Fuego aangeschaft, nieuwe APK p8!

Fuego specifieke technische vragen
Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik wacht nog even met het vervangen van koppeling tot ik de aandrijfas binnen heb, dan doe ik het in 1 keer. Vandaag even twee nieuwe Michelins er voor op laten zetten. Achter volgt binnenkort. Dat rijdt dan opeens wel een stuk beter.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Headlong
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 nov 2004 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Ede, Nederland

Bericht door Headlong »

Hele leuke auto heb je daar gs82! Hou hem netjes zou ik zeggen! Goed om te zien dat je dr zo vertroeteld...
Renault 11 TXE Electronic '85
Renault 21 TXE '90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Nou, de aandrijfas is binnen. Nu maar eens op zoek naar een brug. Dat is ook hoogste tijd, want ik ben bijna door de koppeling heen, het ging hard de laatste dagen.

Even een andere vraag: heeft iemand ervaring met gordels achterin een Fuego? Hoe kan ik daar aankomen? Ik heb ze nu niet, maar vervoer nog wel eens mensen achterin (daar moeten ze overigens wel klein genoeg voor zijn ;)) en vind het dan wel een prettig idee.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Bericht door Fuego Turbo »

Hoi GS82

Gordels achterin zitten standaard in de Fuego Turbo.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik nog een set liggen.

groet

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Fuego Turbo schreef:Hoi GS82

Gordels achterin zitten standaard in de Fuego Turbo.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik nog een set liggen.

groet

Enrico
Hoi Enrico,

bedankt voor de info. Als je ze toevallig tegenkomt houd ik me aanbevolen! Ik heb al gezien dat er wel gordeldoorvoeren zitten in de zijkant van de achterbak.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Weer die thermostaat. Vandaag wilde de motor weer niet warm worden. De temperatuurmeter blijft onderin staan, terwijl de slang naar de radiateur gewoon warm wordt. De thermostaat staat dus weer vast open, terwijl ie er net 2 maanden inzit.

Ik heb de oude er nog eens bijgepakt, die stond netjes dicht, en na het leggen in kokend water ging deze ook netjes open. Die was dus helemaal niet stuk.

Rara, wat is hier aan de hand. Moet ik maar eens beginnen met het volledig doorspoelen van het koelsysteem?
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Nou ja, slang naar de radiateur weer eens los gehad, en de thermostaat was dus nog in prima conditie. Toen alles maar weer aangesloten en de boel laten ontluchten. De slang naar de radiateur duurde verschrikkelijk lang voordat daar wat KVS uit kwam druppelen, en de ontluchting op de carburateur lijkt niet helemaal te werken. Dat is toch dat schroefje bovenop het blokje waar de KVS-slangen ingaan?

Lang verhaal kort: het werkt nu gewoon weer naar behoren. Zou er gewoon erg veel lucht in het systeem gezeten hebben (ondanks dat ik alles ontlucht heb bij de vorige vervanging?) waardoor de sensor in de pomp te weinig water, dus signaal kreeg en de verwarming te weinig warm water?

Zo ja, hoe komt die lucht in het systeem? Ergens een lek neem ik aan...

Daarnaast klinkt de waterpomp niet helemaal fris meer. Daar hoort geen hol ratelend geluid uit te komen neem ik aan.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Pff, het schiet niet echt op zo. Elk weekend heb ik andere dingen aan m'n hoofd en de Fuego blijft maar zielig achter. Hij rijdt nog als een dolle, alleen zit er nog steeds een slippende koppeling, een gierende aandrijfas en een ratelende waterpomp in. Die waterpomp verbaast me: de poelie heeft ongeveer 2 millimeter radiale speling maar werkt verder nog prima...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:11
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

fuego.

Bericht door ben »

Hallop GS 82.

Dan moeten we er toch eens een keer wat aan gaan doen.
Als ik je kan helpen hoor ik het van je.
Gr Ben 2.2 L.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Dag Ben,

bedankt voor het aanbod. Zoals het er nu voor staat ga ik het waarschijnlijk maar uitbesteden. Ik zie mezelf de komende tijd geen dagje vrij hebben om de boel er in te hangen.

De volgende uitdaging dient zich bovendien alweer aan: bij koude motor houdt de motor enorm in bij gas geven in lage toeren. Als de motor warm is rijdt het weer gewoon soepel. Ik zal even de standaard zaken langslopen, alleen kan ik niet helemaal vatten waarom het alleen gebeurt als de motor koud is. Tenzij het iets is met de elektronische ontsteking, die een signaal slechts doorkrijgt als de boel goed warm is.

Nou ja, alle tips zijn welkom. :)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Zucht, ik kan mezelf voor m'n hoofd slaan. :oops: :oops: :?

Afgelopen zaterdag sloeg de waterpomp vast op de snelweg. Ik had het natuurlijk allang aan kunnen zien komen, maar onder de matige smoes "geen tijd" en "ik heb de auto nu net even nodig" was dat nog steeds niet gebeurd.

Nou ja, de auto loopt niet meer, motor is oververhit geraakt ondanks zo snel mogelijk reageren, de waterpomp zit vast, de v-snaar is volledig verdwenen, de dynamo druipt nog uit en als klap op de vuurpijl staat de auto aan de andere kant van NL.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:11
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

motor .

Bericht door ben »

Hallo GS 82: dat zijn geen goede berichten van je Fuego.
En vooral omdat de Fuego ook nog ver weg staat.
Kun je de ANWB niet inschakelen dan zouden ze met auto en al weer thuis kunnen brengen.
Hoor van je Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik had de ANWB al ingeschakeld, ik was onderweg met wat mensen naar een wedstrijd. We zijn dus vlak voor de start heel stijlvol door de bergingswagen afgezet. De Fuego staat daar alleen nu nog...

Ik heb gelukkig iemand bereid gevonden om met B+E rijbewijs en autotrailer de auto weer in Delft te krijgen. Dan maar eens kijken wat de volgende stap wordt.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

De auto staat weer in Delft. Morgen maar aan de slag ermee!

Afbeelding
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:11
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

GTS.

Bericht door ben »

Hallo GS82, de Fuego is weer thuis zie ik op de foto,
en wat zijn de volgende stappen, hulp ik hoor het wel .
Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ha Ben,

bedankt voor het aanbod. Ik heb nu de pomp er naast liggen, de nieuwe ligt al min of meer klaar, alleen nog twee pakkingen snijden en dan zou de boel weer in elkaar moeten kunnen. Enige probleem is dat de schoepen van de oude pomp het pomphuis hebben weggesleten, dus er zitten allemaal kleine ijzerdeeltjes in het koelsysteem.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik weet niet wat de Regie voor pakkingmateriaal gebruikt heeft, maar het zit kei en keihard vastgekoekt. Ook op de 'nieuwe' pomp zit vastgekoekt en het spul op het blok wil er ook niet vanaf. Pakkingverwijderaar uit een busje werkt niet, plamuurmes durf ik nog niet, weken in WD40 wil niet, nu ligt het een nachtje in water met afwasmiddel zoals mij getipt werd door een bekende garage.

Nou ja, morgen verder.

Hier nog even een plaatje van oude en nieuwe pomp naast elkaar.

Afbeelding

En nog een plaatje van het motorruim zonder pomp

Afbeelding
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Pech!

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Michiel,

Hopelijk blijf je van jouw Fuego houden.
Veel succes!

Groet, Meerten

Ik heb zelf goed nieuws. Mijn blauwe Fuego, waar in Nieuwegein aan wordt gesleuteld, heeft weer een nieuwe APK.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Re: Pech!

Bericht door gs82 »

Meerten Welleman schreef:Hoi Michiel,

Hopelijk blijf je van jouw Fuego houden.
Veel succes!

Groet, Meerten

Ik heb zelf goed nieuws. Mijn blauwe Fuego, waar in Nieuwegein aan wordt gesleuteld, heeft weer een nieuwe APK.
Gefeliciteerd met de APK.

Ik hoop ook dat ik van de Fuego blijf houden... Het makkelijkst zou waarschijnlijk zijn om een nieuwe waterpomp te bestellen bij de Brezan o.i.d. Maar dan nog, dan moet er nog steeds een nieuwe koppeling in, een nieuwe aandrijfas... Nou ja, ik heb nu in ieder geval weer dagelijks vervoer in de vorm van een Xantia, dus de druk is een beetje van de ketel.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Nadat ik 2 weken geleden de reservepomp ook om zeep had geholpen (de toch wel erg verroestte waaier brak in tweeen bij het verwijderen van de poelie met een poelietrekker (hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen....)) heb ik vandaag toch maar een nieuwe besteld. Moet uit F komen.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:11
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

pomp.

Bericht door ben »

Dus als ik het goed begrijp was je reserve pomp ook niet goed.
Hallo GS, met F bedoel je Friesland.
Gr Ben 2.2L

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Reservepomp was inderdaad ook niet helemaal jofel inderdaad. En met F bedoel ik Frankrijk... ;)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ben
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:11
Actief als: particulier
Locatie: ijsselstein

pomp.

Bericht door ben »

Hallo GS, heeft Jan Lijnema of Raymond Jorna geen pomp in hun verzameling onderdelen.
gr Ben 2.2 L.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Tsja, ik was al een tijdje aan het zoeken, en toen de dealer toch de goede kon bestellen heb ik maar meteen gezegd dat ie dat maar moest doen.

Hopelijk rijdt de Fuego binnenkort weer!
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Zo, de pomp is binnen! Ik heb weer wat te doen van het weekend.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Silvershadow
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:15
Actief als: particulier
Locatie: Wijchen

Bericht door Silvershadow »

gs82 schreef:Zo, de pomp is binnen! Ik heb weer wat te doen van het weekend.
Hallo gs82,

Fijn voor je , dat de nieuwe waterpomp ,is binnengekomen
Hopelijk wordt het komend weekend goed ,om te knutselen.

Mag ik zo onbescheiden zijn, om naar de prijs van de waterpomp te vragen?

Misschien wel handig om te weten , voor de andere rijders,mocht hun pomp een keer stuk.
Wat dan in hun geval beter om te nemen en tweedehandse of een nieuwe pomp

Gr.
Silvershadow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Mijns inziens is de prijs niet erg belangrijk. Een tweedehands waterpomp is altijd een slecht idee! Zoals bij veel Renaults is het koelsysteem iets om goed in de gaten te houden, dus als je een nieuwe te pakken kunt krijgen moet je dat altijd doen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Daar komt bij dat je volgens mij nog best lastig aan een tweedehands kan komen...

De pomp kostte overigens 115 euro. Een aardig bedrag, maar als de Fuego er straks weer mee rijdt...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

JOEHOE!



En nu dus kleppen stellen ;)
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Ha Michiel, Gefeliciteerd, ze rijdt weer! Ga je nog touren dit weekend? Als ik geen rode lak zag in je filmpje, zou ik zweren dat ik mijn eigen auto zag! Maar idd wel ff klepjes stellen,

Groet, Justus
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Silvershadow
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:15
Actief als: particulier
Locatie: Wijchen

Bericht door Silvershadow »

gs82 schreef:Daar komt bij dat je volgens mij nog best lastig aan een tweedehands kan komen...

De pomp kostte overigens 115 euro. Een aardig bedrag, maar als de Fuego er straks weer mee rijdt...

Hoi gs82,

Bedankt voor je info over de prijs van de waterpomp.
Inder een aardig bedrag,maar als alles goed gaat ,kun je straks weer lekker rijden.
Mede dankzij jouw info, weten we nu wat meer wat de onderdelen voor een Fuego kosten.
Is altijd handig.
Als er nog meer mensen zijn, die toevallig een onderdeel nieuw gekocht hebben en die toevallig nog weten, wellicht wil je die hier dan vermelden.
Je kunt er de medefuego-rijders, een plezier meedoen,ook al is het maar om te kunnen schoppen, bij meerdere auto-materiaalzaken

groetjes
silvershadow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ha Justus,

nu ik er weer even in gereden heb weet ik weer dat er nog wel het een en ander moet gebeuren. Onder andere die koppeling. Hij loopt ook opeens stationair een stuk minder dan voorheen. Dus het echte toeren gaat pas weer beginnen als dat verholpen is.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Als je het Renault Fuego werkplaatshandboek nodig hebt, zeg het maar. Ligt het toevallig aan je vlotterpen? :? Dan leen ik het boek van iemand in de buurt.
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik heb het idee dat ten eerste de automatische choke z'n werk niet meer doet. Komt volgens mij ook omdat ik die nogal moeilijk kan ontluchten... Ik moet even uitzoeken hoe dat allemaal zit.

Ik heb overigens zelf al de Haynes van de Fuego, daar is het meeste wel uit te halen. Toch bedankt voor je aanbod.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

On the road again

Bericht door Meerten Welleman »

Gefeliciteerd, Michiel!
Toch iedere keer weer fijn dat het karretje weer rijdt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

De ontluchting van de automatische choke zat dus verstopt. Even voorzichtig een schroevendraaiertje doorheen geduwd, en toen spoot er een straal van een meter koelvloeistof door de lucht :lol:

Nou is ie in ieder geval ontlucht. Zojuist eventjes een stukje gereden en het voelt allemaal wel redelijk aan. Motor loopt weer een stuk lekkerder dan na de eerste keer starten en stationairt prima. Ik heb nog 5mm vrije slag op het koppelingspedaal, dat zal niet lang meer duren dus.

Ik kreeg alleen een fikse klap toen ik een bougiekabel even wat aanduwde. En dat terwijl die niet zo heel oud zijn...

Morgen eens voor een APK-voorkeuring, want die verloopt over een week.

En met moderne auto's heb je overigens ook wel eens pech. Zo stond ik afgelopen donderdag midden in Frankrijk met een doormidden gebroken uitlaat van de Xantia. Gelukkig dat ik wel een klein woordje frans kan...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht