Mijn R20 TS {KS-45-DX}
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Zo, het project is begonnen.
Wat moet er allemaal gebeuren? Ten eerste APK klaar zien te krijgen en de typische stilstand zaken oplossen. De motor draait, ze rijdt, schakelt en remt maar dat gaat allemaal niet lekker soepel. Dus, vloeistoffen, filters, bougies en andere ontstekingsdelen vervangen, de remmen nalopen, het lijkt of de uitlaat niet helemaal dicht is, enz. En een beetje laswerk aan de binnenschermen, het front en a-stijlen. In principe wil ik dat allemaal zelf gaan doen.
Vandaag de bougies al vervangen, op de bougiekabelset moet ik tot zaterdag wachten. Verder een nieuw luchtfilter en nieuwe ruitenwissers gekocht. Van de vorige eigenaar kreeg ik een andere linker koplamp mee want die gemonteerd zat, zou de APK niet overleven.
En als ze dan rijdend en APK gekeurd is, dan gaan we overwegen wat we cosmetische nog gaan doen. Zoals al gezegd is de lak op de motorkap en paravent helemaal op en verweerd, daar helpt geen poetsmachine meer aan. En het interieur van een R20 phase2 is vrijwel altijd ook "afgeleefd". Maar dat zien we later wel.
Wat moet er allemaal gebeuren? Ten eerste APK klaar zien te krijgen en de typische stilstand zaken oplossen. De motor draait, ze rijdt, schakelt en remt maar dat gaat allemaal niet lekker soepel. Dus, vloeistoffen, filters, bougies en andere ontstekingsdelen vervangen, de remmen nalopen, het lijkt of de uitlaat niet helemaal dicht is, enz. En een beetje laswerk aan de binnenschermen, het front en a-stijlen. In principe wil ik dat allemaal zelf gaan doen.
Vandaag de bougies al vervangen, op de bougiekabelset moet ik tot zaterdag wachten. Verder een nieuw luchtfilter en nieuwe ruitenwissers gekocht. Van de vorige eigenaar kreeg ik een andere linker koplamp mee want die gemonteerd zat, zou de APK niet overleven.
En als ze dan rijdend en APK gekeurd is, dan gaan we overwegen wat we cosmetische nog gaan doen. Zoals al gezegd is de lak op de motorkap en paravent helemaal op en verweerd, daar helpt geen poetsmachine meer aan. En het interieur van een R20 phase2 is vrijwel altijd ook "afgeleefd". Maar dat zien we later wel.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
- Actief als: particulier
.
.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
???? Ik zeg toch precies hetzelfde!
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
inderdaad...renault15.17 schreef:???? Ik zeg toch precies hetzelfde!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 jan 2019 19:09
- Actief als: particulier
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Mooie auto hoor! Heb je misschien een foto van het interieur? Mijn vroegere geschiedenisdocent van de middelbare school had ook zo'n auto. Toen vond ik het al een mooie auto!
Foto's van je (las)werkzaamheden ook best welkom. Succes en veel plezier met het opknappen!
Foto's van je (las)werkzaamheden ook best welkom. Succes en veel plezier met het opknappen!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Volgende week ga ik wat lassen. Allebei de a-stijlen en het spatbord rechts. Verder nog geen laswerk kunnen ontdekken, de bodem is goed hard.
Van het interieur heb ik nu slechts 1 foto. Zoals vaak bij een phase2 ziet het er allemaal een beetje verlept uit. Maar bij deze valt het relatief mee, ook gezien de 220.000km die al op de teller staat.
Van het interieur heb ik nu slechts 1 foto. Zoals vaak bij een phase2 ziet het er allemaal een beetje verlept uit. Maar bij deze valt het relatief mee, ook gezien de 220.000km die al op de teller staat.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Hoi Dave,
Ben je voorlopig weer even van de straat. Als hij klaar is zal het wel een plaatje zijn, jouw kenende.
Groet Martin
Ben je voorlopig weer even van de straat. Als hij klaar is zal het wel een plaatje zijn, jouw kenende.
Groet Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Mooi project Dave!
Ik heb hier wel een "P.R.1020 DERNIERE EDITION". Laat maar weten als je een nummer van een onderdeel zoekt.
Succes ermee.
Groet,
Gert
Ik heb hier wel een "P.R.1020 DERNIERE EDITION". Laat maar weten als je een nummer van een onderdeel zoekt.
Succes ermee.
Groet,
Gert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Dank je Gert. Doen wie het eerste klaar is?
Ik heb, in Italië, inmiddels een onderdelenboek PR1079 DERNIERE EDITION gekocht. Hoop dat die gauw binnen is. Alhoewel, volgens mij heb ik nu alle onderdelen die technisch nodig zijn inmiddels wel binnen of besteld. Maar goed,. zo'n boek gaat zeker nog van pas komen.
Verder is de rechter a-stijl inmiddels weer dicht en roestvrij.
Voor:
Na (hierna is er nog bodysuit overheen gegaan en als dat droog is, maak ik het ook weer in kleur):
Ik heb, in Italië, inmiddels een onderdelenboek PR1079 DERNIERE EDITION gekocht. Hoop dat die gauw binnen is. Alhoewel, volgens mij heb ik nu alle onderdelen die technisch nodig zijn inmiddels wel binnen of besteld. Maar goed,. zo'n boek gaat zeker nog van pas komen.
Verder is de rechter a-stijl inmiddels weer dicht en roestvrij.
Voor:
Na (hierna is er nog bodysuit overheen gegaan en als dat droog is, maak ik het ook weer in kleur):
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 04 mar 2006 14:46
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Leuk idee, ik zou willen dat ik meer tijd had. Ik ga aan de remmen beginnen, brandstof heb ik bijna.renault15.17 schreef:Dank je Gert. Doen wie het eerste klaar is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Leuk als je af en toe verslag doet. Altijd handig om te zien waar de onderhuidse pijnpunten tevoorschijn komen.
De groene TS die er ook bij de rode stond was destijds bij mij als eerste op NL kenteken. Was toen aanmerkelijk netter totdat iemand er zomer en winter mee ging rijden na mij. Toen ging die hard achteruit helaas.
Wel leuk t eerste type met oude dashboard. Helaas 4-bak
Veel succes met t project.
Ron
De groene TS die er ook bij de rode stond was destijds bij mij als eerste op NL kenteken. Was toen aanmerkelijk netter totdat iemand er zomer en winter mee ging rijden na mij. Toen ging die hard achteruit helaas.
Wel leuk t eerste type met oude dashboard. Helaas 4-bak
Veel succes met t project.
Ron
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Helaas neem ik vaak de tijd niet om hier even verslag te doen. Maar er is al heel wat gebeurd inmiddels.
De motor is denk ik gereed, de distributie is vervangen samen met de waterpomp en de v-snaren. Het uitlaatspruitstuk is nog vervangen vanwege scheurvorming. Er zit een nieuw blok in de radiateur. Alleen starten lukt nu even niet omdat de brandstoftank er onderuit was. De vlotter was niet meer aangesloten en lag er ook los in. Kon ook niet meer vastgezet worden omdat de rand (bajonetsluiting??) vervormd en deels los was.
Dus de nieuwe vlotter hebben we er op een creatieve manier ingezet. Goed dat er benzinebestendige kitten en lijmen zijn tegenwoordig.
Vanmiddag heb ik de tank teruggeplaatst en vanavond nog even de slangen en vlotter aansluiten. Dan hoop ik haar van het weekend weer te kunnen starten.
De motor is denk ik gereed, de distributie is vervangen samen met de waterpomp en de v-snaren. Het uitlaatspruitstuk is nog vervangen vanwege scheurvorming. Er zit een nieuw blok in de radiateur. Alleen starten lukt nu even niet omdat de brandstoftank er onderuit was. De vlotter was niet meer aangesloten en lag er ook los in. Kon ook niet meer vastgezet worden omdat de rand (bajonetsluiting??) vervormd en deels los was.
Dus de nieuwe vlotter hebben we er op een creatieve manier ingezet. Goed dat er benzinebestendige kitten en lijmen zijn tegenwoordig.
Vanmiddag heb ik de tank teruggeplaatst en vanavond nog even de slangen en vlotter aansluiten. Dan hoop ik haar van het weekend weer te kunnen starten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Als er iemand overigens nog zo'n koelwaterslang heeft, wil ik die graag overnemen. De mijne lekt een beetje daar waar de nippel er in is gevulcaniseerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Zo, ze is weer nagenoeg compleet en weer rijdend.
Morgenavond nog even het contactslot vervangen en dan op naar de APK.
Morgenavond nog even het contactslot vervangen en dan op naar de APK.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Gisteren is de R20 APK gekeurd. Goedgekeurd wel te verstaan. Wel met het advies de linker bovenste fuseekogel te vervangen en de olielekkage bij de benzinepomp op te lossen maar we kunnen eindelijk rijden.......
Eh, oh nee, toch niet. De eigenaar heeft nog steeds de papieren niet op orde dus ik kan de auto nog niet overschrijven. Om de zaak vlot te trekken, heb ik (op verzoek van de eigenaar) eergisteren een nieuw kentekenbewijs bij de RDW aangevraagd. Volgende week ga ik naar hem toe, hopelijk kunnen we dan deze laatste hobbel nemen.
Eh, oh nee, toch niet. De eigenaar heeft nog steeds de papieren niet op orde dus ik kan de auto nog niet overschrijven. Om de zaak vlot te trekken, heb ik (op verzoek van de eigenaar) eergisteren een nieuw kentekenbewijs bij de RDW aangevraagd. Volgende week ga ik naar hem toe, hopelijk kunnen we dan deze laatste hobbel nemen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Vandaag heeft een vriend van me geholpen bij het verwijderen van een oud alarmsysteem en de bijbehorende bedrading. Dit kwam er uit:
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04 sep 2020 16:10
- Actief als: particulier
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Ziet er goed uit!!
Renault 20 TS Automatique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 10
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mijn R20 TS {KS-45-DX}
Dank je wel. Inmiddels al weer bijna 8.000 km verder. En dat met alleen evenementen en vakanties, niet of nauwelijks dagelijkse ritjes.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 151 Weergaves
-
Laatste bericht door jjannema
-
- 4 Reacties
- 341 Weergaves
-
Laatste bericht door niekje_espace
-
- 8 Reacties
- 847 Weergaves
-
Laatste bericht door hein weijers
-
- 25 Reacties
- 757 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 1 Reacties
- 360 Weergaves
-
Laatste bericht door wwittev