Benzinemeter Espace 1999
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Benzinemeter Espace 1999
Sinds deze week zijn wij in het bezit van onze ruimteauto, voorlopig ruimte genoeg zeg maar.
Wat ons opvalt is een slecht afleesbare benzine meter die eigenlijk alleen goed afleesbaar is als het bijna donker is.
Is hier iets aan te doen, is dit normaal. Verder knippert de km teller constant tijdens het rijden, hoort dit
Verder werkt de electrische deurvergrendeling niet met de sleutel, je hoort ook de andere deuren niet open gaan wanneer je de sleutel in de bestuurder deur doet en de deur zo opend. De deuren gaan pas open als je de knop naast het alarmlicht gebruikt.
Verder een zeer fijne auto om mee te rijden.
Wat ons opvalt is een slecht afleesbare benzine meter die eigenlijk alleen goed afleesbaar is als het bijna donker is.
Is hier iets aan te doen, is dit normaal. Verder knippert de km teller constant tijdens het rijden, hoort dit
Verder werkt de electrische deurvergrendeling niet met de sleutel, je hoort ook de andere deuren niet open gaan wanneer je de sleutel in de bestuurder deur doet en de deur zo opend. De deuren gaan pas open als je de knop naast het alarmlicht gebruikt.
Verder een zeer fijne auto om mee te rijden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
- Actief als: particulier
lichtsterkte
je kunt de lichtsterkte regelen met een dimmer die op het dashboard zit!(links naast het stuur bij je knie)
misschien moet je de sleutel opnieuw aanmelden op de auto, er kunnen altijd maar twee sleutels tegelijk aangemeld zijn, als je een nieuwe sleutel laat maken moet hij aangemeld worden op de computer, even zoeken op het forum is al eens een topic geweest. Er was toen discussie of je dit zelf kon doen of alleen via de dealer(computer), weet niet wat daar uiteindelijk uitgekomen is.
succes
misschien moet je de sleutel opnieuw aanmelden op de auto, er kunnen altijd maar twee sleutels tegelijk aangemeld zijn, als je een nieuwe sleutel laat maken moet hij aangemeld worden op de computer, even zoeken op het forum is al eens een topic geweest. Er was toen discussie of je dit zelf kon doen of alleen via de dealer(computer), weet niet wat daar uiteindelijk uitgekomen is.
succes
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
T.a.v. het knipperen van de benzinemeter : trek de zekering van de display er eens even uit , of ontkoppel de accu even , dan zou de benzinemeter gereset moeten zijn. Rijdt de auto op gas ? dan kan het terugkomen...
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
Knipperende km teller en dashboard verlichting
De knop om de dashboard verlichting te regelen inmiddels gevonden. Helpt niet zo heel veel.
Ga in ieder geval de schakelaar vervangen. Als het wat bewolkter is zoals vandaag kan ik het
dashboard wel normaal aflezen. Zit er een soort sensor die de lichtsterkte kan aanpassen zoals in
een navigatiesysteem die dan de verlichting automatisch aanpast of zoiets dergelijks =
Het lampje-symbooltje van de gedimde stadslicht is ook niet af te lezen, zit er een lampje hiervoor achter het instrumentenpaneel =
Weer genoeg dingetjes die ik aan wil pakken met de auto dus
Ga in ieder geval de schakelaar vervangen. Als het wat bewolkter is zoals vandaag kan ik het
dashboard wel normaal aflezen. Zit er een soort sensor die de lichtsterkte kan aanpassen zoals in
een navigatiesysteem die dan de verlichting automatisch aanpast of zoiets dergelijks =
Het lampje-symbooltje van de gedimde stadslicht is ook niet af te lezen, zit er een lampje hiervoor achter het instrumentenpaneel =
Weer genoeg dingetjes die ik aan wil pakken met de auto dus
Hide post links |
-
- lid
slecht licht
het lijkt erop dat er een of meerdere lampjes van het dashboard kapot zijn.
heb hier eerder over gelezen dat ze niet echt makkelijk te vervangen zijn.
succes
heb hier eerder over gelezen dat ze niet echt makkelijk te vervangen zijn.
succes
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Omdat je aangeeft dat alleen de benzinemeter niet goed afleesbaar is, lijkt het er op dat het lampje van je dashboard daarachter gewoon kapot is (komt meer voor). Dat geldt dan ook voor je controlelampje van je licht. Het is niet zo moeilijk om die lampjes te vervangen. Het is een kwestie van de afdekking van je dashboard los te halen en je dashboard er uit te halen. Aan de achterzijde zitten een stuk of 10 glazen steeklampjes. Wil je voorkomen dat je steeds je dashboard er af moet halen, is het het beste om ze allemaal preventief te vervangen. Daarmee voorkom je ook verschil van lichtsterkte tussen nieuwe en oude lampjes.
Een knipperende kilometerteller: geeft die wel de juiste kilometersnelheid aan?
Mvg
Jan-Willem
Een knipperende kilometerteller: geeft die wel de juiste kilometersnelheid aan?
Mvg
Jan-Willem
Hide post links |
-
- lid
vervangen lampjes
nou dat valt dus wel mee het vervangen van de lampjes, dacht dat ik ergens in een topic had gelezen dat ze gesoldeerd moesten worden.
dat is veel meer werk.
dat is veel meer werk.
Hide post links |
-
Dashboard lampjes
Probleem weer opgelost en wat is alles weer goed af te lezen !
Het heeft mij nog geen uur gekost. Het grootste probleem was het soort lampjes vinden maar nadat ik ze eruit had en op mijn werk heb gekeken was dit ook snel opgelost. We hadden de juiste liggen.
Voor het midden gedeelte is het 2 watt steek, voor het linker en rechter gedeelte is het 1,2 steek lampjes dun
Het heeft mij nog geen uur gekost. Het grootste probleem was het soort lampjes vinden maar nadat ik ze eruit had en op mijn werk heb gekeken was dit ook snel opgelost. We hadden de juiste liggen.
Voor het midden gedeelte is het 2 watt steek, voor het linker en rechter gedeelte is het 1,2 steek lampjes dun
Hide post links |
-
- Lid
-
Kilometer teller
Nee, helaas die knippert nog. Ook bij stilstand, bij lampen aan of uit dit maakt geen verschil.
Wie een oplossing heeft ik hoor het graag.
Wie een oplossing heeft ik hoor het graag.
Hide post links |
-
- Lid
Geeft de kilometerteller wel de juiste snelheid aan of geeft tie rare of afwijkende standen aan of ineens hoog of laag?
Het is ook ALLEEN de kilometerteller en niet de helft van je display?
Mvg
Jan-Willem
Het is ook ALLEEN de kilometerteller en niet de helft van je display?
Mvg
Jan-Willem
Hide post links |
-
Kilometer teller
Hij geeft wel de juiste snelheid aan, alleen blijft hij continu knipperen.
De andere gedeeltes van het instrumentenpaneel brand na vervangen van de lampjes goed.
Alleen dat irritante geknipper voor je blijft wat minder !
groet Remco,
De andere gedeeltes van het instrumentenpaneel brand na vervangen van de lampjes goed.
Alleen dat irritante geknipper voor je blijft wat minder !
groet Remco,
Hide post links |
-
- Lid
Ik lees er op dit forum niet zoveel over maar bij mij gaat om de ongeveer vier jaar het opname-element van de snelheidsmeter kapot. De verschijnselen zijn dan dat tie rare snelheden gaat aangeven (hoog-laag) en na een poosje begeeft hij het helemaal en staat hij op 0 tijdens het rijden.
Het opname-element is redelijk eenvoudig te vervangen en zit op de versnellingsbak en zet de analoge draaisnelheid om in een digitale kilometerstand en kost nog geen € 40,--. Voor Renault valt dat mee. Als je handig bent kan je hem liggend onder auto er zelf inzetten. Zo niet dan moet de garage dat doen. Ik denk een kwartier arbeidsloon.
Je zou het even kunnen aanzien of hij het helemaal begeeft, dan weet je zeker dat het opname element kapot is, of als je je er aan blijft ergeren naar de garage gaan en het opname element vervangen. Mocht dat het niet zijn heb je er een op voorraad want als je maar lang genoeg blijft rijden ben je voor dat ding toch een keer aan de beurt.
Mvg
Jan-Willem
Het opname-element is redelijk eenvoudig te vervangen en zit op de versnellingsbak en zet de analoge draaisnelheid om in een digitale kilometerstand en kost nog geen € 40,--. Voor Renault valt dat mee. Als je handig bent kan je hem liggend onder auto er zelf inzetten. Zo niet dan moet de garage dat doen. Ik denk een kwartier arbeidsloon.
Je zou het even kunnen aanzien of hij het helemaal begeeft, dan weet je zeker dat het opname element kapot is, of als je je er aan blijft ergeren naar de garage gaan en het opname element vervangen. Mocht dat het niet zijn heb je er een op voorraad want als je maar lang genoeg blijft rijden ben je voor dat ding toch een keer aan de beurt.
Mvg
Jan-Willem
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut