wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

Renault Megane 1.2 TCE estate uit 2013 (kleur wit)

Goedenavond,
Ik ben een leek op autotechniek, maar zal proberen de situatie rondom mijn auto uit te leggen.
Ik heb in 2013 de auto nieuw gekocht.
Bij bijna 60000 km hoorde ik een ratelend geluid onder de motorkap. Bleek de distributieketting te zijn die slap bleek te hangen. Destijds is dit euvel nog net onder garantie verholpen. Ketting is vervangen.
Ik dacht toen dat ik met auto nog jaren vooruit kon, maar helaas, het ratelend geluid is inmiddels bij 130000 km weer terug gekeerd.
Hoewel ik een autoleek ben, ga ik er van uit dat het wederom de ketting weer is. Volgende week laat ik wel door de Renault dealer een diagnose uitvoeren, om het zeker te weten.
Ik weet inmiddels (van internet) ook dat deze motoren niet de beste zijn. Ik ben ook niet de enige.
Maar wat nu? Weer laten maken met de mogelijkheid dat het over een aantal jaren weer terugkomt?
Geld voor een andere auto heb ik ook niet echt. Daarnaast vind ik de auto nog te jong om in te gaan ruilen en ik wil hem eigenlijk nog niet kwijt.
Andere motor misschien? Maar ja, daar zal ook een prijskaartje aan hangen.
Inruilen voor een andere auto kan wel, maar ja, bij de vraag of er nog mankementen aan de auto zijn, wil ik er niet om gaan liegen. Dat er iets is, is bij het draaien van de motor echt wel te horen.
Ik heb contact met de dealer en daarna met Renault Nederland gehad. Die doen in ieder geval verder niets meer voor mij.