Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als je tijdens het rijden met een turbo motor plots je vermogen kwijt bent, en je bespeurt maar enige vorm van witte of blauwe rook uit de uitlaat (meestal flink wat rook), start dan nooit meer de motor!!
De meesten eindigen met een drijfstang die naar buiten kijkt.
Maken jullie steeds de carterventillatie los? Is die makkelijk bereikbaar dan? In de garage waar ik werk doen ze de olievulling gewoon langzamer. Als particulier moet je soms toch ook olie bijvullen. Moet ik dan ook die slang loskoppelen op m'n 2.0 dCi? Ik hoorde dat dit bij deze motoren niet meer kan gebeuren?
Als particulier vul je ook niet de hele motor inhoud. Meestal loopt de ruimte onder de olievuldop niet snel genoeg leeg voor zo een grote stroom olie. Ik ken maar één motor waarbij je de olie rechtstreeks in de carterventilatie kunt laten lopen en die is van Mazda. Daar kun je met een halve liter olie het inlaatspruitstuk vol laten lopen.
Om jullie een indruk te geven. Normaal kan je oliepeilen nadat de motor zo'n 2 minuten stil staat. Bij sommige diesels van Renault is het voorgeschreven om 15MINUTEN te wachten voor je mag peilen.
Kan je nagaan hoe langzaam de olie naar beneden zakt. Vandaar bij het vullen in de garage de carterventilatie los.
Onze 2.0T van 2003 heeft een nieuwe turbo gekregen bij 135000 km. Ik hoop dat deze het ook zo lang volhoudt! Kunnen we nog een paar jaar vooruit. Zo uit het hoofd kost een nieuwe turbo 500 euro en het uurloon ook.
Bij een espace 2.0T word de motor gelicht uit de auto, omdat je geen werkruimte hebt.
Daar komen dan nog olie leidingen bij,motorolie+filter, uitlaatpakkingen, airco leeghalen/vullen, koelsysteem leeghalen/vullen etc.. Dat red je niet met 500e, in ieder geval niet bij een dealer.
Laatste turbo die ik deed was van een vel satis 2.2dci, daar blijft de motor gewoon zitten, rekening van €2200!!
Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.
DirkB schreef:Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.
Ja, die TDI'tjes zijn echt super (de diesels van Nissan inderdaad ook ).
Mocht ik de Scenic weer total-loss rijden, komt er een 7-persoons VW Caddy TDI met DSG-automaat. Ohhhhh
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Als we het hier hebben over de VW PD diesels, dan kan ik daar een dikker probleem rapport over schrijven dan van alle Franse diesels bij elkaar. We moeten ons wat meer realiseren dat wat vroeger was, nu niet meer is. 10 jaar geleden hadden we Euro 3 en 3 of zo. Nu hebben we euro 5. Dit geldt voor alle autofabrikanten en ze doen allemaal hun best om dat te halen met zo min mogelijk middelen/kosten.
Ik hoor die verhalen veel, dat mensen vroeger een ...... hadden en dat die zoveel beter was. Nooit problemen mee is dan het verhaal. Als ik dan door vraag, blijken die er vaak toch wel geweest te zijn, maar makkelijk vergeten. Nooit problemen met airco, elec. ramen of turbo. Duidelijk, dat zat er toen allemaal niet op.
Jullie denken misschien dat je bij Renault problemen hebt met EGR, turbo, krakende wielophanging en omlaag vallende ramen. Nou dat hebben alle merken en de Duitse merken spannen de kroon.
We wilden toch zo graag een Renault rijden? Waarom was dat dan? Hebben we in andere auto's ook proef gereden? Lieten we die VW staan vanwege zijn dreundiesels misschien? Gingen we voor de Renault omdat de prijs goed was?
Bij de buren is het gras altijd veel groener, maar het blijft gras en als je goed kijkt, zit er ook onkruid tussen.
Hema hetgene wat je vertelt klopt volledig. Alle merken kenden hun probs bij de overschakeling van euro 3 naar euro 4. Nu euro 5 op komst is zijn er al merken die zich voorbereiden... en nu ook probs hebben. Denk maar aan De Mercedes met de probs aan de injectuers. Klanten mogen voor bepaalde uitvoeringen zelfs hun bestelbon annuleren of een andere versie kiezen. Voor de reeds geleverde wagens zorgen ze ervoor een uitgebreide vloot vervangwagens te hebben
Het zal ook een aantal jaren duren voor de consument gewend is aan nieuwe technieken. Ik hoor nog al te vaak dat een paar liter benzine in een diesel auto vroeger geen kwaad kon, dus zal dat nog steeds wel zo zijn. Ook motorolie werd 30 jaar geleden in de supermarkt gekocht, want zo lekker goedkoop! Toen waren er nooit problemen, dus zal dat nu ook wel niet.
Als je technische sites in de gaten houdt, kun je vaak lezen dat problemen worden veroorzaakt door de huidige euro normen en/of hoe de bestuurder ermee omgaat.
Voorbeeld: ik mag vorige week een jonge Range Rover TDi (BMW diesel) gaan starten. Man begint al met, dat het een "kl..e ding is. 60.000 gelopen en al een turbo en intercooler vervangen". Ik vraag hem te starten en de motor gaat amper rond. Hij vertelt dat hij het oliepeil al op niveau heeft gebracht daarnet want het is een "oliezuiper" en wijst op een leeg blikje 15W40 motorolie.
Ik help het ding aan de gang en de man geeft direct plakgas. Ik wil het liefst onder een stoeptegel kruipen, maar de man zit gas te geven alsof hij in Zandvoort aan de start staat. Vanuit het maximum toerental zet hij ook nog doodleuk de motor uit.
Nu kan ik iets gaan adviseren over dunnere motorolie, rustig opwarmen en de turbo tot rust laten komen, maar ik heb het gevoel dat hier weinig eer te behalen is.
Ook wordt er nog dunnetjes uitgelegd dat vroeger alles beter was. In 1972 heeft de man een Volvo Amazone gehad en die deed het altijd. Nou, dan ben ik uitgel.ld.
Je zult straks ergens een gebruikte Range Rover kunnen kopen..............voor weinig..........
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een beetje vervelend gevoel, misschien kan iemand dat hier wegnemen...
Heb, omdat de ketting rammelde, vorige maand de ketting laten vervangen... € 1900,00.
Daarna APK met wat kleine reparaties (blokken en schijven)... €...
Op reis naar Spanje kwamen wij met pech te staan. Alles stopte er med. Inmiddels is de dynamo vervangen. De kosten vedragen €985 ex btw. Ik ben benieuwd of dit een reeel bedrag is en of meer gebruikers dit probleem (kapotte dynamo bij vrij jonge...
Mijn achterruitenwisser doet het niet meer. Het begon met af en toe haperen en niet direct aan gaan wanneer de schakelaar bediend werd. Maar na een paar dagen/weken dat gedrag besloot hij er toch helemaal mee op te houden.
Ik heb mijn Twingo uit 2000 net. Bij het nauwgezet schoonmaken / stofzuigen (hij was heel heel erg stoffig en vies) heb ik misschien in het contactslot het spoeltje / ontvangertje van de FM-sleutel geraakt / beschadigd. Tenminste dat denk ik, want...
Help, de garage weet het niet meer....!
Hallo een ieder en vooral diegenen met verregaande technische kennis en ervaring. Heb 4weken geleden een Espace aangeschaft model IV 2.0 Bjr 2004 met 264000 km. Heb hem voor weinig kunnen kopen, omdat de...
ik heb al een tijdje dat ik de 2 kachelklep motoren hoor
zo heel zacht ratelend geluid. best wel irritant. ik heb dit aan beide kanten.
Zijn er meer mensen die dit horen in hun kadjar. Het is niet een heel hard geluid maar wel storend als je de...
Bij mijn werk staat zo'n toegang waar je je pasje voor moet houden, dan gaat de slagboom omhoog. Het is wat lastig om daar dicht bij te komen met de auto en er zit een stoeprandje onder. Als ik iets te dicht bij dat stoeprandje kom (slechts 10 cm...