Het motorblok uit mijn eigen auto had een elektronische gaspedaal regeling. Dit heb ik dit overgezet op het andere blok. Het uitlaatspruitstuk, smoorhuis met kabelboom ook over gezet van mijn eigen. Aangezien ik toch bezig was heb ik ook alle riemen vervangen en waterpomp met alle bij behorende pakkingen. Zodat ik eerste tijd even van onderhoud af ben.
Nu doet zich het volgende probleem voor, als ik de auto start blijft hij soms in een noodloop draaien, gaspedaal werkt ook niet. Motor slaat gelijk aan maar schaalt op naar 2500 tot 3000 tpm. Tussen dit bereik blijft hij op en neer gaan. Ik heb een OBD2 uitlees apparaatje en die geeft aan P0120 en P0302 (deze laatste melding komt waarschijnlijk nog uit mijn oude blok aangezien ik hierin een kapotte bougies had zitten die ik niet meer kon wisselen

Als ik de motor uit doe en weer aan kan het ook zo maar zijn dat hij wel gewoon loopt maar hoog in toeren zo rond de 2000 tpm. Bedien ik dan het gaspedaal gaat hij wel omhoog in toeren.
Wat ik heb gemerkt is dat als de motor in noodloop gaat hij hiervoor op het dashbord het lampje van voorgloeien gaat branden het kriebeltje erboven volgens mij is dit prio melding 1.
Nu heb ik gezocht op deze fout codes en heb van alles en nog wat gelezen. Uit eindelijk een pdf file gevonden waarin aan werd gegeven welke aders ik kon door meten op de computer en elektronische gaspedaal. Tevens stond hier ook in van het smoorhuis. Deze aders lijken goed met de multimeter.
Mijn vraag is of er nog hele grote verschillen zitten tussen hardware matig een 720 of 722. En wat ik eventueel nog kan doen....
Alle info is welkom.....