Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Riesbak schreef:Bij mij stonden bij vinkjes in de app spontaan??? uit, aangezet, in R-Link heb ik gegevens delen uitgezet, en de auto in slaap laten vallen, wakker gepord en delen van gegevens weer aangezet, en ineens zag mijn app Zoe weer.
Welke vinkjes bedoel je, ik heb even gekeken, maar zie geen vinkjes in de app?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Instellingen (bij VIN) , Rijmodus op actief zetten
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Ik heb nu enkele maanden ZE services met timer en op afstand activeren van de AC.
Is er hier iemand bij wie dat probleemloos werkt? Met de actuele temperaturen zou het handig zijn de AC vanop afstand te kunnen activeren. Ik krijg 9/10 de melding "Te veel aanvagen" en er gebeurt dan ook niets.
De planner van het laden heb ik afgezet, maar dat leek in het begin dan weer wel te werken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Hoi Fivari, tot nu 1x gebruikt, en de AC op afstand aanzetten werkte, toen we de parkeerplaats opliepen hoorde ik Zoe tevreden snorren en was het heerlijk koel in de wagen. Dit was vorige maand toen het zo warm was, op een zondagmiddag.
Misschien tijdens spitstijden teveel aanvragen voor de Renault server??
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
In de winter gebruik ik het regelmatig, om de ramen te ontdooien. Dat werkt bij mij altijd probleemloos. hij doet het niet als de accu onder de 45% is. En geeft idd wel vaak de melding “te veel aanvragen”.
HarmOtten schreef:@fivari,
Krijg je wel de batterijstatussen door in de App?
Die info komt eigenlijk bijna probleemloos binnen, zowel tijdens het laden als wanneer iemand anders ermee rijdt.
In dat laatste geval krijg ik elke paar minuten een update.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Ik vrees dat connectiviteit en voldoende SOC geen garantie is voor het correct werken van preconditioneren. Ik heb het in het verleden vaak geprobeerd. Altijd met voldoende SOC, aangesloten auto (ook een voorwaarde) en connectiviteit. En toch heb ik maar zelden een snorrende Zoe op het afgesproken moment. Het schijnt een slechte server-instelling te zijn waar je niets aan kunt doen.
Wat wel altijd goed gaat, is het instellen in de auto. Dat is natuurlijk minder flexibel maar tbv voorverwarmen s ochtends voor vertrek naar werk volstaat het voor mij
Nog een belangrijke voorwaarde: de auto mag niet in de slaapstand staan. Deze voorwaarde maakt de functie feitelijk onbruikbaar, want tenzij de auto staat te laden kun je de preconditionering niet gebruiken. Ook als de auto aan de lader hangt gaat deze in slaap als hij vol is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
OlafH schreef:Ook als de auto aan de lader hangt gaat deze in slaap als hij vol is.
Ik twijfel of dit algemeen waar is. Ik zal het eens testen. Ik heb lang geleden getest met een niet volle batterij, en zolang de laadpaal aangeeft "ik ben er maar ik ga je nog niks geven", valt ze niet helemaal in slaap en is in staat weer helemaal zonder hulp wakker worden als dat signaal verandert in "we kunnen". Als de paal helemaal niks meer aangeeft valt ze echt zo die in slaap dat niet anders dan een kus van de prins (ontgrendelen) nog helpt. Het zou goed kunnen dat dat in slaap vallen bij volle batterij afhangt van hoe de laadpaal er mee omgaat. Als ik tijd en zin heb zoek ik het uit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Het zou me bevreemden als het bij joi wel werkt. Vaak geprobeerd en tot grote frustratie nooit kunnen laten werken aan welke laadpaal ook als de auto vol was.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Heb dezelfde ervaring als Olaf. Maar weet niet zeker of het aan de deep sleep ligt of aan het feit dat de server onvoldoende responsive is voor sommige Zoes. Want er schijnen ook Zoerijders te zijn die geen problemen hebben met bovenstaande probleem
Ik ondervind hier idd helemaal geen problemen mee, aan een laadpaal, geparkeerd hoe lang dat mag zijn (een uur of langer dan een dag). Als ik de AC start via de app draait hij gewoon als ik bij de auto aankom. Tenzij de SOC onder de 45% komt...
Ik kan de auto ook “wakker porren” door het commando Starten met laden in te drukken en na een minut de app opnieuw te laden. (Ongeacht de auto aan de lader staat, ze wordt wakker en stuurt nieuwe data door). Dit zou je ook kunnen proberen, dan kan je kijken of jouw Zoe wel wakker wordt.
Als je op afstand wil preconditioneren moet uiteraard ook je ZE-Inter@ctive abonnement nog actief zijn.
Zie puntje 3 in dit onderwerp.
Of deze service nog actief is kan je hier zien: https://nl.rlinkstore.com/myproducts
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Ik heb gisterenavond nog even getest. Mijn lader blijft, ook al is het laden beëindigd door de ZOE, aangeven dat hij (weer) klaar staat om prik te geven. ZOE valt dan inderdaad niet volledig in slaap; de CANbus blijft actief. Ik kan natuurlijk niet zeggen of de TCU nog spannende dingen doet.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of andere laders een ander signaal geven na beëindiging van de sessie; je moet dan echt meten op de CP lijn. De status waar ik het over heb geeft dan een DC signaal van ongeveer 9 of 12 volt.
Kijken of de auto wakker is, is simpelweg uitvragen met CanZE *zonder* de deuren te openen; CanZE is geen prins die het meisje uit haar slaap kust.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hoi,
Ik heb een megane 2018 (bose versie) en mijn rlink 2 kan niet meer updaten. Tevens weigert hij de iphone 14 te herkennen via een kabel.
Nu wil ik de navigatie software gaan update, volgens mijn renault garage, moet ik dat via de officiele...
Hallo, mijn Trafic 3 uit 2017 1.6 D, geeft geen signaal meer af naar mijn scanner. Ik kan het roet gewicht niet meer uitlezen en dus ook niet meer zien of het systeem nog werkt. Tevens leest hij het dynamo afgegeven vermogen niet meer en het start...
Ik heb een Megane 1.5 78kw Diesel versie KZ0B06 motorcode K9K G8 met 300K km :D
Onlangs heb ik een nieuwe koppeling in de garage laten plaatsen (de eerste) maar de auto kwam terug met volgende meldingen controleer inspuitsysteem en controleer...
Nog steeds krijg ik bij updates van de software in mijn auto de melding dat 0% is gedaan.
Nu zie ik in mijn contracten de volgende melding:
Pack remote services is in behandeling.
ik heb de garage al gemaild (4 en 8 april, dus snel zijn ze niet) en...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Wij hebben op midden november ‘24 een handtekening gezet onder een bestelorder voor een Iconic 5 met alle mogelijke opties. Het zou onze eerste nieuwe auto worden na het behalen van het rijbewijs, zo’n 32 jaar geleden…Voor ons...