Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Foto van 8.7 scherm met Waze(Renault Megane van april 2017 / was eerst 2.2 nu 3)
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Foto van 8.7 scherm met WazeLink: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zeer acceptabel. Heb jij ook dat je je systeeminformatie en andere zaken niet meer kan zien? Zal vanavond een foto uploaden van wat ik precies bedoel.MarcoBr schreef:Foto van 8.7 scherm met Waze
(Renault Megane van april 2017 / was eerst 2.2 nu 3)
Link: | |
Hide post links |
Volgens mij heb ik geen beperkingen, buiten dat de belijning in de achteruitrijcamera niet zo goed meer zijn.JanvPutten schreef:Zeer acceptabel. Heb jij ook dat je je systeeminformatie en andere zaken niet meer kan zien? Zal vanavond een foto uploaden van wat ik precies bedoel.MarcoBr schreef:Foto van 8.7 scherm met Waze
Hide post links |
Ook ik heb hier last van. Heeft iemand dit al weer werkend gekregen?mrchivas schreef:Hallo, ik krijg geen melding meer na de update v2.2 naar v3.x van de toegestane snelheid (en afstand) bij een traject controle of bij een rood-snelheidscamera op mijn wijzerplaat. Ik heb ook gekeken naar de instellingen (alles opnieuw moeten instellen na de upgrade) maar kan deze niet vinden. Heeft een van jullie dit ook en of weet iemand welke instelling je moet activeren om dit weer terug te krijgen? Alvast bedankt.
Groet,
Dennis
Hide post links |
Foto niet meer nodig. Kan nu alles zien en geen greyed out tegels. Vreemd maar het werkt. AA ook aan de praatMarcoBr schreef:Volgens mij heb ik geen beperkingen, buiten dat de belijning in de achteruitrijcamera niet zo goed meer zijn.JanvPutten schreef:Zeer acceptabel. Heb jij ook dat je je systeeminformatie en andere zaken niet meer kan zien? Zal vanavond een foto uploaden van wat ik precies bedoel.MarcoBr schreef:Foto van 8.7 scherm met Waze
Ik ben benieuwd wat je bedoeld.(zie de foto wel)
Hide post links |
Hide post links |
Ah dankjewel! Is ingesteld. Vanavond maar eens testen!larsdijkstra 16v schreef:720p/1080p:
open android auto
ga linksboven naar menu (3 horizontale streepjes)
tik op "over"
tik bovenin 10 x op " Over Android Auto" om in ontwikkelmodus te komen
bevestigen volgens mij
daarna rechtsboven op 3 verticale puntjes klikken
naar Ontwikkelaarinstellingen gaan
naar beneden en klikken op 1080p klikken
Klaar!
eventueel kun je bovenin bij Dag/Nacht op Nacht klikken. dan heb je altijd een donker scherm, ook overdag. integreert mooier met de donkere achtergrond van Rlink en vind ik persoonlijk mooie en fijner dan die lichte variant
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Wat ik ook aanklik, blijf alleen maar daglicht modus zien op het scherm van de Megane. Meer mensen ervaring mee?larsdijkstra 16v schreef:720p/1080p:
open android auto
ga linksboven naar menu (3 horizontale streepjes)
tik op "over"
tik bovenin 10 x op " Over Android Auto" om in ontwikkelmodus te komen
bevestigen volgens mij
daarna rechtsboven op 3 verticale puntjes klikken
naar Ontwikkelaarinstellingen gaan
naar beneden en klikken op 1080p klikken
Klaar!
eventueel kun je bovenin bij Dag/Nacht op Nacht klikken. dan heb je altijd een donker scherm, ook overdag. integreert mooier met de donkere achtergrond van Rlink en vind ik persoonlijk mooie en fijner dan die lichte variant
Hide post links |
Hide post links |
Heb ik ook. Dat maakt het ook zo vreemd.larsdijkstra 16v schreef:je moet in zelfde ontwikkelaarmenu als waar je 1080p aanklikt, bovenin bij dag/nacht "nacht" aanklikken
Hide post links |
Hide post links |
Ja dan wel.. Frustrerend.larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Hide post links |
Hide post links |
Ik zou weer upgraden naar versie 3.bobie25 schreef:Beste Leden,
Ik kan u bevestigen dat je met een kadjar Bose Edition 2016 kan updaten naar een werkende Android Auto, helaas dus niet voor apple gebruikers. voor onze android gebruikers moet je een truc doen om het op de telefoon te krijgen want wordt nog niet ondersteund (toch niet in belgië).
Vaststellingen :
- De firmware update naar 3.3.16.961 was gelukt.
- In de Developer Side stond in het hoofdmenu “Ethernet ADB for CarPlay[On]” terug af, blijkbaar schakelt die na zoveel seconden vanzelf uit omdat de hardware niet gevonden (USB ”verbinding” moet vervangen worden of volgens dat ze hier schrijven en hygrosensor ) is in de auto waardoor CARPLAY onmogelijk is !
- Android Auto zou wel werken (niet getest), mits het volgen van een workaround omdat dit dus nog niet officiëel ondersteund is.
- Achteruitrijlijnen zijn niet meer OK ! :
Hiervoor is een oplossing uitgewerkt maar bij mij werkte die niet:
het bestand “TuningConfiguration.txt” inladen die op een lege stick op de Root in een map “TuningGuidelines” moet staan.
- Digitale Radio is wel verbetert vond ik
- Opstarten was sneller ten op zichtte van de 2.2.x versie
Daarom heb ik ook een downgrade uitgevoerd, maar nu zit ik met een bug dat het systeem pas na 2 minuten volledig is opgestart ?! :
Hier heb je mijn filmpje van probleem op OneDrive:
https://1drv.ms/v/s!AnsJZak5HP3xibITIJZD_fKQo_HeTw
wachtwoord : renault
We zoeken dus naar een oplossing... iemand idee ?
Hide post links |
Hide post links |
Op mijn telefoon bij Google Maps (onder Navigatie) op nacht gezet en dan werkt het wel. Automatisch is bij mij ten alle tijde dag.JanvPutten schreef:Ja dan wel.. Frustrerend.larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Hide post links |
Ok mooi!JanvPutten schreef:Op mijn telefoon bij Google Maps (onder Navigatie) op nacht gezet en dan werkt het wel. Automatisch is bij mij ten alle tijde dag.JanvPutten schreef:Ja dan wel.. Frustrerend.larsdijkstra 16v schreef:heel raar. als je Android Auto op de tel opstart,is de achtergrond dan wel donker?
Hide post links |
Hide post links |
Spraak werkt bij mij wel.m.atthijs schreef:Ik heb de R-Link2 in mijn Kadjar van begin 2016 weten te updaten van 2.2 naar 3. Best trots, al zeg ik het zelf.![]()
Wel kom ik er nu achter dat ik niet meer via spraakinvoer een adres kan invoeren. Het systeem vindt dat Nederland niet het juiste land is om via spraak een adres in te voeren. Ik moet het land wijzigen, zegt-ie, maar niet welk land dan wél. Hetzelfde gebeurt als ik de taal op Engels zet en een adres in Engeland wil invoeren. Iemand ervaring met dit probleem?
Daarnaast kom ik nu niet meer in de ontwikkelaarsmodus, wat wel lukte toen het systeem nog op 2.2.19.300 liep.![]()
Wat is wijsheid? Nog een keer de upgrade downloaden en opnieuw proberen? Of zijn er andere tips?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Controleer of op je stick nog steeds alleen het 'debug' mapje staat, overige files eraf halen, je systeem plaatst er bestanden bij wanneer je de stick te laat verwijderd.m.atthijs schreef:...
Let wel: dat is nog zonder Android Auto. Die wilde ik dus activeren via de ontwikkelaarsmodus, maar daar geraak ik niet meer...
Hide post links |
Controleer of op je stick nog steeds alleen het 'debug' mapje staat, overige files eraf halen, je systeem plaatst er bestanden bij wanneer je de stick te laat verwijderd.m.atthijs schreef:...
Let wel: dat is nog zonder Android Auto. Die wilde ik dus activeren via de ontwikkelaarsmodus, maar daar geraak ik niet meer...
Hide post links |
Hide post links |
Dan moet Android auto wel werken! Lees: dan moet je wel in de ontwikkelaarsmodus kunnen komen om Android Auto te activeren. In 2.2.19.300 kon ik daar gewoon komen met een geprepareerde usb-stick, meerdere malen zelfs, maar daar was geen Android Auto te vinden. Na de upgrade naar 3.3.xx.961 kan ikCrusader schreef: Ik zou weer upgraden naar versie 3.
Android auto werkt perfect.
De belijning is het enige wat niet helemaal klopt maar volgens mij is daar wel een oplossing voor te vinden.
De afstand van de lijnen ten opzichte van de bumper is gemakkelijk aan te passen.
Hide post links |
Via obd module?m.atthijs schreef:Dan moet Android auto wel werken! Lees: dan moet je wel in de ontwikkelaarsmodus kunnen komen om Android Auto te activeren. In 2.2.19.300 kon ik daar gewoon komen met een geprepareerde usb-stick, meerdere malen zelfs, maar daar was geen Android Auto te vinden. Na de upgrade naar 3.3.xx.961 kan ikCrusader schreef: Ik zou weer upgraden naar versie 3.
Android auto werkt perfect.
De belijning is het enige wat niet helemaal klopt maar volgens mij is daar wel een oplossing voor te vinden.
De afstand van de lijnen ten opzichte van de bumper is gemakkelijk aan te passen.
a. niet meer in de ontwikkelaarsmodus komen, ook niet met een "schone" usb-stick met een nieuw leeg bestandje, ook niet met een nieuwe usb-stick met weer een nieuw leeg bestandje
b. niet meer via spraak een adres ingeven in R-Link 2, omdat R-Link 2 vindt dat ik alleen een adres in Nederland mag invoeren, wat nou precies is wat ik probeer.
Ik ga dus ook voor de downgrade; hopen dat ik niks stuk maak...
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Inmiddels is mij dit gelukt met een OBD-kabel en DDT4ALL. Voicecommando's RLink werken niet meer, maar via OK Google kan ik bijna alles (en meer!).m.atthijs schreef:Als iemand mij daarbij wil helpen, dan graag! Ik heb de spullen niet om dat te doen...
Hide post links |
Bedankt voor het volledig samenvatten van alle stappen!R0yk3 schreef:Ik heb een Talisman van december 2016 en nu AA werkend erop.
Eerst een developers sticky aangemaakt. om in het developers menu te komen.
https://www.foroclub.es/megane4/viewtop ... 20&t=20311 de spoilers werken bij mij niet meer? dus ik zal zo volledig mogelijk zijn.
Developers ModeStap 1 is gedaan. Je bent er klaar voor![]()
![]()
upgrade naar 3.3Nu je telefoon.Bugjes of geen Bugjes dat is de vraag..![]()
Enkele maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen dus geen garanties![]()
[spoiler= ]Achteruitrij camera streepjes. GEEN enkele probleem. streepje op de juiste plaats, geen vage strepen alles zoals het hoort.
Ik ben nog niet door het volledige menu gegaan maar op het eerste gezicht werkt alles zoals het hoort.
standaard navigatie opstarten duurt wat langer.
Mijn telefoon heeft met bluetooth geen netwerk volgens de auto. Ik kan wel bellen via AA en rechtstreeks, maar niet meer via de R_LINK BBT opnieuw aanmelden en het werkt weer vlekkeloos dus hier moet ik nog wat uitzoeken.
groot scherm, zet je juist modus aan in AA op je telefoon. ik hoefde hier niets aan te veranderen het scherm was niet maximaal maar wel het grootste deel van het scherm.
//uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 95aebf.jpg deze grootte
Voice werkt niet dan loopt de boel vast![]()
Verder nog niets gevonden. Als ik iets tegenkom dan meld ik me weer.[/spoiler]
Succes!!!![]()
![]()
Met dank aan iedereen die het eerder heeft uitgezocht. Ik heb het alleen maar even bij elkaar gezet.
Herstellen heb ik geen behoefte aan dus heb ik ook niet geprobeerd.
TODO lijstje:
- Fingerprint maken en kijken welke update er verschijnt.
Updaten als het nodig is en kan.
Kijken of ik Voice werkend krijg
Hide post links |
Hide post links |
Dat is voor de 1e stap?R0yk3 schreef:Vergeet deze niet te lezen. hierin staat welke instellingen je NIET moet gebruiken...
engineer-modus-activeren-r-link2-hacking-t27673.html
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut