Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mijn eerste post hier op het forum dus ik ga beginnen met een eenvoudig vraagje
Betreft een Renault Kangoo Bouwjaar 2008 1.5DCI
M'n remlicht achteraan rechts is stuk en ik wil dit vervangen. Ik zie echter geen eenvoudige manier om er aan te geraken. Ik heb de vijsjes van de behuizing losgemaakt, en de behuizing lijkt los te zitten maar toch komt de behuizing niet van de wagen af, rechts lijkt ze nog ergens vast te zitten.
Iemand hier enige ervaring mee (ik durf er zelf niet te hard aan trekken omdat ik bang heb de plastic behuizing te beschadigen.)
Kan een beetje klemmen of vastzitten maar als de 2 plastic gevallen (soort van heeeele lange moeren) verwijderd zijn moet het licht uit de auto te nemen zijn.
Zit aan de onderzijde nog wel achter de bumper gehaakt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
De 2 korte vijsjes waarmee het achterlicht vast zit heb ik verwijderd, maar het klemt rechts ... zit daar nog iets dan? Want ik heb geen lange moeren gezien ...
Zoals gezegd zit het slechts met 2 plastic draaischroeven vast. Eentje boven de hoedenplank, en eentje eronder.
Op de lichtunit zelf zitten de draadeindjes waarop de plastic schroeven vastzitten, deze klemmen vaak iets.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Ik heb wat filmpjes gezocht en moet ergens onder het stuur zijn, ter hoogte van gaspedaal. Kost weer een hernia zo te zien.
Heeft iemand nog slimme trucjes, want het is blijkbaar een hels karwei de schroefjes los te krijgen/ erbij te kunnen.
Ik zie dat autodemontagebedrijven grote schermen aanbieden als gebruikt onderdeel. Is dit uitwisselbaar met een klein scherm?
Dit gaat in mijn geval voor een Talisman van 2018.
goedemiddag ik heb een nieuwe renault master
maar het geluid is ronduit slecht
is er een vervangend systeem voor van pioneer
of een ander goed merk
ik heb al een ander composet in de portieren en 2 axton woofers
Bij welke Km.stand moet de riem vervangen worden preventief om géén motorschade op te lopen,
ook niets van te vinden in boekje of bij Renault onderhoud :cry2: