blower / aanjager moter kapot Clio 3 2005

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
ClioThijs
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 11:46
Actief als: particulier

blower / aanjager moter kapot Clio 3 2005

Bericht door ClioThijs »

Mijn Clio 3 uit 2005 (275000 op teller) heeft problemen met de aanjager (of blower). Half jaar geleden is de stekker gerepareerd omdat die opgefikt was (er hield steeds een stand mee op tot alle standen het niet meer deden). De reparatie werkte een maand, daarna is de blowermotor het slechter gaan doen (slecht/langzaam lopen en een bromtoon), totdat hij het helemaal niet meer deed. Heel soms doet de aanjager het (wel altijd slecht) en als ik dan even van stand 4 naar 0 ga en terug doet hij het al niet meer.

Mijn garage (kom ik al jaaaren) vertelde mij dat de motor nu vervangen moest worden, daarvoor moet het dashboard eruit en dat dat heel veel arbeidsuren met zich meebracht en de prijs werd geschat op ~800 euro (incl nieuwe motor)... Dat is veel geld voor een toch iets oudere auto?

Ik merk dat ik erg gehecht ben aan deze auto, (2e eigenaar sinds 2007, erg goed onderhouden en rijd heerlijk).

Voor de APK moet de blower werken, maar het internet leerde mij dat een goede voorruit-ventilator op de sigarettenaansluiting al voldoende is, maar echt elegant is dat natuurlijk niet. (ook beetje zonde van de kachel en airo want daar heb ik nu maar dan ook niets aan).

Mijn vraag is, wat zijn nu mijn opties? Misschien heeft er iemand een advies? (ik ben onvoldoende sleutelvaardig om het zelf te doen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: blower / aanjager moter kapot Clio 3 2005

Bericht door mechanic »

De opties zijn er niet heel veel, de kachelmotor is stuk en dient vervangen te worden.

Keuzes zijn een gebruikte motor,maar is af te raden. Zelf zoeken voor een goeckopere nieuwe,goedkopere garage zoeken,in eigen beheer repararie uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht