Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Riesbak schreef:Bij mij stonden bij vinkjes in de app spontaan??? uit, aangezet, in R-Link heb ik gegevens delen uitgezet, en de auto in slaap laten vallen, wakker gepord en delen van gegevens weer aangezet, en ineens zag mijn app Zoe weer.
Welke vinkjes bedoel je, ik heb even gekeken, maar zie geen vinkjes in de app?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Riesbak »

Instellingen (bij VIN) , Rijmodus op actief zetten
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Ik heb nu enkele maanden ZE services met timer en op afstand activeren van de AC.
Is er hier iemand bij wie dat probleemloos werkt? Met de actuele temperaturen zou het handig zijn de AC vanop afstand te kunnen activeren. Ik krijg 9/10 de melding "Te veel aanvagen" en er gebeurt dan ook niets.
De planner van het laden heb ik afgezet, maar dat leek in het begin dan weer wel te werken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Riesbak »

Hoi Fivari, tot nu 1x gebruikt, en de AC op afstand aanzetten werkte, toen we de parkeerplaats opliepen hoorde ik Zoe tevreden snorren en was het heerlijk koel in de wagen. Dit was vorige maand toen het zo warm was, op een zondagmiddag.

Misschien tijdens spitstijden teveel aanvragen voor de Renault server??
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

@fivari,
Kun je in de auto eens checken of je TCU verbonden is met het netwerk?
Netwerkstatus moet VERBONDEN zijn.

Krijg je wel de batterijstatussen door in de App?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Knarf93 »

In de winter gebruik ik het regelmatig, om de ramen te ontdooien. Dat werkt bij mij altijd probleemloos. hij doet het niet als de accu onder de 45% is. En geeft idd wel vaak de melding “te veel aanvragen”.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

HarmOtten schreef:@fivari,
Krijg je wel de batterijstatussen door in de App?
Die info komt eigenlijk bijna probleemloos binnen, zowel tijdens het laden als wanneer iemand anders ermee rijdt.
In dat laatste geval krijg ik elke paar minuten een update.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Ok, dan is de netwerkverbinding in orde.
Wat Knarf93 zegt, de SOC moet inderdaad boven de 45% zijn, anders geen pre-conditionering mogelijk.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Ik vrees dat connectiviteit en voldoende SOC geen garantie is voor het correct werken van preconditioneren. Ik heb het in het verleden vaak geprobeerd. Altijd met voldoende SOC, aangesloten auto (ook een voorwaarde) en connectiviteit. En toch heb ik maar zelden een snorrende Zoe op het afgesproken moment. Het schijnt een slechte server-instelling te zijn waar je niets aan kunt doen.
Wat wel altijd goed gaat, is het instellen in de auto. Dat is natuurlijk minder flexibel maar tbv voorverwarmen s ochtends voor vertrek naar werk volstaat het voor mij

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Jammer, want het handigste zou natuurlijk zijn dat je 5' voor vertrek even die AC activeert.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Nog een belangrijke voorwaarde: de auto mag niet in de slaapstand staan. Deze voorwaarde maakt de functie feitelijk onbruikbaar, want tenzij de auto staat te laden kun je de preconditionering niet gebruiken. Ook als de auto aan de lader hangt gaat deze in slaap als hij vol is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

OlafH schreef:Ook als de auto aan de lader hangt gaat deze in slaap als hij vol is.
Ik twijfel of dit algemeen waar is. Ik zal het eens testen. Ik heb lang geleden getest met een niet volle batterij, en zolang de laadpaal aangeeft "ik ben er maar ik ga je nog niks geven", valt ze niet helemaal in slaap en is in staat weer helemaal zonder hulp wakker worden als dat signaal verandert in "we kunnen". Als de paal helemaal niks meer aangeeft valt ze echt zo die in slaap dat niet anders dan een kus van de prins (ontgrendelen) nog helpt. Het zou goed kunnen dat dat in slaap vallen bij volle batterij afhangt van hoe de laadpaal er mee omgaat. Als ik tijd en zin heb zoek ik het uit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Het zou me bevreemden als het bij joi wel werkt. Vaak geprobeerd en tot grote frustratie nooit kunnen laten werken aan welke laadpaal ook als de auto vol was.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Heb dezelfde ervaring als Olaf. Maar weet niet zeker of het aan de deep sleep ligt of aan het feit dat de server onvoldoende responsive is voor sommige Zoes. Want er schijnen ook Zoerijders te zijn die geen problemen hebben met bovenstaande probleem

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Knarf93 »

Ik ondervind hier idd helemaal geen problemen mee, aan een laadpaal, geparkeerd hoe lang dat mag zijn (een uur of langer dan een dag). Als ik de AC start via de app draait hij gewoon als ik bij de auto aankom. Tenzij de SOC onder de 45% komt...
Ik kan de auto ook “wakker porren” door het commando Starten met laden in te drukken en na een minut de app opnieuw te laden. (Ongeacht de auto aan de lader staat, ze wordt wakker en stuurt nieuwe data door). Dit zou je ook kunnen proberen, dan kan je kijken of jouw Zoe wel wakker wordt.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Dat werkt zeker niet bij mij. In slaap betekent geen contact meer mogelijk net de auto.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Als je op afstand wil preconditioneren moet uiteraard ook je ZE-Inter@ctive abonnement nog actief zijn.
Zie puntje 3 in dit onderwerp.
Of deze service nog actief is kan je hier zien: https://nl.rlinkstore.com/myproducts
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Ik heb gisterenavond nog even getest. Mijn lader blijft, ook al is het laden beëindigd door de ZOE, aangeven dat hij (weer) klaar staat om prik te geven. ZOE valt dan inderdaad niet volledig in slaap; de CANbus blijft actief. Ik kan natuurlijk niet zeggen of de TCU nog spannende dingen doet.

Ik kan natuurlijk niet zeggen of andere laders een ander signaal geven na beëindiging van de sessie; je moet dan echt meten op de CP lijn. De status waar ik het over heb geeft dan een DC signaal van ongeveer 9 of 12 volt.

Kijken of de auto wakker is, is simpelweg uitvragen met CanZE *zonder* de deuren te openen; CanZE is geen prins die het meisje uit haar slaap kust.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Misschien is het afhankelijk van de TCU versie?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht