Renault Zoe laden niet mogelijk


Topic author
Appiejack
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2021 21:32
Actief als: particulier

Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Appiejack »

Sinds Maart 2021 een trotse bezitter van een Renault Zoë van Bouwjaar 2015 met een 22kw huur accu, heb gebruik gemaakt van de subsidie regeling van de overheid van 2000,- zodoende een leuke en goedkoper elektrische auto kunnen kopen. Regelmatig kreeg ik wel eens moeite met laden bij verschillende laadpalen, een reset was vaak de oplossing wat men hier op de forum vaak leest (10 min dans). Maar 2 weken geleden stond in eens een melding op het dashboard dat het laden niet mogelijk was, heel vreemd deze melding nooit eerder gezien. Ik dacht het zal wel in de loop van de dag van zelf verdwijnen maar helaas dus niet, verschillende laadpalen geprobeerd maar laden wat niet meer mogelijk, uiteindelijk gebeld met Renault assistentie ook zei konden niets voor mij betekenen en moest dus naar de dealer. Na ruim 2 weken bij de dealer te gestaan, hebben ze een diagnose kunnen stellen. Er blijkt een onderdeel defect te zijn namelijk Chargeur Boitier ( Lader ) is defect. Kosten totaal met reparatie en diagnose ruim 3800,00 euro. Wie heeft dit ook meegemaakt? Jammer milieu bewust en voordelig rijden in een Renault Zoe valt vies tegen! Is er iemand die dit onderdeel 2de hands heeft liggen? Het betreft een onderdeel nummer 296053434R.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door zoe2goe »

BCB. Dat is niet zo mooi. Ik meen dat de termijn voor het electrisch systeem voor een 2015 ZOE 7 jaar was? Ik zou hoe dan ook eens met Renault klantenservice bellen. Zijn over het algemeen wel bereid wat te doen. Ook is het hele vervangen van de BCB tegenwoordig niet meer aan de orde, er worden wel degelijk modules daarin vervangen. Hope this helps...... a bit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Appiejack
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2021 21:32
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Appiejack »

Ik heb vandaag vernomen dat ze vanuit Renault niets voor mij kunnen betekenen en dat ik maar contact moet zoeken met de verkoper. Voor mij dus NOOIT meer een Renault rijden. Men huurt een accu zodat als er een probleem zou zijn met het laden / accu dat ik recht heb op garantie dus niet dit is schandalig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Ik nu dit zelfde probleem met de zoe uit 2013 nu 1.5jaar geleden gekocht

Lader defect kosten 3500e plus nog de update 174e

Renault ned gebeld is afwachten wat hun kunnen betekenen voor mij

Renault ned vroeg aan mij of ze ook aanbod coulance etc hadden gevraagd dat hebben ze niet gedaan

Enigste wat ze wouden is even om te kijken wat de zoe in dehandel doet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Appiejack
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2021 21:32
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Appiejack »

Ik heb mijn Zoe verkocht aan de Renault Dealer, voor mijn geen Zoe meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Kreeg vanmiddag bericht 1000e was hun bod vorig jaar de zoe gekocht voor 7000

Voor hoeveel heb je de zoe verkocht als ik vragen mag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Ook mijn Zoë staat momenteel bij Renault voor hetzelfde euvel. Ze denken vooralsnog dat het de 'laadinfrastructuur' betreft, is dat ook de 'BCB' of 'Chargeur Boitier' zoals hierboven? Het kon zomaar € 2.000 - 3.000 gaan kosten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Klopt zit rond de 3500 ben met renault nederland in conclaaf zij vroegen mij ook of hun (de dealer) ook 1 of andere coulance mij hadden aangeboden dat is dus niet het geval huurauto word ook maar niet geregeld ben ook aan het mailen met vattenfall omdat daar het hele voorval is gebeurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Even kleine update renault ned wil mij niet helpen met coulance omdat de zoe 9 jaar oud is

Nou heb ik me even verdiept in alles het maken kost 3500 maar dat is het complete pack er zitten namelijk meerdere modules in die je appart kan kopen door de zoe een diagnose te geven weet renault precies welke module hwt is

Vattenfall belt mij nog vanwege het hele probleem omdat het bij hun laadpaal is gebeurt de paal heeft namelijk daarna 6 dagen niet gefunctioneerd en ze zijn hiervoor verzekerd

Al bij alles voor mij nooit meer renault en geen elektrisch meer al komt vattenfall over de brug met betalen van alle kosten ben zeer teleurgesteld in rci renault renault ned en de dealer de zoe is eigelijk gewoon rijp voor de sloop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Pepone »

Oorzaak en gevolg?

Is de schade dan veroorzaakt door een defecte paal?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Bij ons is de reparatie ook zojuist begroot op €3.400,-. Met ruim 7 jaar oud zitten wij ook buiten enige vorm van coulance. We gaan de reparatie wel gewoon laten uitvoeren (economisch toch de beste keuze), het is wat het is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Pepone schreef: 25 jan 2022 17:22 Oorzaak en gevolg?

Is de schade dan veroorzaakt door een defecte paal?

Groet, Ron.
Klopt ron

Deed de stekker in de auto pas ertegen aan na 10 min beeld van de laadpaal op zwart

Gevolg accu laden niet mogelijk na 2 dagen aan de analyse laadsysteem kapot schade 3500e

Toegevoegd in 1 minuut 31 secondes:
spacefreek schreef: 25 jan 2022 17:25 Bij ons is de reparatie ook zojuist begroot op €3.400,-. Met ruim 7 jaar oud zitten wij ook buiten enige vorm van coulance. We gaan de reparatie wel gewoon laten uitvoeren (economisch toch de beste keuze), het is wat het is..
Dat is voor het gehele laadsysteem

Zodra ze weten waar de fout zit kunnen ze ook 1 onderdeel van het laadsysteem vervangen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Louwerenszio2013 schreef: 25 jan 2022 18:41
Dat is voor het gehele laadsysteem

Zodra ze weten waar de fout zit kunnen ze ook 1 onderdeel van het laadsysteem vervangen
Bedankt, ga ik zeker nog bespreken met Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Mijn auto word maandag terug gebracht na 3 maanden zonder dat de zoe gemaakt is vattenfall laat je barsten renault ook

Rci wil mij geen leenauto geven waarom weet ik niet

Renault dealer wil dat je gewoon het hele bcb pakket koopt ipv 1 van de onderdelen daarweer in

Verkoop de auto ben er klaar mee en nooit weer renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Hoi Louwerenszio2013,

Vervelend, die van ons hebben we maar gewoon volledig laten vervangen (3,2 k€), we kunnen het hebben, maar was wel een grote domper, dat zeker..

Omtrent het mogelijke sub-onderdeel dat je zoekt, ik heb de oude unit mee laten geven, die staat hier in onze garage, als je interesse/er iets aan hebt mag je hem voor een kratje bier wel meenemen? Laat maar weten 👍

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Weet nog niet welk artikelnummer ik moet hebben sturen ze mee met de auto

Weet je toevallig welk onderdeel van je bcb stuk was zit een filter relais en nog iets in dat is samen de bcb

Heb je nog aangegeven dat ze tegenwoordig niet de hele bcb hoeven te vervangen zag het toevallig net nog op dit forum voorbijkomen

Mvg

Toegevoegd in 1 uur 27 minuten 57 secondes:
Stuur me je gegevens plus merk bier maar prive dan krijg je een kratje van mij

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Ik heb inderdaad gevraagd of ze niet een onderdeel konden vervangen van de bcb, maar dat hadden ze nog nooit gedaan/konden ze niet, zeiden ze. Ik weet dus ook niet precies wat er defect was aan de totale unit (en dus wat er eventueel nog heel is).

Zal contact met je opnemen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door theritz »

Ik zie die bedragen en lees ober coulance maar in de EU heb je zoiets als consumenten recht en na de garantie mag je een bepaalde levensduur verwachten. Voor een auto is dat járen. In die periode moet (!) de fabrikant ook een deel van de kosten dragen. Lijkt me interessant nader uit te zoeken bij een auto van enkele jaren oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Eens theritz, helaas is dat Europees consumentenrecht natuurlijk gewoon één grote wassen neus, want, wat is dan die bepaalde levensduur? En waarop dan? De gehele auto? Elk onderdeel daarvan? En wat als het onderdeel aan slijtage onderhevig is? M.a.w., het is zo vaag, dat je er nooit uit komt.

Renault geeft aan 5 jaar coulance te geven op dit onderdeel, dat is al meer dan de wettelijke garantieperiode, dus kennelijk vinden ze dat een minimale levensduur. Gemiddeld is vast hoger, maar die levensduur willen ze je in ieder geval garanderen. Daar kun je o.b.v. consumentenrecht maar weinig tegenover zetten (“ik vind 10 jaar!”), dan het is simpelweg Renault’s woord tegen het jouwe, kom daar maar uit…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nauta
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:30
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door nauta »

Nog een Zoe rijder meld zich met een Zoe die niet meer wil laden: Zelfde probleem: accu laden niet mogelijk. Zoe is geimporteerd oktober 2021, gebouwd in 2015.

Dealer om de hoek merkte op dat er een verkeerde 12V boordaccu in zou zitten, verkeerd type. Dit vv, niet de oplossing. Vervolgonderzoek: Laadpunt en/of filter (BCB?) defect, kosten 3000 euro.

Leverende dealer heeft de auto opgehaald, en is ook al 2 weken bezig. Laadfilter zou al vervangen zijn, maar nog niet opgelost. Zoe heeft nog 6% in de batterij...

Ik zie dat hier dat de oorzaak mogelijk een defecte laadpaal betreft. Hoe weet ik zeker dat mijn laadpaal thuis niet de veroorzaker is geweest van het defect maken van mijn Zoe? Iemand een tip? Laadpaal is 2de hands en zelf geplaatst. Heeft de vorige Zoe (11kwh versie) altijd zonder problemen geladen.

Dan kan ik mijn vrouw geruststellen dat de laadpaal niet of wel de boosdoener is :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

“ Ik zie dat hier dat de oorzaak mogelijk een defecte laadpaal betreft.”

Bij ons werd dat niet gezegd, ze noemden eigenlijk alleen maar slijtage als mogelijke oorzaak, in ons geval (maar of dat ook waar is……). Als de oplader altijd gewoon prima gewerkt heeft zou ik me daar eerlijk gezegd niet zo snel druk om maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nauta
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:30
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door nauta »

Inmiddels de wagen weer terug, BCB links en rechts?? vervangen, auto laad nu weer op volle snelheid bij openbare palen. Thuis nogmaals geprobeerd, leek goed te gaan, maar na 5 minuten (wisseling laadsnelheid wellicht?), start 3x het laden opnieuw binnen 1 minuut. Ik hoor het relais snel heen en weer klikken in de laadpaal en heb toen direct de auto van de paal gehaald.

Ik vermoed dus dat mijn laadpaal niet goed is of wellicht de elektronica een klap gekregen heeft. Aangezien deze newmotion paal ook geen loadbalancing heeft zonder abbonement en aanschaf van extra modules, heb ik een nieuwe paal op het oog met daarin ook Type B lekdetectie, en loadbalacing. Betreft de Webasto Next 11kw, iemand ervaring daarmee?

Ik had wel een Type B aardlek, maar niet een type B RCD /lekdetetctie aardlek..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Heb ondertussen mijn zoe laten ophalen want ze zeiden dat ze een ongemaakte zoe niet terug brengen staat nu hier bij de lokale garage kosten 1700e altijd beter dan 4000e

Onderdeel komt uit frankrijk ze gaan als warme broodjes omdat het een bekend probleem is bij de zoe van 2013 tot 2015 deze auto is gewoon een verdien model zodra die gemaakt is gaat de zoe in de verkoop nooit meer renault

Mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Mastah »

Het is wel een beetje pech inderdaad. Wij hadden eenzelfde met onze Zoe uit 2014, maar daar ging de BCB stuk binnen de garantie en is toen zonder kosten voor ons vervangen.
Eigenlijk zou je als je een Zoe uit de jaren 2013-2015 tweedehands wilt kopen moeten kijken naar de modellen waar het BCB al een keer vervangen is :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Wat is er precies aangepast na 2015? En zijn de bij ons nu vervangen BCB’s even betrouwbaar als de modellen na 2015?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door zoe2goe »

Er zijn bij mijn beste weten geen structurele problemen met de BCB. Met niet structureel bedoel ik dat ze niet met bosjes sneuvelen, dat is zeker niet het geval. Natuurlijk zijn er wèl defecten en af en toe productie-fouten. Ik weet er zelf één waarbij een kabel in de filterunit niet goed was gekrompen. Franse auto en bereider.

Er was één heel naar probleem dat een een ernstig verkeerd bedraad laadpunt tot het vastlassen van het 1/3 fase relais kon leiden. Dit relais zit in de filterunit in de Q's dus aan de linkerzijde als je voor de auto staat. Ik meen dat dat al heel lang geleden is opgelost in firmware. Typisch zo'n geval van "laadpunten zouden echt nooit zo stom moeten zijn aangesloten" versus "auto zou die situatie natuurlijk meteen moeten herkennen", afhankelijk van aan welke kant van het hek je staat.

Een zwakte vind ik wel het firmware update beleid van Renault (corporate). Geen probleem = geen update, of zelf vragen en betalen. Dat had beter en slimmer gekund. Geen idee of dat met de behoorlijk andere ZE50 is verbeterd.

Stemmen met de voeten ben ik altijd een voorstander van. Mijn eigen voeten hebben geen problemen met Renault / ZOE. De mijne is al bijna 9 jaar vrijwel klachtenvrij, en ik hoop er nog ten minste 6 jaar mee door te rijden. Afkloppen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Weet het niet zeker maar toen zijn ze volgens mij van de meeste snelladers afgestapt en naar de chademo lader overgegaan

Heb jou onderdeel laten doormeten zelfde onderdeel kapot als die van mij stekkers etc zaten allemaal anders heel appart dat ze gewoon niet allemaal dezelfde artikelnummer hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij is sprake van enige verwarring.

Het model met de snellader (alle ZOEs van ongeveer 2016 en daarvoor) is de Q. Herkenbaar onder de motorkap aan de grote prominente metalen box.

Na 2016 is naast de Q het R model verschenen, herkenbaar aan de zwarte plastic pijp bovenop het "blok". De Q bleef leverbaar maar werd snel minder populair.

De R heeft de nu luchtgekoelde motor die door Renault zelf is ontwikkeld. De lader is in termen van modules min of meer hetzelfde, zij het dat de "verpakking" totaal anders is: alle modules die eerst in aparte boxen zaten zijn nu geïntegreerd in een grote box naast en bovenop de motor. En inderdaad gelimiteerd tot 22kW (32A op drie fase). Ik denk dat je die verschillen bedoeld.

Als je een ZOE uit 2013 hebt is het per definitie een Q model. De auto van SpaceFreek is waarschijnlijk een R.

ZOEs hebben nooit CHaDeMo, de Japanse DC aansluitingen gehad. Misschien bedoel je "Chamelion", dat is de marketing naam die Renault aan al zijn laders, dus van de Q en R modellen, heeft gegeven omdat ze een uitzonderlijk dynamisch bereik hebben (in de Q modellen van ongeveer 2.5 naar 43 kW). DC snelladen met CCS is pas met de ZE50 verschenen en dat valt echt buiten de scope van dit draadje. Maar motorisch/laadtechnisch is de ZE50 ongeveer een R model, uitgebreid met een CCS module.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

Heb de bcb van freek gehad zat geen zwarte kap op daaron zei ik ook voor de rest weet ik het niet en naam van d elader wist ik niet precies dat is dus de chameleon lader

Mij is namelijk verteld dat de zoe alle dc laders stuk maakt op1 of andere manier en dat blijkt wel fastbed klapt ze er allemaal uit kan vanuit friesland niet eens meer normaal richting amsterdam de zoe is gewoon een verdien model voor renault

Zoe is van de week klaar en dan trap ik hem op marktplaats renault heeft mijn vetrouwen geschaad om nergens een oplossing te vinden en alleen maar willen cashen

Op naar mijn e golf groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Hoi Zoë2goe, bedankt voor je reacties. Voor de volledigheid, onze auto betreft ook een Q210 (net als Louwerenszio2013). Jammer dat je ook niets aan onze oude module hebt gehad Louwerenszio2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door zoe2goe »

[mention]spacefreek[/mention] Ah helder. Dan ben ik alleen even de weg kwijt met de andere stekkers en zo.

[mention]Louwerenszio2013[/mention] Ik snap de frustratie van zo'n dure reparatie, en dan zou het bij mij ook klaar zijn, maar de stelling van "alle" is simpelweg onjuist. Renault gaf in het begin ik meen 7 jaar garantie op het elektrische aandrijfsysteem, ze hebben echt geen duizenden BCB's vervangen, dan had de boel echt overal in de spreekwoordelijke forum-fik gestaan. Vrijwel alle Q's rijden nog steeds happy rond.

Overigens begrijp ik dat er nu een setje modules rondzwerft. Daar ben ik voor te porren. Stuur gerust een berichtje.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Louwerenszio2013
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:15
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Louwerenszio2013 »

De stekkers van zijn bcb waren anders volgens mijn monteur

En ze gaan wel met bosjes want in frankrijk is er een stormloop op bcb het is gewoon een verdien model met hun 4k reperatie auto jaar daarvoor voor dik 7k gekocht
Motor wissel in een verbrandingsauto kost je nog geen 1k

Toegevoegd in 2 minuten 13 secondes:
De modules die rondzwerven in nedeland zijn veel te duur die van mij komt uit frankrijk

Toegevoegd in 9 minuten 14 secondes:
Spacefreek

jaah heel jammer stekkers etc kwamen niet overeen heb dat overgens niet zelf kunnen checken

Weet alleen dat bij jou en mijn bcb beide de filter stuk is

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Anja1
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2023 22:48
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Anja1 »

Mijn Zoë heeft ook het probleem niet willen laden. Het is een Zoë uit 2020 R110.
Hij springt uit zichzelf van laadprogramma direct naar programma. Doet dit bij openbare en thuis laadpalen.
Morgen naar de garage.
Is er een Zoë eigenaar bekend met dit probleem en oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Luberthus
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2023 14:20
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door Luberthus »

Sinds juli 2022 rijd ik een Zoe ZE50 R135 uit juli 2021. Nu met 13000 km op de teller is laden ook niet meer mogelijk. Het klepje van de laadaansluiting wilde ook niet meer open en op het dashboard verscheen de mededeling: "laden niet mogelijk". De auto staat nu bij de garage en gezien de eerdere meldingen in dit forum verwacht ik een dure reparatie door een defecte BCB. Ik wacht af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Vervelend, maar lijkt me dat je op garantie/coulance mag rekenen bij een dergelijke leeftijd van een net 2 jaar oude auto..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Laden niet mogelijk Bataviastad en omstreken.
    door Raijmond » » in Opladen Zoe
    1 Reacties
    277 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Laden niet meer mogelijk contract geblokkeerd
    door jeroende » » in Algemeen Zoe
    0 Reacties
    531 Weergaves
    Laatste bericht door jeroende
  • sms begin laden/eind laden.
    door Raijmond » » in Opladen Zoe
    0 Reacties
    233 Weergaves
    Laatste bericht door Raijmond
  • Easylink delen van gegevens niet meer mogelijk
    door CvP-Zoe » » in EasyLink
    3 Reacties
    779 Weergaves
    Laatste bericht door Verwijderde gebruiker 41109
  • Controle tijdsduur bij laden
    door Injector1 » » in Technische vragen Zoe
    0 Reacties
    285 Weergaves
    Laatste bericht door Injector1
  • Wil niet meer laden
    door Verwijderde gebruiker 41109 » » in Captur E-TECH
    5 Reacties
    622 Weergaves
    Laatste bericht door Verwijderde gebruiker 41109
  • Laden tussen 20-80 procent beter?
    door Renault-Zoë-Q210 » » in Opladen Zoe
    2 Reacties
    432 Weergaves
    Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210