Mankementen aan Espace IV

Plaats reactie

Topic author
Joran6545
Lid
Lid
Actief als: particulier

Mankementen aan Espace IV

Bericht door Joran6545 »

Goedenavond,

Ik heb eens een vraagje over een RENAULT ESPACE IV (2003, 1.9DCI, diesel).
Het voertuig heeft 120000 km, en heeft momenteel 2 mankementen.

1) EGR defect: eerst een hele tijd foutmeldingen 'inspuitsysteem defect' met tot gevolge de noodloop.
Eerst de fout laten analyseren door een ex dealer conclusie EGR defect (zonder uitleesapparatuur), volgens hem klep verwijderen dichtduwen en stekkertje er af en zo verder rijden. Maargoed ik heb de auto bij de dealer binnengebracht conclusie EGR is niet defect, turbodruksensor vervangen (+-€200). De dag erna was het probleem daar opnieuw. In het begin kwam de fout enkel voor als je de sleutelkaart helemaal er in stak en dan even wachten tot hij alle systemen had gecontroleerd had je regelmatig de fout, stak je de sleutelkaart er helemaal in en drukte je onmiddellijk op start had je de fout niet.

Tijdje later kwam de fout tijdens het rijden, toen werd ik het helemaal beu, auto opengegooid 3 moertjes van de EGR los en dan zou deze zonder al te veel moeite los te krijgen zijn. Eens de moertjes los en de stekker los was kon ik die EGR er maar niet uitkrijgen hoe hard ik ook trok, en draaide ik kreeg die klep er onmogelijk uit! Bon, alles opgegeven maar expres de stekker van de EGR niet meer ingestopt.

Nooit nog enig probleem gehad maarja langs de ene kant zou het zonder EGR beter zijn voor de motor, en meer vermogen merkte ik inderdaad ook op. Maarja het blijft toch een mankement in mijn ogen...

2) Enige tijd later, de melding oplaadsysteem defect: komt er eigenlijk gewoon op neer dat de alternator defect is. Deze stonk ook naar verbrand dus dat lijkt me de alternator zelf te zijn...

Wat vinden jullie, de auto laten herstellen of verkopen voor een aalmoes (max €500)?

Infeite is deze auto niet noodzakelijk voor ons maar ik vond het zo een enorm handig ding, je kan daar gewoon enorm veel mee (vanwege die enorm handige koffer). Een Espace V zou ik zelf nooit willen omdat deze niet meer de handigheid heeft van de oude Espace (hoogte is onvoldoende voor wat ik deze soms gebruik).

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
m.v.g.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

larsdijkstra 16v
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Mankementen aan Espace IV

Bericht door larsdijkstra 16v »

Gewoon laten maken! Waar woon je?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Mankementen aan Espace IV

Bericht door mechanic »

Als je zelf het een en ander kan, zijn deze euvels redelijk goed te herstellen.

Egr-klep kost je met wat zoeken €50.
De espace heeft vermoedelijk ee…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken