Motor compleet kapot

Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mogelijk is ook dit een les:

Als je tijdens het rijden met een turbo motor plots je vermogen kwijt bent, en je bespeurt maar enige vorm van witte of blauwe rook uit de uitlaat (meestal flink wat rook), start dan nooit meer de motor!!

De meesten eindigen met een drijfstang die naar buiten kijkt.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Maken jullie steeds de carterventillatie los? Is die makkelijk bereikbaar dan? In de garage waar ik werk doen ze de olievulling gewoon langzamer. Als particulier moet je soms toch ook olie bijvullen. Moet ik dan ook die slang loskoppelen op m'n 2.0 dCi? Ik hoorde dat dit bij deze motoren niet meer kan gebeuren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Als particulier vul je ook niet de hele motor inhoud. Meestal loopt de ruimte onder de olievuldop niet snel genoeg leeg voor zo een grote stroom olie. Ik ken maar één motor waarbij je de olie rechtstreeks in de carterventilatie kunt laten lopen en die is van Mazda. Daar kun je met een halve liter olie het inlaatspruitstuk vol laten lopen.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Om jullie een indruk te geven. Normaal kan je oliepeilen nadat de motor zo'n 2 minuten stil staat. Bij sommige diesels van Renault is het voorgeschreven om 15MINUTEN te wachten voor je mag peilen.
Kan je nagaan hoe langzaam de olie naar beneden zakt. Vandaar bij het vullen in de garage de carterventilatie los.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Wat zijn nu wel betrouwbare motoren voor in een Espace ?? De 2.0T ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Helaas hebben àlle motoren met een turbo daar problemen mee (een uitzondering daargelaten natuurlijk).
Deze begeeft het vroeg of laat een keertje.

Dat was voor mij de reden om een 3.5V6 aan te schaffen....
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

De 2.0 16v is net iets te licht.
De 3.5 is wel het beste voor de espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Bericht door berniez »

Onze 2.0T van 2003 heeft een nieuwe turbo gekregen bij 135000 km. Ik hoop dat deze het ook zo lang volhoudt! Kunnen we nog een paar jaar vooruit. Zo uit het hoofd kost een nieuwe turbo 500 euro en het uurloon ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Bij een espace 2.0T word de motor gelicht uit de auto, omdat je geen werkruimte hebt.
Daar komen dan nog olie leidingen bij,motorolie+filter, uitlaatpakkingen, airco leeghalen/vullen, koelsysteem leeghalen/vullen etc.. Dat red je niet met 500e, in ieder geval niet bij een dealer.
Laatste turbo die ik deed was van een vel satis 2.2dci, daar blijft de motor gewoon zitten, rekening van €2200!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Voor de liefhebbers! Hier staat nog een 3.5 V6 Initiale met niet al te veel kilometers (122.000):

http://www.leaseoccasion.nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

wesley015 schreef:De 2.0 16v is net iets te licht.
De 3.5 is wel het beste voor de espace.
Dat vind ik nou ook voor de GS :lol: .

Bij een benzine-motor hoef ik toch niet speciaal op bepaalde slangetjes te letten he als ik olie wil verversen?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Ook nog even een vraagje... Klopt het dat de Espace vanaf 2008 de betrouwbaarste monovolume op de markt geworden is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Zolang hij stilstaat zeker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DirkB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:31
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen

motor kapot

Bericht door DirkB »

Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: motor kapot

Bericht door CPTR »

DirkB schreef:Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.
Ja, die TDI'tjes zijn echt super (de diesels van Nissan inderdaad ook :D ).
Mocht ik de Scenic weer total-loss rijden, komt er een 7-persoons VW Caddy TDI met DSG-automaat. Ohhhhh
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Als we het hier hebben over de VW PD diesels, dan kan ik daar een dikker probleem rapport over schrijven dan van alle Franse diesels bij elkaar. We moeten ons wat meer realiseren dat wat vroeger was, nu niet meer is. 10 jaar geleden hadden we Euro 3 en 3 of zo. Nu hebben we euro 5. Dit geldt voor alle autofabrikanten en ze doen allemaal hun best om dat te halen met zo min mogelijk middelen/kosten.
Ik hoor die verhalen veel, dat mensen vroeger een ...... hadden en dat die zoveel beter was. Nooit problemen mee is dan het verhaal. Als ik dan door vraag, blijken die er vaak toch wel geweest te zijn, maar makkelijk vergeten. Nooit problemen met airco, elec. ramen of turbo. Duidelijk, dat zat er toen allemaal niet op.
Jullie denken misschien dat je bij Renault problemen hebt met EGR, turbo, krakende wielophanging en omlaag vallende ramen. Nou dat hebben alle merken en de Duitse merken spannen de kroon.
We wilden toch zo graag een Renault rijden? Waarom was dat dan? Hebben we in andere auto's ook proef gereden? Lieten we die VW staan vanwege zijn dreundiesels misschien? Gingen we voor de Renault omdat de prijs goed was?

Bij de buren is het gras altijd veel groener, maar het blijft gras en als je goed kijkt, zit er ook onkruid tussen.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Hema hetgene wat je vertelt klopt volledig. Alle merken kenden hun probs bij de overschakeling van euro 3 naar euro 4. Nu euro 5 op komst is zijn er al merken die zich voorbereiden... en nu ook probs hebben. Denk maar aan De Mercedes met de probs aan de injectuers. Klanten mogen voor bepaalde uitvoeringen zelfs hun bestelbon annuleren of een andere versie kiezen. Voor de reeds geleverde wagens zorgen ze ervoor een uitgebreide vloot vervangwagens te hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Het zal ook een aantal jaren duren voor de consument gewend is aan nieuwe technieken. Ik hoor nog al te vaak dat een paar liter benzine in een diesel auto vroeger geen kwaad kon, dus zal dat nog steeds wel zo zijn. Ook motorolie werd 30 jaar geleden in de supermarkt gekocht, want zo lekker goedkoop! Toen waren er nooit problemen, dus zal dat nu ook wel niet.
Als je technische sites in de gaten houdt, kun je vaak lezen dat problemen worden veroorzaakt door de huidige euro normen en/of hoe de bestuurder ermee omgaat.
Voorbeeld: ik mag vorige week een jonge Range Rover TDi (BMW diesel) gaan starten. Man begint al met, dat het een "kl..e ding is. 60.000 gelopen en al een turbo en intercooler vervangen". Ik vraag hem te starten en de motor gaat amper rond. Hij vertelt dat hij het oliepeil al op niveau heeft gebracht daarnet want het is een "oliezuiper" en wijst op een leeg blikje 15W40 motorolie.
Ik help het ding aan de gang en de man geeft direct plakgas. Ik wil het liefst onder een stoeptegel kruipen, maar de man zit gas te geven alsof hij in Zandvoort aan de start staat. Vanuit het maximum toerental zet hij ook nog doodleuk de motor uit.

Nu kan ik iets gaan adviseren over dunnere motorolie, rustig opwarmen en de turbo tot rust laten komen, maar ik heb het gevoel dat hier weinig eer te behalen is.

Ook wordt er nog dunnetjes uitgelegd dat vroeger alles beter was. In 1972 heeft de man een Volvo Amazone gehad en die deed het altijd. Nou, dan ben ik uitgel.ld.

Je zult straks ergens een gebruikte Range Rover kunnen kopen..............voor weinig..........
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht