natuurlijk
groote beurt iedere 60000 km en distributie om de 5 jaar of 120000km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
de auto is uit juni 2004.
de boord computer geeft aan dat ie over 30k weer een beurt nodig heeft.
dit zijn alle gegevens die ik heb:
heb je hier iets aan?
Jean-Paul
de boord computer geeft aan dat ie over 30k weer een beurt nodig heeft.
dit zijn alle gegevens die ik heb:
Code: Selecteer alles
Merk: Renault
Type: Grand Scenic 1.9 DCi Expression Luxe 120pk
Bouwjaar: 23-04-2004
Kleur: Antraciet Metallic
Brandstof: Diesel
Inrichting: MPV 7 Persoons
Deuren: 5 Deurs
Kenteken: 24-PB-KH
Transm.: Handgeschakeld 6 bak
Prijs: € 11.950,-
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 08 mei 2007
- Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Leiderdorp
Scenic 2003/2004
Als ik zo de berichten/topics lees van diverse Renault fora (ook oa Problemcar) denk ik dat de serie Renault Meganes Scenic II uit 2003 en 2004 de ergste elektronische problemen hebben.
Pas vanaf 2005 is de serie enigszins elektronica-proof.
Uitzonderingen bevestigen altijd de regel ! 



Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jan 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
hitte schold gaat vaak stuk
ook is het aan te raden om goed te luisteren naar geluiden uit de versnellingsbak vertrouw je het niet laat dan iemand met verstand ernaar kijken deze bakken gaven in het begin nogal wat problemen
de bak zelf mag je als dealer niet repareren die wordt opgestuurd en krijg je een ander exemplaar
let op piepende remmen die komen zeer veel voor
zijn bij de dealer veel verschillende oplossingen voor nagelang de schijf maat en het type auto
spelling op de fuseekogels komt vaak voor vervangen van de draagarm is dan de enige remendie
geluid met in of uitsturen (knak geluid) duit op bovenste veeerschotels van de schokdempers (voor)
hoop je zo iets duidelijkheid gegeven te hebben
ook is het aan te raden om goed te luisteren naar geluiden uit de versnellingsbak vertrouw je het niet laat dan iemand met verstand ernaar kijken deze bakken gaven in het begin nogal wat problemen
de bak zelf mag je als dealer niet repareren die wordt opgestuurd en krijg je een ander exemplaar
let op piepende remmen die komen zeer veel voor
zijn bij de dealer veel verschillende oplossingen voor nagelang de schijf maat en het type auto
spelling op de fuseekogels komt vaak voor vervangen van de draagarm is dan de enige remendie
geluid met in of uitsturen (knak geluid) duit op bovenste veeerschotels van de schokdempers (voor)
hoop je zo iets duidelijkheid gegeven te hebben

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dat zijn dan ook zo ongeveer de meest voorkomende technische problemen bij deze auto's.
Elektronische problemen kennen ze ook.
Zo wil het handsfree systeem op de portieren wel eens weigeren.
Kan meerdere oorzaken hebben maar is vaak eenvoudig op te lossen.
Verder hebben de ruitmechanismes niet het eeuwige leven.
Is alleen op te lossen door nieuwe, verbeterde mechanismes te plaatsen in geval van een defect.
Bij auto's met handsfree functie willen de sleutelkaarten nog wel eens niet goed werken.
Dit wordt veroorzaakt doordat de sleutelkaart niet opgeladen wordt.
Wanneer de kaart in de lezer zit wordt deze ook meteen opgeladen.
Met enige regelmaat doen voorkomt problemen.
Antonio.
Elektronische problemen kennen ze ook.
Zo wil het handsfree systeem op de portieren wel eens weigeren.
Kan meerdere oorzaken hebben maar is vaak eenvoudig op te lossen.
Verder hebben de ruitmechanismes niet het eeuwige leven.
Is alleen op te lossen door nieuwe, verbeterde mechanismes te plaatsen in geval van een defect.
Bij auto's met handsfree functie willen de sleutelkaarten nog wel eens niet goed werken.
Dit wordt veroorzaakt doordat de sleutelkaart niet opgeladen wordt.
Wanneer de kaart in de lezer zit wordt deze ook meteen opgeladen.
Met enige regelmaat doen voorkomt problemen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
dankje!
ok...
dit zijn al veel dingen om in de gaten te houden...
kep boven genoemde auto gekocht.
wordt as zaterdag geleverd...
ik ben benieuwd.
er zit veel electronica in...
zo ook bijvoorbeeld in de ventilen.
van de ene kant vind ik dit wel leuk, maar van de andere kant....
ik kijk erg uit naar as zaterdag...
dank voor jullie reacties!!!
Jean-Paul
dit zijn al veel dingen om in de gaten te houden...
kep boven genoemde auto gekocht.
wordt as zaterdag geleverd...
ik ben benieuwd.
er zit veel electronica in...
zo ook bijvoorbeeld in de ventilen.
van de ene kant vind ik dit wel leuk, maar van de andere kant....
ik kijk erg uit naar as zaterdag...
dank voor jullie reacties!!!
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 08 mei 2007
- Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Leiderdorp
Rossy schreef: Dit wordt veroorzaakt doordat de sleutelkaart niet opgeladen wordt.
Wanneer de kaart in de lezer zit wordt deze ook meteen opgeladen.
Met enige regelmaat doen voorkomt problemen.
Antonio.
Opladen ? Ik meen dat er een knoopcel CR2025 in de sleutelkaart zit ??????

grtn Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
zitten er niet 2 batt in?
1 verwisselbaar. niet op te laden
1 intern ergens. deze wordt opgeladen door de kaart in de sleuf te stoppen...
of vergis ik me..?
1 verwisselbaar. niet op te laden
1 intern ergens. deze wordt opgeladen door de kaart in de sleuf te stoppen...
of vergis ik me..?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 26 feb 2007
- Laatste bezoek: 16 sep 2010 09:32
Ook in onze kaart zit 1 knoopcel. In boekje is niets te vinden over opladen van kaart. Batterij leeg, nieuwe kopen! Renault Grand Scenic 1.9 dCi / 2005
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
ondertussen heb ik mn scenic binnen.
rijdt als een zonnetje.
ben dr nu alweer blij mee.
veel snufjes zitten dr in. dit wordt nog veel leren.
ook in mijn boekje wordt niet geproken over een oplaadbare batt in de card.
toch heb ik dit ergens op dit forum over gelezen...
deze zou intern zitten en niet te zien voordat je de hele card uit elkaar haalt.
dit moet je dus ook niet doen.
alleen de knoopcel is voor de "normale" mens te vervangen.
verder heb ik nog een koelings vraagje.
gisteren met 5 personen aan het rijden geweest.
door de mooie zon en de grote voorruit was het snel warm in de auto.
achter in de auto bleek het niet warm maar heet te zijn.
ik heb dit niet koel kunnen krijgen.
met het inschakelen van de airco werd het voorin wel kouder. dan voelde de mensen achter in ook een koele stroming komen.
ineens werd het weer warm achterin, terwijl er voorin nix werd aangepast...
moet ik de blowers in een bepaalde stand zetten zodat er achter ook ergens koele lucht wordt geblazen?
of blaast deze auto alleen maar voorin koele/warme lucht en moet deze maar de hele auto koel maken?
iemand enig idee?
alvast dank....
Jean-Paul
rijdt als een zonnetje.
ben dr nu alweer blij mee.
veel snufjes zitten dr in. dit wordt nog veel leren.
ook in mijn boekje wordt niet geproken over een oplaadbare batt in de card.
toch heb ik dit ergens op dit forum over gelezen...
deze zou intern zitten en niet te zien voordat je de hele card uit elkaar haalt.
dit moet je dus ook niet doen.
alleen de knoopcel is voor de "normale" mens te vervangen.
verder heb ik nog een koelings vraagje.
gisteren met 5 personen aan het rijden geweest.
door de mooie zon en de grote voorruit was het snel warm in de auto.
achter in de auto bleek het niet warm maar heet te zijn.
ik heb dit niet koel kunnen krijgen.
met het inschakelen van de airco werd het voorin wel kouder. dan voelde de mensen achter in ook een koele stroming komen.
ineens werd het weer warm achterin, terwijl er voorin nix werd aangepast...
moet ik de blowers in een bepaalde stand zetten zodat er achter ook ergens koele lucht wordt geblazen?
of blaast deze auto alleen maar voorin koele/warme lucht en moet deze maar de hele auto koel maken?
iemand enig idee?
alvast dank....
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Stoeltie schreef:Rossy schreef: Dit wordt veroorzaakt doordat de sleutelkaart niet opgeladen wordt.
Wanneer de kaart in de lezer zit wordt deze ook meteen opgeladen.
Met enige regelmaat doen voorkomt problemen.
Antonio.
Opladen ? Ik meen dat er een knoopcel CR2025 in de sleutelkaart zit ??????![]()
grtn Marcel
Klopt, hier is niets over te vinden in de instruktieboekjes van de auto.George Michael schreef:Ook in onze kaart zit 1 knoopcel. In boekje is niets te vinden over opladen van kaart. Batterij leeg, nieuwe kopen! Renault Grand Scenic 1.9 dCi / 2005
In de technische documentatie van de dealers wel.
Ook weet een Renault verkoper dit als het goed is, staat in zijn afleveringsgids.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Gewoon de climate control op automatisch zetten.
De beveiliging van de achterportierruiten uitzetten zodat ze open kunnen.
En, indien de auto is voorzien van een glazen dak, de schermen hiervan dicht doen.
Werkt dit niet afdoende, dan is waarschijnlijk de zonnesensor boven op het dashboard kapot.
Dit kan een dealer zo voor je uitlezen.
Antonio.
De beveiliging van de achterportierruiten uitzetten zodat ze open kunnen.
En, indien de auto is voorzien van een glazen dak, de schermen hiervan dicht doen.
Werkt dit niet afdoende, dan is waarschijnlijk de zonnesensor boven op het dashboard kapot.
Dit kan een dealer zo voor je uitlezen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
maar,
heeft de auto ook uitblaaspunten achter voor koude/warme lucht?
of moet deze van helemaal voor komen...?
ik ga zeker ook je andere punten uitproberen.
maar dan moet het eerst beetje beter weer worden...
grt
Jean-Paul
heeft de auto ook uitblaaspunten achter voor koude/warme lucht?
of moet deze van helemaal voor komen...?
ik ga zeker ook je andere punten uitproberen.
maar dan moet het eerst beetje beter weer worden...

grt
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Als ik het goed heb zitten onder de voorstoelen een paar openingen.
Die moeten dan de achterzijde op temperatuur zien te houden.
Is beslist een klus, het is een flinke auto.
Daarom op automatisch zetten en temperatuur niet te laag instellen.
Laat de auto het zelf maar uitzoeken
Om even snel af te koelen kan je de airco even handmatig op vol vermogen laten draaien met zoveel mogelijk uitstroom openingen in gebruik (voeten, middenroosters, bovenroosters).
Alle deuren en ramen en eventueel dak open zetten helpt ook heel goed om de ergste warmte eruit te krijgen op een parkeerplaats.
Maak ook gebruik van de zonneschermen die her en der in de auto zijn ingebouwd en dek ook de voorruit af zodat er zo min mogelijk zonnewarmte in de auto komt.
Ook bij deze moderne auto's is dat een aanrader.
Antonio.
Die moeten dan de achterzijde op temperatuur zien te houden.
Is beslist een klus, het is een flinke auto.
Daarom op automatisch zetten en temperatuur niet te laag instellen.
Laat de auto het zelf maar uitzoeken

Om even snel af te koelen kan je de airco even handmatig op vol vermogen laten draaien met zoveel mogelijk uitstroom openingen in gebruik (voeten, middenroosters, bovenroosters).
Alle deuren en ramen en eventueel dak open zetten helpt ook heel goed om de ergste warmte eruit te krijgen op een parkeerplaats.
Maak ook gebruik van de zonneschermen die her en der in de auto zijn ingebouwd en dek ook de voorruit af zodat er zo min mogelijk zonnewarmte in de auto komt.
Ook bij deze moderne auto's is dat een aanrader.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
tnx!!
opendak heb ik niet. daar kan ik dus ook nix afschermen.
in de achterdeuren zitten idd wel zonne schermen.
die moet ik nog meer leren gebruiken..
ik ga wachten op mooi weer...
Jean-Paul
opendak heb ik niet. daar kan ik dus ook nix afschermen.
in de achterdeuren zitten idd wel zonne schermen.
die moet ik nog meer leren gebruiken..

ik ga wachten op mooi weer...

Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
zo....
ondertussen het warme weer mee gemaakt afgelopen week.
nou, het was heet in de auto...
de ecc kon het niet koel krijgen....
eerste 30-45 mins werkte de koeling wel. daarna stopt ie gewoon.
er komt nog wel iets van koele lucht uit de roosters, maar niet veel.
de ecc stond op 19 graden ingesteld.
op gegeven moment maar es op 15 gezet... koeling bleef uit.
enige oplossing was de raam open....
verder heb ik nog steeds geen glazen dak en de zonne schermen in de achterdeuren zijn dicht...
verder is me nog opgevallen dat, indien ik de raam open in de bestuurders deur, deze beetje piepend/krakend naar beneden. kan dit wijzen op spanning ergens in dit mechanisme?
iemand een ander idee?
wat me ook nog opgevallen is..... jaja, een weekje zuid duitsland doet nog es wat....
als ik met mijn auto van een berg af "drijf", dan hoor ik ook een vreemd geluid...
klinkt iets als lagers oid. ik weet nog niet of dit voor / achter / links / rechts is.
mocht iemand hier een idee over hebben wat het kan zijn, of hoe ik zelf verder kan uitzoeken hoe eea in elkaar steekt........
alvast dank!!!
grt
Jean-Paul
ondertussen het warme weer mee gemaakt afgelopen week.
nou, het was heet in de auto...

de ecc kon het niet koel krijgen....
eerste 30-45 mins werkte de koeling wel. daarna stopt ie gewoon.
er komt nog wel iets van koele lucht uit de roosters, maar niet veel.
de ecc stond op 19 graden ingesteld.
op gegeven moment maar es op 15 gezet... koeling bleef uit.
enige oplossing was de raam open....
verder heb ik nog steeds geen glazen dak en de zonne schermen in de achterdeuren zijn dicht...
verder is me nog opgevallen dat, indien ik de raam open in de bestuurders deur, deze beetje piepend/krakend naar beneden. kan dit wijzen op spanning ergens in dit mechanisme?
iemand een ander idee?
wat me ook nog opgevallen is..... jaja, een weekje zuid duitsland doet nog es wat....
als ik met mijn auto van een berg af "drijf", dan hoor ik ook een vreemd geluid...
klinkt iets als lagers oid. ik weet nog niet of dit voor / achter / links / rechts is.
mocht iemand hier een idee over hebben wat het kan zijn, of hoe ik zelf verder kan uitzoeken hoe eea in elkaar steekt........
alvast dank!!!
grt
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dan kan er een storing zijn in een sensor in het aircosysteem.
Laat de auto eens uitlezen door een dealer.
Het andere probleem komt mij niet direct bekend voor maar het zou iets met aanlopende remblokken te maken kunnen hebben.
Antonio.
Laat de auto eens uitlezen door een dealer.
Het andere probleem komt mij niet direct bekend voor maar het zou iets met aanlopende remblokken te maken kunnen hebben.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
hmm,
de auto handelaar waar ik de auto gekocht heb, heeft schijnbaar ook zo'n uitlees unit.
mogelijk kan hij dit ook.
toch maar es bij hem gaan buurten weer zolang de garantie er nog is...
dankje!
de auto handelaar waar ik de auto gekocht heb, heeft schijnbaar ook zo'n uitlees unit.
mogelijk kan hij dit ook.
toch maar es bij hem gaan buurten weer zolang de garantie er nog is...

dankje!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
as vrijdag naar de auto handelaar. dan komt er een mobiele aircoman die ernaar gaat kijken...
ben benieuwd...
ben benieuwd...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
ok,
ondertussen is de airco gecontroleerd.
volgens de mobiele airco man was het probleem dat er te weinig koude middel in zat.
hij heeft er 450gr uitgehaald.
daarna heeft ie hem nog vacuum gezogen om er zeker van te zijn dat er geen "valse" gassen meer in zitten
daarna heeft ie hem gevuld met 760gr koude middel.
hierna lijkt ie het wel weer goed te doen.
probleem is alleen dat er nu geen warm weer meer is.
verder vertelde hij mij dat ik er (mogelijk) 2 koel units in heb zitten....?
maar ik hoop nu dat het opgelost is.
Jean-Paul
ondertussen is de airco gecontroleerd.
volgens de mobiele airco man was het probleem dat er te weinig koude middel in zat.
hij heeft er 450gr uitgehaald.
daarna heeft ie hem nog vacuum gezogen om er zeker van te zijn dat er geen "valse" gassen meer in zitten
daarna heeft ie hem gevuld met 760gr koude middel.
hierna lijkt ie het wel weer goed te doen.
probleem is alleen dat er nu geen warm weer meer is.
verder vertelde hij mij dat ik er (mogelijk) 2 koel units in heb zitten....?
maar ik hoop nu dat het opgelost is.
Jean-Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 216 Weergaves
-
Laatste bericht door Pep65
-
- 9 Reacties
- 1271 Weergaves
-
Laatste bericht door Ayka
-
- 2 Reacties
- 231 Weergaves
-
Laatste bericht door timus75
-
- 7 Reacties
- 251 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door De_BeunHaas
-
- 0 Reacties
- 110 Weergaves
-
Laatste bericht door armin Scenic
-
- 14 Reacties
- 913 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic