wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

Renault Megane 1.2 TCE estate uit 2013 (kleur wit)

Goedenavond,
Ik ben een leek op autotechniek, maar zal proberen de situatie rondom mijn auto uit te leggen.
Ik heb in 2013 de auto nieuw gekocht.
Bij bijna 60000 km hoorde ik een ratelend geluid onder de motorkap. Bleek de distributieketting te zijn die slap bleek te hangen. Destijds is dit euvel nog net onder garantie verholpen. Ketting is vervangen.
Ik dacht toen dat ik met auto nog jaren vooruit kon, maar helaas, het ratelend geluid is inmiddels bij 130000 km weer terug gekeerd.
Hoewel ik een autoleek ben, ga ik er van uit dat het wederom de ketting weer is. Volgende week laat ik wel door de Renault dealer een diagnose uitvoeren, om het zeker te weten.
Ik weet inmiddels (van internet) ook dat deze motoren niet de beste zijn. Ik ben ook niet de enige.
Maar wat nu? Weer laten maken met de mogelijkheid dat het over een aantal jaren weer terugkomt?
Geld voor een andere auto heb ik ook niet echt. Daarnaast vind ik de auto nog te jong om in te gaan ruilen en ik wil hem eigenlijk nog niet kwijt.
Andere motor misschien? Maar ja, daar zal ook een prijskaartje aan hangen.
Inruilen voor een andere auto kan wel, maar ja, bij de vraag of er nog mankementen aan de auto zijn, wil ik er niet om gaan liegen. Dat er iets is, is bij het draaien van de motor echt wel te horen.
Ik heb contact met de dealer en daarna met Renault Nederland gehad. Die doen in ieder geval verder niets meer voor mij.
Eerlijk gezegd vind ik het niet kunnen dat een auto binnen de 130000 km 2 x te maken krijgt met een slap hangende distributieketting. Maar goed, ik ben benieuwd of iemad nog tips, advies of een goed adres weet waar ik het mankement kan laten verhelpen tegen een goede prijs.

Bij voorbaat dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door A110 »

Het is ook niet normaal maar helaas wel de realiteit van de moderne benzinemotor (ook andere merken hebben er last van).
Oorzaak is in heel veel gevallen te lange onderhouds interval en voornamelijk het "nieuwe" rijden.
Te snel opschakelen en lekker onder de 2000 t/min rijden en dan ook nog gasgeven. Hierdoor komt er zoveel verkeerde kracht op de ketting te staan dat deze uitrekt en/of de spanner het begeeft.
Ik vergelijk het altijd maar met fietsen in een lage versnelling en dan gaan versnellen. Dan voel je ook druk of pijn in je kuiten door de kracht die je moet zetten op de pedalen. Dat is in een motor hetzelde.

Ons advies is elk jaar olie en filter vervangen of elke 15.000km als je meer rijd per jaar.
En blijf rond of net boven de 2000 t/min. En als je moet inhalen of gas geven schakel een versnelling terug.

Vroeger stond in het instructieboekje een koppel en vermogenskromme in een grafiek afgebeeld. Dit was hele waardevolle informatie. Hieraan kon je zien in welk toerengebied de motor zijn vermogen leverde waardoor de motor op zijn best presteerden.

In uw geval kost het in alle opzichten geld. Maar als je nog een tijd met de auto wilt rijden zou ik voor reparatie gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door larsdijkstra 16v »

Waar woon je? Ik ken iemand in het oosten (Renault monteur) die de ketting goed en voordelig kan vervangen, voor veel minder geld dan de dealer. email maar op larsdijkstra72@gmail.com
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

Hartelijk dank voor beide reacties.
Ik zal jullie beide reacties in mijn verdere beslissing meenemen wat betreft wat te doen met de auto.
In mijn eerdere bericht was ik vergeten aan te geven dat de auto ook veel olie verbruikt.
Op de 2000 kilometer moet ik er een liter olie bij gooien....

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door A110 »

Daar is als het goed is een update voor van de motor ECU.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

Goedemorgen A110,

Een update van de motor is vorig jaar door de dealer uitgevoerd, echter, dit heeft in mijn geval niets geholpen. Ik weet nu ook niet goed of het zinnig is om de distributieketting te laten repareren, gezien het hoge olieverbruik. Kan mij voorstellen dat de ketting het over een paar jaar opnieuw begeeft, gezien het feit dat de motor veel olie verbruikt. Of moet ik de ketting en de olie los van elkaar zien? Ik begreep dat de ketting door de olie wordt gesmeerd. Bij voorbaat opnieuw dank voor jullie advies hoor! Hopelijk maakt het mijn beslissing wat verder te doen met de auto wat makkelijker. Ik wil hem in principe nog niet kwijt, aangezien de auto pas 7 jaar oud is. Het betreft een Bose uitvoering en van alle gemakken voorzien. Auto staat er nog keurig bij. Ook nooit in gerookt. Maar ja, die motor......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door larsdijkstra 16v »

Als je de juiste olie gebruikt en vaker ververst (maximaal 15.000 km) schijnt het veel beter te moeten gaan
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mechanic »

Je kunt met een kwalitatief matig product aan het investeren blijven.
Is het je dat niet waard wat me logisch lijkt, kun je i.m.o beter afscheid nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Michael.Verheijen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2016 16:31
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door Michael.Verheijen »

melvinjoris schreef: 30 aug 2020 10:39 Goedemorgen A110,

Een update van de motor is vorig jaar door de dealer uitgevoerd, echter, dit heeft in mijn geval niets geholpen. Ik weet nu ook niet goed of het zinnig is om de distributieketting te laten repareren, gezien het hoge olieverbruik. Kan mij voorstellen dat de ketting het over een paar jaar opnieuw begeeft, gezien het feit dat de motor veel olie verbruikt. Of moet ik de ketting en de olie los van elkaar zien? Ik begreep dat de ketting door de olie wordt gesmeerd. Bij voorbaat opnieuw dank voor jullie advies hoor! Hopelijk maakt het mijn beslissing wat verder te doen met de auto wat makkelijker. Ik wil hem in principe nog niet kwijt, aangezien de auto pas 7 jaar oud is. Het betreft een Bose uitvoering en van alle gemakken voorzien. Auto staat er nog keurig bij. Ook nooit in gerookt. Maar ja, die motor......
@allen,
Let op!!!!!! Laat anders compressie meting uitvoeren. Was bij mijn motor precies ook zo. Olie verbruik bij 60.000 Achteraf slechte cillinder. Resultaat: Nieuwe motor nodig. (zie bijlage) En dat is duur. Hier geeft Renault Nederland namelijk niet thuis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mark93 »

De megane staat ondertussen bij mij in de schuur.
Heb met een endoscoop camera in de cilinders gekeken, de cilinderwanden zo glad als een spiegel en vettig van de olie.
En ik zag ook allemaal verticale krassen in de cilinderwanden in alle cilinders.

Dus ik wist eigenlijk al wel dat het motortje op was, voor de zekerheid ook nog een compressie test gedaan.
3 cilinders zaten tussen de 11.1 en de 11.4 bar en 1 cilinder zat op 6,8 bar. Dus ja het is einde oefening voor dit blok.
Als het blok gezond was, had ik met alle plezier de ketting vervangen. Maar dan moet je natuurlijk wel een goede basis hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door jeroenvv »

Allen,

Ik heb dus een soortgelijk probleem.

begin dit jaar ratelde de motor, hup naar de dealer ermee en direct werd er gemeld, meneer de kettingspanner dit kost u €1500,-, oke prima hoop geld maar voor dit geld koop je geen nieuwe auto.

na ophalen kreeg ik het nieuws sorry maar ook de turbo heeft geleden onder het lage olie niveau... dus hopla ook de turbo laten vervangen á €1800,-

Nu maanden later had ik 2weken geleden weer een gek ratelend geluit bij laag toerental, ik denk dat is niet goed hopla naar de dealer toe... ik naar de medewerker die ondertussen mij goed kent en ook het kenteken uit zijn hoofd :fp: en ik zeg tegen de medewerker: ''als ik nu een andere renault dealer had gevraagd had hij gezegd meneer uw kettingspanner'', want zo'n geluid maakt de auto nu weer., plus ik controleerde de olie zojuist, en het hele stokje is gortdroog, je kunt zo je vingers er langs halen! De medewerker keek mij bevreemd aan, ik gaf hem de sleutel en hij is een rondje gaan maken. Na 3min kwam hij terug en inderdaad de auto maakt een vreemd geluid!!

Hup de garage in de auto, en inderdaad de olie voorraad helemaal op! dit na 6000km!
De garage vroeg mij om over een week of 2 weer langs te rijden, maar dit is toch niet normaal zoveel olie dat hij zuipt?

Wie zegt mij dat nu de olie op laag niveau weer is geweest dat de ketting weer stuk is gegaan?
Ook mijn auto (grand scenic weliswaar) ook uit 2013 heb ik een vreemd gevoel bij...

wat kost zo'n compressie test eigenlijk? en kan je dan duidelijk zien of de cilinders het aan het begeven zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mechanic »

Een uurtje werk wellicht een compressietest, plm €100 vermoed ik.

Eens zien via de dealer of er een update mogelijk is aangaande olieverbruik.

Maar normaal is het zeker niet dat na 6000km de peilstok droog is! Er zijn vele verhalen bekend met dit type blok, inruilen en op een ander merk aangaan is wellicht een overweging.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door jeroenvv »

Dank voor je reactie, ik denk dat ik dat maar ga overwegen, eigenlijk is dit dus de simpelste en snelste manier om te zien hoe de staat van de motor is?

en dan... wat zou je dan moeten kopen, welk merk is wel betrouwbaar? Duitser?
zoals ik het zie geen fransman dus meer... waar kiezen of zouden jullie voor kiezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mechanic »

Wat uitleg:
https://www.mvwautotechniek.nl/compress ... erlektest/

Zeg niet dat alle motoren slecht zijn, of enkel euvels kennen. Maar deze staat niet geweldig te boek.
Het is eender welk merk, de downsize trend ivm milleu maakt het allemaal onnodig complex, dat is eigenlijk overal zo.
De kans dat je de gemaakte kosten binnen aantal jaar nog eens krijgt is reëel.

Heb zelf eigenlijk geen auto nodig, en heb daardoor een kleine Suzuki aangeschaft. Enorm degelijk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door larsdijkstra 16v »

jeroenvv schreef: 20 okt 2020 16:08 Dank voor je reactie, ik denk dat ik dat maar ga overwegen, eigenlijk is dit dus de simpelste en snelste manier om te zien hoe de staat van de motor is?

en dan... wat zou je dan moeten kopen, welk merk is wel betrouwbaar? Duitser?
zoals ik het zie geen fransman dus meer... waar kiezen of zouden jullie voor kiezen?
Alleen hierom geen Fransman meer kiezen is niet nodig. Die maken al een hele poos goede auto's. Deze motor staat bekend als problematisch, deze beter niet nemen. De opvolgers zijn prima. De Duitsers hebben ook zo hun problemen...🤔
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door jeroenvv »

Allen goedemorgen,

ik ben vrijdag bij mijn renault dealer geweest en begon over krassen in de cilinderwand, zij konden mij direct vertellen dat dit een H4J motor betrof die deze klachten vaak konden hebben. Echter mijn auto had een iets nieuwer model motor en had dit probleem niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door nikk »

Je zou kunnen checken welke motor daadwerkelijk in je auto ligt. Als het het beweerde nieuwere model is dan blijkt deze dus wel dezelfde problemen te kunnen vertonen als het model daarvoor. Heeft je dealer wellicht ook weer wat geleerd. Buiten voorgaande; wat ga je nu doen?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mechanic »

Een h4j is een 1.4 16v tce motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mark93 »

Dan zullen ze even met een camera in de cilinders moeten kijken. Dan zie je snel genoeg of je het blok weg kunt gooien.
En als ze dan toch de bougies er uit hebben, even een compressie test doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door jeroenvv »

nikk schreef: 26 okt 2020 11:29 Je zou kunnen checken welke motor daadwerkelijk in je auto ligt. Als het het beweerde nieuwere model is dan blijkt deze dus wel dezelfde problemen te kunnen vertonen als het model daarvoor. Heeft je dealer wellicht ook weer wat geleerd. Buiten voorgaande; wat ga je nu doen?

weer wat geleerd, H4J inderdaad de 1.4...

ik heb ook een 1.2TCE 130pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mark93 »

jeroenvv schreef: 20 okt 2020 16:08
en dan... wat zou je dan moeten kopen, welk merk is wel betrouwbaar? Duitser?
zoals ik het zie geen fransman dus meer... waar kiezen of zouden jullie voor kiezen?
uhmm, had van de week een koppeling vervangen van een polo 1.2 tsi uit 2013. Even een testritje mee gemaakt voordat die op de brug ging.
Verder geen vreemde dingen gezien, dus de koppeling vervangen en een beurtje gedaan. Dus ik de volgende dag dat ding starten, blijft de ketting ruim 10 seconden ratelen. Dus dat motorblokje is ook een tikkende tijdbom. Die motoren hebben een hydraulische spanner, en als die eenmaal op druk zijn hoor je ze niet.

Maar goed om het verhaal kort te houden, als je geen ketting problemen wil, koop dan een auto met een distributieriem. Is in mijn ogen een stuk betrouwbaarder dan die ketting rommel van tegenwoordig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mechanic »

Een ketting overbrenging is een prima idee, zolang er niet teveel kracht op komt.
De huidige kleine turbo blokjes met 100+ pk uit een 1l of kleinere inhoud en lange interval voor motorolie is funest.

Heb lange tijd veel japanners in onderhoud gehad, en heb er nu zelf ook een. 70pk uit een 1.0 3 cilinder (zonder turbo), elke 15dkm nieuwe olie, dat gaat niet stuk.

Grotere auto's met steeds kleinere motoren met steeds meer vermogen, dat gaat niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door mark93 »

Om een lang verhaal kort te houden, Pieter rijdt nu weer vrolijk rond met een gereviseerde motor en een verse koppeling. 8)
IMG_20201219_195232650.jpg
IMG_20201219_195425470.jpg
IMG_20201221_220322157.jpg
IMG_20210113_153752455.jpg
IMG_20210113_160026464.jpg
IMG_20210114_202111003.jpg
IMG_20210114_213336009.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door nikk »

Mooi werk! Wat wordt nu het onderhouds regime? oliewissel hoe vaak / ketting controle.....
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

Vanmiddag de auto weer bij Mark opgehaald! Met heel veel dank aan Mark kan ik de komende jaren weer verder met de Megane. Uiteindelijk de Renault een 2e leven gegeven door er door Mark een gereviseerde motor in te laten plaatsen. Ik woon niet echt in de buurt van Mark, maar zal vanaf nu de auto jaarlijks door Mark laten onderhouden en de motor laten checken. En er zal nu jaarlijks nieuwe olie in gaan. Ook al rij ik misschien heel weinig in een jaar. De rit naar Mark heb ik er graag voor over. Weet ik in ieder geval dat het goed gebeurd. Zaak om vinger aan de pols te houden met deze motor.
Ik ben ook van plan om wat langere ritten te maken met de auto en niet alleen maar korte ritjes. Dat is ook funest voor deze motor denk ik als leek. Auto is tevens deze week apk gekeurd. Kortom, heel blij dat de Megane weer voor de deur staat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door larsdijkstra 16v »

Mooi dat het klaar is! Had je Megane zonder motor al een paar keer zien staan :wink: :mrgreen: leuk dat je daar komt, ook mijn vaste plek :)
Regelmatig rijden en lange afstanden is goed, evenals elk jaar nieuwe olie etc
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door A110 »

En vergeet ook niet goede A-kwaliteit brandstof te tanken. En dan liever geen E10.
Vooral als er niet veel mee gereden word.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door Kata »

Blijkbaar toch goed opgelost en dus zoals je zegt moet je nu weer wat jaren verder kunnen. Ik kan best geloven dat je er blij mee bent. :dance:
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
melvinjoris
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:59
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door melvinjoris »

iedereen bedankt voor alle tips en adviezen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: wederom slap hangende distributieketting Renault Megane 1.2 TCE Estate uit 2013

Bericht door jeroenvv »

super gaaf Mark! en veel kilometers gewenst Melvin weer met de megane.

ik heb my-renault+ afgesloten zodat ik onbeperkt ook olie kan halen bij de dealer. Om de zoveel kilometer even de kap open en pijlstok checken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht