Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Zijn diverse uitleg topics over volgens mij. Weet niet waar je woont, kom zelf regio helmond. Als je in de buurt woont kan ik je helpen.raammechanisme scenic 2005
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 14:53
Re: raammechanisme scenic 2005
dus je kunt bij een scenic van 2000 geen losse kuststof glijblokken krijgen, mijn acherraam is stuk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 jun 2016 11:08
- Actief als: particulier
Ik heb zonet ook een mechanisme gerepareerd was 30min werk voor een achterportier ik heb de blokjes besteld bij de dealer
kosten €5,31incl btw voor een set dit is links en rechts Deze zijn ook geschikt voor de modus (zelfde nummer)Heb je meer betaald ben je dus besodemieterd.
gr peter
kosten €5,31incl btw voor een set dit is links en rechts Deze zijn ook geschikt voor de modus (zelfde nummer)Heb je meer betaald ben je dus besodemieterd.
gr peter
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 14:53
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20
Geloof het of niet ... andere Scenic en vanochtend dondert het linker achterraam eruit ... onderweg naar ... jawel ... de Renault Garage voor de zomercheck (moest olie bijvullen en heb toch priviligepas, dus dan maar de zomercheck voor €0,-).
Ze geven aan dat het mechanisme zelf stuk is en dat vervangen €360,- kost inclusief montage .. €240 ex btw voor een mechaniek. Ik ga nu eerst wel zelf kijken. Zie al dat een mechaniek bij Winparts maar €42 is .. dus ik ga zelf wel aan de slag.
[edit]
Als je al eens eerder een deur open heb gemaakt lukt het je de 2e keer makkelijker
Conclusie, niet het mechanisme is defect, maar het schuifblokje. Helaas is dit weer de linker, dus aan de andere helft van onderdeelnummer 7701209366 die ik nog heb liggen heb ik helaas niets. De linker zit in m'n oude Scenic.
Eerst maar eens de garage gebeld wat dit te betekenen heeft, want het was duidelijk dat de binnenbekleding er niet af is geweest vanochtend. Al snel bleek dat de monteur dit inderdaad niet had gedaan en dat ze dat verkeerd hadden gecommuniceerd. Vanmiddag kan ik het linker blokje gratis ophalen.
Wel even duidelijk aangegeven dat ik dit niet vind kunnen van een Renault dealer. Er zit toch al gauw een factor 100 verschil in de onderdeelprijs, dat is echt te fors!
Ze geven aan dat het mechanisme zelf stuk is en dat vervangen €360,- kost inclusief montage .. €240 ex btw voor een mechaniek. Ik ga nu eerst wel zelf kijken. Zie al dat een mechaniek bij Winparts maar €42 is .. dus ik ga zelf wel aan de slag.
[edit]
Als je al eens eerder een deur open heb gemaakt lukt het je de 2e keer makkelijker

Conclusie, niet het mechanisme is defect, maar het schuifblokje. Helaas is dit weer de linker, dus aan de andere helft van onderdeelnummer 7701209366 die ik nog heb liggen heb ik helaas niets. De linker zit in m'n oude Scenic.
Eerst maar eens de garage gebeld wat dit te betekenen heeft, want het was duidelijk dat de binnenbekleding er niet af is geweest vanochtend. Al snel bleek dat de monteur dit inderdaad niet had gedaan en dat ze dat verkeerd hadden gecommuniceerd. Vanmiddag kan ik het linker blokje gratis ophalen.
Wel even duidelijk aangegeven dat ik dit niet vind kunnen van een Renault dealer. Er zit toch al gauw een factor 100 verschil in de onderdeelprijs, dat is echt te fors!
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Zullen er ook nog garages zijn welke doodleuk de 360 euro voor een compleet mechanisme in rekening brengen en alleen het blokje vervangen?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20
Laten we hopen van niet ...
Inmiddels zit het nieuwe blokje er alweer in, vanavond nog even de speaker terug solderen en klaar maar weer.
Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties (of modificaties zoals ze dat bij Renault noemen). Kun je die na x jaar ook nog "claimen" of niet? De reden dat deze schuifblokjes er überhaupt zijn is dat er een modificatie is geweest. Anders waren ze niet los verkrijgbaar.
Inmiddels zit het nieuwe blokje er alweer in, vanavond nog even de speaker terug solderen en klaar maar weer.
Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties (of modificaties zoals ze dat bij Renault noemen). Kun je die na x jaar ook nog "claimen" of niet? De reden dat deze schuifblokjes er überhaupt zijn is dat er een modificatie is geweest. Anders waren ze niet los verkrijgbaar.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 04 mei 2025 19:37
Bij auto's ouder dan 5jaar gaat het claimen meestal niet meer.
Wist overigens niet dat de klemmen voor een modus en scenic achter gelijk zijn. Voor zeker niet
Wist overigens niet dat de klemmen voor een modus en scenic achter gelijk zijn. Voor zeker niet

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 30 apr 2014 19:52
Ik heb net eea gelijmd en gemaakt, maar nu hapert hij bij omlaag/omhoog gaan. Iemand een idee?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 20:05
Ja, gewoon een nieuw mechanisme kopen bij Winparts.nl , Mijnautoonderdelen.nl of Misterauto.nl - ca. € 70,00
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 04 mei 2025 19:37
Vanaf de megane/scenic 2 modellen dien je even de ruit td initialiseren.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-