Compressieverlies 1.6 16V?
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
- Actief als: particulier
Compressieverlies 1.6 16V?
Hallo,
Mijn Mégane Grand Tour 1.6 16V uit 2007 lijkt last te hebben van compressieverlies. Op advies van de garage parkeer ik altijd in de versnelling, en niet op de handrem. De oprit is niet vlak, achterwielen staan 20 cm hoger dan de voorwielen. Daarom parkeer ik in z'n achteruit. Dat ging altijd goed, maar de laatste tijd blijkt de auto van zijn plek te duwen (bijvoorbeeld als ik tegen de achterbumper leun bij iets uit de achterbak pakken). Een paar dagen geleden na instappen ruim een halve meter naar voren gerold. Soms is de beweging van het openen van het portier als genoeg om de auto naar voren te laten rollen.
Als dit door compressieverlies komt, waar komt dat dan vandaan? De motor loopt prima, auto rijdt prima. De motor is type K4M 812, en heeft ruim 330.000 km op LPG achter de rug. Is het mogelijk achter de oorzaak te komen, zonder dat de diagnose zelf kapitalen kost?
Ik lees ook over Lindemann Worn Engine Treatment, waarmee de compressie zou moeten verbeteren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn Mégane Grand Tour 1.6 16V uit 2007 lijkt last te hebben van compressieverlies. Op advies van de garage parkeer ik altijd in de versnelling, en niet op de handrem. De oprit is niet vlak, achterwielen staan 20 cm hoger dan de voorwielen. Daarom parkeer ik in z'n achteruit. Dat ging altijd goed, maar de laatste tijd blijkt de auto van zijn plek te duwen (bijvoorbeeld als ik tegen de achterbumper leun bij iets uit de achterbak pakken). Een paar dagen geleden na instappen ruim een halve meter naar voren gerold. Soms is de beweging van het openen van het portier als genoeg om de auto naar voren te laten rollen.
Als dit door compressieverlies komt, waar komt dat dan vandaan? De motor loopt prima, auto rijdt prima. De motor is type K4M 812, en heeft ruim 330.000 km op LPG achter de rug. Is het mogelijk achter de oorzaak te komen, zonder dat de diagnose zelf kapitalen kost?
Ik lees ook over Lindemann Worn Engine Treatment, waarmee de compressie zou moeten verbeteren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten,
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Slip in de koppeling?
Maar dat moet je merken met rijden.
Groet, Ron.
Maar dat moet je merken met rijden.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
- Actief als: particulier
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Auto trekt normaal, klinkt ook normaal.
Groeten,
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16026
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Het makkelijkste is om een compressietest te (laten) doen, dan weet je het direct.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
- Actief als: particulier
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Bij een compressietest moeten de brandstofinjectoren uitgeschakeld worden. Wat is de handigste manier om dit te doen? Als ik iets over injectoren zoek, vind ik alleen hoe je ze moet vervangen, maar niet over uitschakelen door loshalen van een connector of verwijderen van een zekering. In de service manuals van de Mégane 1 en Scénic II vind ik het ook niet.
Mijn auto heeft een LPG installatie. Moet ik daar nog iets mee, of is omschakelen op benzine voldoende?
Mijn auto heeft een LPG installatie. Moet ik daar nog iets mee, of is omschakelen op benzine voldoende?
Groeten,
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16026
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Neem de stekker van de bdp sensor los, dat is genoeg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
- Actief als: particulier
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Toch de test even laten doen. Als ik iets zocht over de BDP sensor zag ik filmpjes waarin de sensor vervangen werd, maar om alleen al bij de stekker te komen van alles gedemonteerd werd. En het scheelt de aanschaf van een testset.
Oorzaak zat waarschijnlijk bij een bougie. Die vertoonde sporen van lekkage.
Eén cilinder heeft 11,5 bar, de andere drie 10,5. Allemaal boven de door Renault aangegeven 10 bar. Dus ik kan hopelijk nog een hele tijd vooruit. Eergisteren leuke kilometerstand. Nu op naar de 444.444 km.
Oorzaak zat waarschijnlijk bij een bougie. Die vertoonde sporen van lekkage.
Eén cilinder heeft 11,5 bar, de andere drie 10,5. Allemaal boven de door Renault aangegeven 10 bar. Dus ik kan hopelijk nog een hele tijd vooruit. Eergisteren leuke kilometerstand. Nu op naar de 444.444 km.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
George
Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16026
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Compressieverlies 1.6 16V?
Gezien het een lpg auto betreft zal de bereikbaarheid van de sensor iets moeilijker zijn inderdaad, maar veel hoeft er niet voor los.
Dat is een mooie score nog bij deze kilometerstand!
De bougies interval is 30.000km bij dit blok op lpg. Altijd op moment aandraaien, dan is lekkage vrijwel uitgesloten.
Relatief goedkoop opgelost, mooi.
Dat is een mooie score nog bij deze kilometerstand!
De bougies interval is 30.000km bij dit blok op lpg. Altijd op moment aandraaien, dan is lekkage vrijwel uitgesloten.
Relatief goedkoop opgelost, mooi.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut