Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
En ook vandaag startte hij prima, het waren dus echt de verkeerde gloeibougies die ze erin hadden gezet...probleem is dus echt opgelost.
Die *oude* gloeibougies gooi ik wel bij de betreffende firma op de balie (met de originele Renault-doosjes erbij).....of ik maar even kan vangen
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Het is van belang het juiste aanhaalmoment te hanteren. Meestal door te vast aandraaien dat het niet meer los gaat. Ze hoeven ook niet zo vast, meen tussen de 15-20Nm.
Dan is het losweken van de gloeiers met een mix van automaatolie/wd40 vaak een oplossing.
Als de verkeerde gloeiers idd 5mm korter waren, was de kans natuurlijk aanwezig dat deze niet in de gehele kamer verwarmde uiteraard..
mechanic schreef:Als de verkeerde gloeiers idd 5mm korter waren, was de kans natuurlijk aanwezig dat deze niet in de gehele kamer verwarmde uiteraard..
De originele van Renault (die er NU dus inzitten) zijn ongeveer 5 mm korter....de verkeerde gloeiers waren dus 5mm te lang
Misschien was ik hierboven niet duidelijk genoeg
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Een update, ruim een maand later en na flink wat vorst te hebben gehad in December :
de nieuwe originele gloeiers waren inderdaad de oplossing voor het startprobleem van mijn Kangoo...voor degenen met een 1.9 DTI motor (die naar ik meen ook in andere types Renault zitten) dus een tip :
LET OP dat je deze gloeistiften bij de dealer koopt en niet bij zaken als Brezan e.d.....de kans is groot dat je niet de juiste krijgt en dus startproblemen blijft houden en dat is zonde van het geld, ik kon de oude niet meer teruggeven omdat ze inmiddels natuurlijk verkleurd waren.
Schijnt ook te maken te hebben met enkele wijzigingen rond 2001 met die type motor.
De dealer vraagt middels je kenteken (en motornummer ?) de juiste stiften op.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Natuurlijk is het niet altijd nodig om deze stiften bij de dealer te kopen, het is echter wel van belang de nieuwe goed met de oude te vergelijken alvorens deze te monteren.
Origineel Renault zijn meestal ook imitatie delen met een wiebertje erop.
De laatste paar dagen toch echt 4 seconden (koud) starten voordat hij met aardig wat rookontwikkeling aanslaat (de rest van de dag is het 1 tik en hij slaat meteen aan)....ik heb vorig jaar het brandstofleidingen-stelsel laten vernieuwen (ivm het evt terugzakken van de diesel), nieuwe censor, 4 originele gloeibougies....dynamo is nu net nieuw, accu is nog in prima staat.
Ook van de zomer was het niet echt meteen aanslaan, maar omdat de temperaturen hoger liggen, heeft een diesel natuurlijk wat minder moeite met starten.
Wat kan het nog meer zijn
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Even een update : het starten van de Kangoo IS en Blijft een probleem.....ze hebben er bij Renault deze week een nieuwe BDP censor opgezet, maar dat helpt niks !
Zodra de motor eenmaal loopt, is het verder een prima auto.
Het enige zou nog de druk in de brandstofpomp kunnen zijn, maar ik help hem wel met koudstart door eerst even het rubber pompballetje in te knijpen zodat die goed hard is.
Een monteur gaf ook nog als tip om de verstuivers te laten testen....weet iemand in een straal van pakweg 30 km rond Haarlem een goed adres die niet te duur is ?
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?
Beste lotgenoten, Nadat onze Kangoo 2002 1600-16 van zijn elektronische spoken is afgeholpen via dit voortreffelijke forum is er een nieuw probleem: De ATF van de stuurbekrachtiging lekt via een gat in de slang. Op internet vind ik geen vervangend...
Ik heb een vraag ivm autoradio van mijn Kangoo 2013.
Het is een met ingebouwde speaker om te bellen.
Nu wil ik een andere radio steken en weet niet welke kabels welke functie hebben. Ik weet al.dat ik een adapter nodig heb naar ISO maar moet...
Ik heb nu 6 maanden een Kangoo 1.6 16V Automaat (4 bak)...af en toe, als hij warm is gereden gaat het Opschakelen met een klap, dat is vooral als ik flink accelereer...bij rustig optrekken is dat probleem veel minder aanwezig.
Ook wil hij, als ik...
Goede dag allemaal ik ben hier nieuw op het forum .
En heb het wel bekende probleem met mijn Renault Kangoo 1.6 16v uit 2005
heet gaat om de storing van de gaspedaalsensor waar veel mensen last van hebben .
Heb nu een nieuw setje op de kop getikt,...
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....