On-board diagnostics

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Als we CanZE, of beter gezegd, wat de auto in dat veld rapporteert dan even voor het gemak uitsluiten, dan moet het wel de PP weerstand zijn Heel raar, omdat dat volgens mij ongeveer de moeilijkste manier is, van de pilot zou je toch verwachten dat die softwarematig (op afstand) instelbaar is en dat is ook DE methode voor load balancing.

Voor de liefhebber: het gaat als je in de laadplug aan de kabel kijkt om de waarde van de weerstand tussen de pen in het midden en die linksboven. 220 = 32A (22kW), 100 = 63A (43 kW)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Nog een mooie die ik niet wil achterhouden. Het is de TNM lader in Meerkerk. De middelste grafiek vertoond een holle aflopende lijn daar waar ik eigenlijk uit eerdere gegevens een bolle lijn verwachtte, ook het schoksgewijs terug vallen komt me vreemd voor. Als ik het charging scherm volg dan lijkt dit vloeiend te verlopen.
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Geweldig. Inderdaad onverwachte patronen. Maar ook Heerlen (43kW) heeft dat springerige?

Een verklaring zou kunnen zijn dat de sprongen worden veroorzaakt door de temperatuur. Wat wij zien is dat die per graad wordt berekend, hoewel een graad per twee minuten wel erg fors is. Ik laad zelf heel weinig aan 43 kW dus ik kan niet goed beoordelen of dat normaal zou zijn. En gevoelsmatig zou je dan nog steeds tussen die sprongen schuine lijnen verwachten. Zoals ik er nu naar kijk lijkt 42 kW gewoon "anders te werken" dan 22, zelfs als aftopping tot 22kW is bereikt. Heel bijzonder.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Die onderbreking zit ook bij hetzelfde aantal kW in de batterij (rond 16,5 kW = 75%). Heb nog wat schermafdrukken van andere CAnZE schermen bij start, einde en er tussen. Zal ze eerst rubriceren en je direct toesturen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Het zijn echt plaatjes die mooi inzicht geven :thumb: . En ook weer vragen oproepen. Ik gebruik zelf zelden snelladers, en kan daarom weinig testen. Ik ben wel erg benieuwd of anderen ook een aantal van deze patronen zien, bijvoorbeeld:

- het hikje bij ongeveer 16.5 kWh SOC als je op 43kWh laadt. Een hypothese is dat er op 2/3 even rust wordt genomen om te controleren of de balans tussen de cellen ook goed blijft zonder laadstroom

- het trapsgewijze afnemen van het laadvermogen als je 43 kW laadt, i.t.t. 22 kW, waar het allemaal heel geleidelijk lijkt te gaan. Ik heb daar geen verklaring voor.

- de kleine sprongetjes omhoog, waarschijnlijk veroorzaakt door toenemende temperatuur.

Ik denk dat het sowieso handig is een batterij-temperatuur lijn toe te voegen in de onderste grafiek.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door fivari »

zoe2goe schreef:Als er met PP is geknoeid zou de "available charging power" volgens mij ook terug moeten gaan Ik weet dat niet 100% zeker overigens. Ik heb mijn oma lader niet hier, en bovendien is dat niet het meest makkelijke platform om mee te experimenteren.

Is de DC vermogen wel 22 kW? (Beetje domme vraag, maar even voor de zekerheid)
Even het resultaat van een kort experiment: ik zette in mijn Open EVSE de max current op 34A,hetgeen met de losse kabel uiteraard geen zin heeft omdat zo'n losse kabel slechts 32A toelaat en dit aangeeft via de weerstand tussen pp en aarde. In het charging scherm uit het technical tabblad van Canze werd 32A geafficheerd. Daar leid ik uit af dat Canze niet de maximale stroom volgens de CP weergeeft, maar wel de maximale stroom voor de beschikbare laadinfrastructuur: dus kabel, laadstation. En dus de beperking van de laadinfrastructuur. Indien de SOC en/of de temperatuur van de batterij het niet beletten zal de Zoe dat vermogen ook aan de laadpaal onttrekken.
Geen idee hoe Martijn op 3 januari aan die beperking kwam. Zou het de temperatuur kunnen geweest zijn?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dank je voor het experiment!

Nee het kan niet de temperatuur zijn geweest volgens mij, want het gevolg daarvan komt in het in het rechter veld terecht. Ik zie, gesterkt door jouw uitkomst, echt niet in hoe er links 41 kan staan en rechts de batterij genoeg "ruimte" geeft het uiteindelijke resultaat op 22 blijft steken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Heeft iemand sinds de laatste post van Martijn nog eens een keer met CanZE (charging of charging graphs) gekeken op zo'n geknepen Fastned station? Het doet er niet zoveel toe, maar ik ben gewoon hartstikke nieuwsgierig.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

de volgende keer wel even eerst stofzuigen :

Mooi opgelost. Beetje kwetsbaar misschien in geval je een passagier hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Sure, dus iets verder naar achteren. Maar dit was de photo-op ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: On-board diagnostics

Bericht door OlafH »

Had voor die post al een paar keer bij een geknepen station geladen, al kijkende naar CanZE. De mijne geeft keurig 20kW als available power aan de Fastned kant aan. Of bedoelde je dat niet?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dat is precies wat ik bedoelde. Dank je!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

Conclusie: toen ik op Fastned De Hucht was, was de limitering hoogstwaarschijnlijk nog niet aangebracht. In tegenstelling tot de info vanuit Fastned. Vast een uitgelopen planning ivm oud en nieuw
Limitering gaat dus - hoogstwaarschijnlijk - keurig via de Control Pilot. Zoals het hoort.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

man man man.... ik lees ff een deel van het draadje door en krijg een glimlach op mijn gezicht. Onder welke doos heb ik gezeten dat ik dit gemist heb. Straks meteen ff wat spullen betellen. Ben er bang voor dat er nu tussen al de Apple spullen toch een verdwaalde android gaat komen. Optie om een raspberry te gaan gebruiken is misschien ook wel een optie gezien er hier genoeg van heb liggen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Inmiddels heb ik het hele draadje gelezen en ben ik op de hoogte wat er allemaal heeft afgespeeld. Echt top en wat er binnen een jaar is bereikt. De Konnwei KW902 is ook besteld via eBay. Android toestel is ook geregeld via een vriend die nog een oud toestel had liggen. Heeft de icarsoft I907i nog een extra toegevoegde waarde?
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Top. Heb je meteen een toestel wat je wèl leuk kunt programmeren :thumb: . En met IntelliJ ging er een wereld voor mij open moet ik zeggen. Niet te vergelijken met Eclipse.

i907, mijn biased mening: niet echt. Als iemand nog eens de moeite neemt om echt alle commando's /velden structureel te "sniffen" (we hebben er nu een stuk of 350, maar dat gaat hard met bv 96 celspanningen) zijn we "compleet". Ik vind het top dat iCarSoft die comando's boven water hebben gehaald en "verdienen" dus omzet, maar ik vind het een rampzalig ding om te bedienen, hij niks onthouden en niks doorsturen. Ik denk wel dat bijvoorbeeld de handling van de DTC's beter is, maar dat is ook mijn luiheid om dat allemaal tot op timing-niveau weer uit te zoeken.

Een hijacked CLIP tool, dat is andere koek. Ik vind het NET te duur om er een gokje op te wagen. Officiële prijs is ongeveer 2500 euro, chinese knock off inclusief hardware ongeveer 250.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

JAVA.. niet mijn sterkste kant.
afijn dan laat ik de i907 even voor wat het is.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Vandaag mijn odbc dongle gekregen. Besteld via eBay. Is helaas niet zoals op het plaatje is aangegeven kw902. Als ik de dongle aansluit dan krijg ik wel connectie met de app CanZE maar geen gegevens door. Doe ik iets verkeerd of ligt het aan de dongle.
ImageUploadedByTapatalk1453405224.743602.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Was in 't eerst bij mij ook. Moet blijkbaar wat "leren" want na een tijdje rondrijden, begon de datastroom op gang te komen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Paren in Android (is denk ik gelukt), In CanZE in settings de dongle selecteren, en type verifieren dat die op ELM staat, dan moet het lukken.

Edit: het ligt niet aan het type dongle. Deze is hetzelfde als de KW902
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Pairen is gelukt.
ImageUploadedByTapatalk1453408826.173220.jpg
Helaas geen data. Ben nu aan het laden en zou verwachten dat ik gegevens zou moeten krijgen. Pairen met een iPhone 6s lukt helaas niet.

Moet er een minimale Android versie op de telefoon staan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Nope. Doe even een schermprintje van de settings in CanZE alsjeblieft (via het steeksleuteltje rechtsboven)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

ImageUploadedByTapatalk1453409845.368265.jpg
Hierbij de foto van de settings
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Hmmm, dat ziet er goed uit. Ik zou wel even de Safe driving mode uit zetten (bla bla gevaarlijk) en Bluetooth background (niet erg getest). Verder: als je veel last hebt van popups (nu niet begrijp ik hoor), kun je log level op none zetten.

Nog wel belangrijk: als je de dongel aanzet met dat kleine knoppie moet er even wat knipperen. Zo niet is'ie stuk. Ik heb dit een keer gehad: http://canze.fisch.lu/faulty-konnwei-maxiscan-dongle/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Dat knipperen doet allemaal. 1ste Oranje lampje continu, 2de groene lampje heel even en 3de groene lampje 2 keer en 4de lampje blauw brand continu.

Daarnaast ben ik zonet ff een stukje wezen rijden maar helaas tot op heden geen data.
Binnenkort maar een keer kopje koffie drinken bij Harm. Eens kijken of odbc wel uit te lezen valt bij hem.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Klinkt allemaal OK, de processor loopt dan. Dit heb ik zelf nog niet eerder gezien. Maar Gertjan wel die het oploste middels "management by delay" zoals dat in huize zoe2goe heet ;-)

Als je een keer hier in de buurt bent, ben je welkom natuurlijk.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Welke lampjes moeten er eigenlijk branden op de dongle?
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Blauw voor Bluetooth :D groen voor in bedrijf
Stomme vraag misschien: Heb je de dongle eigenlijk wel ingeschakeld met dat knopje?

link naar paar bladzijden terug
Zie ook de opmerking over kou irt de dongle in het bericht daaronder
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Volgorde: Power - OBD - Host - Bluetooth
Power als ie aan is (rood uit mijn hoofd)
OBD als er een OBD2 commando in progress is (af en toe een flits)
Host als er verkeer is (in bv het driving scherm vrijwel continue)
Bluetooth (blauw) als hij een verbinding heeft

Normaal gesproken dus twee continue (rood / blauw) en de andere twee hevig geknipper.

Edit: en in CanZE moet in de blauwe balk de status van disconnected naar connected springen. Duurt normaal gesproken dan een paar seconden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

@Gertjan: Ik heb gewoon connectie met de dongle.
OBD en HOST lampjes gaan alleen aan bij het aanzetten van de dongle. Daarna is het heel verdacht stil.

Edit: Blauw en rood branden continu en connected staat idd bovenin in het scherm.

Normaal had ik de dongle meteen in onze andere auto geprikt maar deze staat bij de garage voor wat kinderziektes en een gescheurd raam in de binnenste laag van de ruit (spanning geen steenslag) Morgen is de andere auto weer terug en zal ik eens gaan testen of de dongle op die auto wel reageert.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Voor gevorderden (sorry). https://play.google.com/store/apps/deta ... thTerminal installeren, verbinding maken met de dongle en ATZ versturen. Als er niks terugkomt is het een hoepserdepoepsie.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Wat is je hardware (telefoon, tablet) eigenlijk?
heb je daadwerkelijk een eindje gereden met ingeschakelde en verbonden dongle? Bij mij begon de Bluetooth na een tijdje te draaien, niet nadat ik dat ding eerst naar de hel had gewenst. (Had eerst al een "goedkope Chinese knock-off" in de prullenbak kunnen mikken)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Een Alcatel one touch. Maar ik krijg geen reactie. Wat voor commando kan ik versturen?
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

ATZ







Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

ImageUploadedByTapatalk1453412479.093158.jpg
Ik hou het voor gezien van vandaag.
Ik krijg de melding terug Elm327 v1.5 terug en dat is het. Morgen weer een dag en ik denk dat ik ff een andere tablet op pik bij de winkel dan weet in zeker dat het daar niet aan ligt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in