Binnen verlichting
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Binnen verlichting
Ik ben zeer tevreden ovr mijn Laguna van 2001 een zeer goede auto, maar heb een probleempje.
Als na het invoeren van de kaart( sleutel), met de deuren dicht een deur open doe gaat de binnen verlichting niet meer uit.Na de auto uit gezet te hebben een weer gestart te hebben gaan ze weer uit.
Ik weet niet of er meer mensen dit probleem hebben zo ja wat kan ik er tegen doen.
Als na het invoeren van de kaart( sleutel), met de deuren dicht een deur open doe gaat de binnen verlichting niet meer uit.Na de auto uit gezet te hebben een weer gestart te hebben gaan ze weer uit.
Ik weet niet of er meer mensen dit probleem hebben zo ja wat kan ik er tegen doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Hee, die ken ik nog niet.
Misschien een keertje laten herprogrammeren bij de dealer.
In ieder geval laten uitlezen.
De Laguna is een behoorlijk complexe auto waarbij niet voor ieder mankement een pasklare oplossing is.
Antonio.
De Laguna is een behoorlijk complexe auto waarbij niet voor ieder mankement een pasklare oplossing is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Bedankt voor de snelle reactie, ga wel even bij de dealer langs.Rossy schreef:Hee, die ken ik nog niet.
Antonio.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
Het viel mij ook gisteravond op dat ik daar last van heb... weet jij de oplossing / probleem al?motormuis schreef:Bedankt voor de snelle reactie, ga wel even bij de dealer langs.Rossy schreef:Hee, die ken ik nog niet.
Antonio.

Groeten Kai.
Hide post links |
-
Nee, sorry.Phoopascopa schreef:Het viel mij ook gisteravond op dat ik daar last van heb... weet jij de oplossing / probleem al?motormuis schreef:Bedankt voor de snelle reactie, ga wel even bij de dealer langs.Rossy schreef:Hee, die ken ik nog niet.
Antonio.![]()
Groeten Kai.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Het is een late reply, maar ik heb het zelfde probleem, en omdat er ongetwijfeld mensen zijn die ook dit probleem hebben, ga ik hier zeggen wat mijn dealer mij verteld heeft als oorzaak.
Het ligt aan de kaartlezer, er schijnt een pinnetje in te zitten die als eerste voelt dat de kaart er in gaat, die er dus voor zorgt dat bepaalde atributen alvast of nog even stroom krijgen. Dit pinnetje werkt dan niet meer, is afgebroken of zoiets. Voorbeeld: je stapt in, doet de kaart in de lezer de lampen in de auto gaan aan maar pas na een half uur rijden pas uit, ook de radio werkt niet meer als je de auto uit doet en de pas er nog inzit, dit hoort wel zo. Oplossing een nieuwe paslezer maar deze zijn erg duur, zijn ook op de sloop te krijgen, kan volgens de dealer zo geplaatst worden. Ik stap nu in doe de deuren eerst dicht en dan start ik de motor, dan gaan de lampen in de auto wel uit, behalve als je b.v. bij een brievenbus stopt met draaiende motor, even snel in en uit stappen dan blijven de lampen weer branden.
Marcel
Het ligt aan de kaartlezer, er schijnt een pinnetje in te zitten die als eerste voelt dat de kaart er in gaat, die er dus voor zorgt dat bepaalde atributen alvast of nog even stroom krijgen. Dit pinnetje werkt dan niet meer, is afgebroken of zoiets. Voorbeeld: je stapt in, doet de kaart in de lezer de lampen in de auto gaan aan maar pas na een half uur rijden pas uit, ook de radio werkt niet meer als je de auto uit doet en de pas er nog inzit, dit hoort wel zo. Oplossing een nieuwe paslezer maar deze zijn erg duur, zijn ook op de sloop te krijgen, kan volgens de dealer zo geplaatst worden. Ik stap nu in doe de deuren eerst dicht en dan start ik de motor, dan gaan de lampen in de auto wel uit, behalve als je b.v. bij een brievenbus stopt met draaiende motor, even snel in en uit stappen dan blijven de lampen weer branden.
Marcel
Hide post links |
-
- repeating visitor
Om de kaartlezer eruit te halen moet je eerst de asbak verwijderen.
Dan kun je de kaartlees unit er uit halen door links er rechts een rukje te geven.
De kaartlezer los maken kabel er af en voorzichtig het frontje eraf halen en de kaartlezer zelf verder open maken.
Aan de onderkant zit 1 schroef deze eruit en vanaf de connector de printplaat van het omhulsel los maken.
Op de printplaat zitten 2 rode microschakelaars 1 vooraan 1 achter aan ,devoorste wordt niet bediend omdat er een zwart kunstof lipje is afgebroken. Dit lipje heb ik met een stukje ty-rap weer vast gelijmd. Doe dit niet aan de kant waar de kaart langs gaat! Het andere lipje heb ik op de zelfde manier verstevigd.
Alles weer inbouwen.
Nu zal de radio en het klokje ook weer doen als je de kaart nog maar voor de helft in de kaartlezer hebt zitten.
suc6
Dan kun je de kaartlees unit er uit halen door links er rechts een rukje te geven.
De kaartlezer los maken kabel er af en voorzichtig het frontje eraf halen en de kaartlezer zelf verder open maken.
Aan de onderkant zit 1 schroef deze eruit en vanaf de connector de printplaat van het omhulsel los maken.
Op de printplaat zitten 2 rode microschakelaars 1 vooraan 1 achter aan ,devoorste wordt niet bediend omdat er een zwart kunstof lipje is afgebroken. Dit lipje heb ik met een stukje ty-rap weer vast gelijmd. Doe dit niet aan de kant waar de kaart langs gaat! Het andere lipje heb ik op de zelfde manier verstevigd.
Alles weer inbouwen.
Nu zal de radio en het klokje ook weer doen als je de kaart nog maar voor de helft in de kaartlezer hebt zitten.
suc6

Hide post links |
-
- Lid
Een bijkomend probleem van de afgebroken lipjes is dat de auto niet meer start met één druk op de knop, maar dan moet je de knop vast houden. Ik was zelf het lipje kwijt, en heb een nieuwe zelf gemaakt van een stukje plastic.
Legio oplossingen
Legio oplossingen
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut