Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
En ook vandaag startte hij prima, het waren dus echt de verkeerde gloeibougies die ze erin hadden gezet...probleem is dus echt opgelost.
Die *oude* gloeibougies gooi ik wel bij de betreffende firma op de balie (met de originele Renault-doosjes erbij).....of ik maar even kan vangen
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Het is van belang het juiste aanhaalmoment te hanteren. Meestal door te vast aandraaien dat het niet meer los gaat. Ze hoeven ook niet zo vast, meen tussen de 15-20Nm.
Dan is het losweken van de gloeiers met een mix van automaatolie/wd40 vaak een oplossing.
Als de verkeerde gloeiers idd 5mm korter waren, was de kans natuurlijk aanwezig dat deze niet in de gehele kamer verwarmde uiteraard..
mechanic schreef:Als de verkeerde gloeiers idd 5mm korter waren, was de kans natuurlijk aanwezig dat deze niet in de gehele kamer verwarmde uiteraard..
De originele van Renault (die er NU dus inzitten) zijn ongeveer 5 mm korter....de verkeerde gloeiers waren dus 5mm te lang
Misschien was ik hierboven niet duidelijk genoeg
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Een update, ruim een maand later en na flink wat vorst te hebben gehad in December :
de nieuwe originele gloeiers waren inderdaad de oplossing voor het startprobleem van mijn Kangoo...voor degenen met een 1.9 DTI motor (die naar ik meen ook in andere types Renault zitten) dus een tip :
LET OP dat je deze gloeistiften bij de dealer koopt en niet bij zaken als Brezan e.d.....de kans is groot dat je niet de juiste krijgt en dus startproblemen blijft houden en dat is zonde van het geld, ik kon de oude niet meer teruggeven omdat ze inmiddels natuurlijk verkleurd waren.
Schijnt ook te maken te hebben met enkele wijzigingen rond 2001 met die type motor.
De dealer vraagt middels je kenteken (en motornummer ?) de juiste stiften op.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Natuurlijk is het niet altijd nodig om deze stiften bij de dealer te kopen, het is echter wel van belang de nieuwe goed met de oude te vergelijken alvorens deze te monteren.
Origineel Renault zijn meestal ook imitatie delen met een wiebertje erop.
De laatste paar dagen toch echt 4 seconden (koud) starten voordat hij met aardig wat rookontwikkeling aanslaat (de rest van de dag is het 1 tik en hij slaat meteen aan)....ik heb vorig jaar het brandstofleidingen-stelsel laten vernieuwen (ivm het evt terugzakken van de diesel), nieuwe censor, 4 originele gloeibougies....dynamo is nu net nieuw, accu is nog in prima staat.
Ook van de zomer was het niet echt meteen aanslaan, maar omdat de temperaturen hoger liggen, heeft een diesel natuurlijk wat minder moeite met starten.
Wat kan het nog meer zijn
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Even een update : het starten van de Kangoo IS en Blijft een probleem.....ze hebben er bij Renault deze week een nieuwe BDP censor opgezet, maar dat helpt niks !
Zodra de motor eenmaal loopt, is het verder een prima auto.
Het enige zou nog de druk in de brandstofpomp kunnen zijn, maar ik help hem wel met koudstart door eerst even het rubber pompballetje in te knijpen zodat die goed hard is.
Een monteur gaf ook nog als tip om de verstuivers te laten testen....weet iemand in een straal van pakweg 30 km rond Haarlem een goed adres die niet te duur is ?
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Rechtsvoor zit de raamafdichting los over de gehele lengte.
voorruit1.JPG
voorruit2.JPG
De geul in de afdichting is precies de raamdikte en zou er zo opgeduwd moeten kunnen worden, maar dat lukte niet zo 1-2-3. Morgen even verder pielen. Ik...
Beviel zo goed dat ik een luxe kangoo heb gekocht, deze mag weg :D
De wegenbelasting 10 euro verzekering 50 euro stroom wat ik overhebben van zonnepanelen er in .
De huur accu kan overgenomen worden...
Na 23 jaar vrijwel probleemloos BX gereden te hebben, is er nu een behekste Kangoo. Een heel mooie en gave 1600/16 uit 2002. Tal van vrij willekeurige elektronische spokerijen maken de auto nogal beperkt inzetbaar. Er is van alles vervangen en bij...
hallo aan een ieder die dit onder ogen krijgt. Ik heb het volgende 'wereld'probleem : Ik zoek mij rot onder de auto waar ik de 2 handremkabels onder de auto op/af kan stellen. Ik heb zo'n brede handrem greep tussen de stoelen zitten. Heeft iemand...
Ik heb een vraag ivm autoradio van mijn Kangoo 2013.
Het is een met ingebouwde speaker om te bellen.
Nu wil ik een andere radio steken en weet niet welke kabels welke functie hebben. Ik weet al.dat ik een adapter nodig heb naar ISO maar moet...