Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Megane Break van 2000, en die is door mijn lompigheid (500 kilo achterin ) door de achteras gezakt.
Hoe zit dat systeem in elkaar, en hoe uit elkaar?
Is dat nog te maken, of is een andere as/staaf nodig?
Het simpelste en snelste 2-3 uur werk , is de complete as vervangen.
De torsiestaven zijn geknapt of staan op het punt om af te breken.
Is goed te doen thuis op de stoep.
Wel er op letten dat je dezelfde as pakt , trommel of schijf , abs of niet.
Handremkabels los , schokbrekers los aan de onderkant , 2 bouten links en 2 bouten rechts , remleiding/slang los , rempedaal vast zetten half ingetrapt dan loopt het systeem niet leeg , scheelt een hoop gedoe bij het ontluchten.
En wat ik nog vergeten ben !
Had er al ene gevonden, maar de prijs viel me riant tegen.
Nu ik dan toch hier ben, waar de kennis gebundeld is, leek het mij geen loze vraag.
En niet gevraagd is niet geweten....
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wie mijn posts van de laatste weken een beetje heeft gevolgd weet dat ik nog een Megane I had aangeschaft. Heb hiervan het interieur omgewisseld met die van mijn Berline.
Beetje getwijfeld maar de break mag weg. Forum vraagprijs 500 euro....
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.
Tijdens de vloeistof controles ontdekte ik haarscheurtjes door uitdroging van de laadluchtslang.
(zie foto’s) van mijn Renault Kadjar 1.2 TCE van 2018.
Heeft iemand ervaring met het vervangen en is dit eenvoudig...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Onze Grand Scenic IV kraakt over drempels. Vaker bij koud weer. Vanaf nul optrekken resulteert soms in stuiteren van de banden voor. Ook hoor ik soms een bonk voor.
Bij een garage geweest. Die zeiden: veerpootlagers, maar hoeven niet vervangen...
Ik ben erg ontevreden met de achteruitrijcamera op mijn Megane e-tech. Slecht zicht, klein beeld en wordt snel vies. Is deze camera te vervangen voor een andere en aan te sluiten op het bestaande systeem?