aanschaf eerste espace

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Kijk, als je budget beperkt is dan is een goedkope espace automaat met een v6 en hoge km-stand gewoon een slechte keus.
Iedereen weet wat er kapot gaat, dus waarom zou je dat riskeren. Heb je geld als water zou ik het ook doen, maarja in andermans portemonnee kijken is moeilijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Met een beperkt budget moet je sowieso geen grotere auto kopen, of er nou veel of weinig kilometers op staan.
Die lage km. standen worden nogal eens verheerlijkt, terwijl aan deze misschien wel meer groot onderhoud is gedaan dan eentje met 50dkm minder. Met deze kilometrage is die 240dkm beurt ook nog even weg.
Dus: minder stereotypen, meer info graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

3.5V6 met zoveel km en beperkt budget, denk je echt dat dit samengaat? Weet niet welke info hier verder kan over gegeven worden, zelfs al denken we niet stereotyp :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Plorie weet het blijkbaar heel goed. Ga ook geen verdere moeite doen om meer info te geven, het blijft een gok die geheid slecht uit gaat pakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Wat jij wil, het ligt gewoon niet zo zwart-wit. Van alle Renaults is dit nog een van de betere na 2 ton.

Best maf dat je zo slecht tegen tegenspraak kunt trouwens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Ronaldp »

Ik denk dat ze allemaal proberen je te behoeden voor een slechte aankoop.
Zoals je zelf al vernomen zult hebben, is een espace niet geheel vrij van problemen.
De een heeft er nooit wat mee, terwijl een ander er steeds mee bij de garage staat.

Als je een auto koopt met een hoge kilometerstand hoeft dat geen reden tot problemen te zijn. Het is echter een feit dat er dan meer onderdelen kapot gaan. Dat zijn dan ook vaak de duurdere onderdelen. (zeg bijv een automaatbak, die ca. 200.000-250000 km mee moet gaan. als je een auto koopt met ca. 220000km dan begin je tegen die grens aan te lopen.) Het is niet gezegd dat je die problemen dan ook daadwerkelijk krijgt, maar de kans is dan wel groter.

Ik heb zelf nu al 3 auto's gehad die ik tot ver boven de 225.000km doorgereden heb. Ik durf wel te beweren dat die auto's nog zeker een ton erbij konden hebben. Ik zou zelf echter niet snel een auto kopen met meer dan 200000km. Het risico is me dan te groot.
Tenzij je natuurlijk een mega goede deal (=goedkope deal) kunt scoren. Houdt dan echter wel rekening met een aantal hoge kosten.

Ik had dit wat minder voorbereid, aangezien ik eigenlijk geen andere auto wilden. Dat heeft nu wat ongunstig uitgepakt.

Als je besluit te gaan kijken, probeer dat dan niet te doen met het idee om de auto te kopen. Als je ervan uitgaat dat de auto "vol" met problemen zit, dan ben je over het algemeen ook kritischer. Je verstand zal dan eerder aangeven of het goed voelt of dat je de auto moet laten staan.
Bedenk dat er nog genoeg andere Espacen zijn, goede....... en slechte.....
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

Is natuurlijk wel eenvoudig gezegd Ronald. Het is moeilijk objectief te blijven als je een testrit maakt in een Espace. Heb dat zelf ervaren en het is dat ik door een goede kennis bij Renault met beide benen op de grond ben gezet. Nu ging het voor mij om een heel andere Espace, waarvoor ik ook genoeg waarschuwingen heb gehad om het niet te doen. Neemt niet weg dat het een pracht auto is en er veel genot mee beleefd kan worden.

Feit is feit en daar heb je wel gelijk. Het blijft altijd een gok, maar naar mijn idee is een (met name enkel Benzine) auto met een stand boven de 200dKM een no go.

De keus blijft echter aan jezelf. Als je het kunt, probeer zo onbevooroordeeld als mogelijk te gaan kijken. Dus niet om de auto te kopen, maar ook niet om de auto af te kraken. En kijk goed naar de onderhoudshistorie, voor zover dat na te gaan is.

Succes in elk geval.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Ik kan prima tegen tegenspraak, maar ik probeer inderdaad iemand te behoeden voor een miskoop.
Ik zie veel mensen met een espace, 3 kinderzitjes achterin, hebben het niet breed, die rekeningen krijgen van 2000e-3000e voor een uitgebreide beurt. Dat is echt haast orde van de dag.
Als iemand daarvoor wil kiezen, prima.. Ik adviseer alleen iets anders.
Weet niet wat jij voor de kost doet, maar ik sta elke dag auto's te repareren en weet precies wat er kapot gaat. En dat is echt alles na verloop van tijd.
En met een automaat revisie die heus komt, is je auto fincieel totall loss.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door GTMart »

Lees al een tijdje mee en stel me later nog wel voor maar nu heb ik een vraag mbt tot de automaat revisie.

Is de automaat van een 3,5 V6 hetzelfde als die van een 2.0T?
Hoelang is de gemiddelde levensduur van een automaat en welke kosten komen er ongeveer op je af voor een revisie?

Verder lees ik hier veel goedbedoelde reactie, kopen is één, rijden en onderhouden twee !
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

Yep volledig gelijk. Zo'n wagen komt dan de eerste keer binnen voor nazicht en de mensen krijgen een faktuur van 2 a 3000 Euro (en dat gaat snel bij zo'n wagen hoor...banden versleten, remblokjes,paar dingetjes die vervangen moeten worden, onderhoud erbij). Maar dan rij je nog met een wagen met erg veel km... En als je pech hebt sta je er een week later terug. Met een defecte boite of zo. Dan heb je veel plezier aan je wagen. De tering naar de nering zetten of zoiets:)
En of Plorie hiermee blij is of niet...Kan alleen maar zeggen dat hier uit ervaring gesproken wordt en dat we niet zomaar typetjes zijn die stereotyp aan het denken zijn. :naughty: :naughty: :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Het type van de automaat, is de SU1, en vergt behoorlijk wat werk met uit/inbouw. Een revisie opzich zal je tussen de 1000-2000 kosten afhankelijk wat er kapot is ex uit/inbouw.
Meestal vanaf de 200.000km dat er vergrote kans op problemen is.
Zijn er ook die bij een ton er al de brui aan geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Tsja bij een dealer zul je met wat achterstallig onderhoud makkelijk aan 2-3k komen ja. De vraag is of je met zo'n wagen nog bij de dealer moet zijn, en sowieso een aankoopkeuring moet doen als je er zelf geen zicht op hebt.
Ook bij jongere wagens is een dikke rekening zo gemaakt. Het is dus geen wet van Meden en Perzen. Je kunt een leuke koop doen als je zorgvuldig bent en wat geluk hebt. Maar ook bij een jongere kun je pech hebben, en dan ben je dubbel duur uit...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Pleiades »

Ja bij onze 3.5 V6 was de eerste beurt ook niet mals :cry2: En die was toen pas 5 jaar oud.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

Met een laag budget zou ikeerder richting 2.0 16V zoeken... Betrouwbaar, zelfde wagen maar mindere prestaties uiteraard en vooral stuk goedkoper in gebruik. En wellicht te vinden met minder kilometers, echte kilometervreters gaan voor diesel of turbo uitvoering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

In feite is het simpel hoor...
Heb je een budget van 10.000 Euro dan kan je bvb gaan voor een nieuwe Dacia MCV. Wil je meer luxe ga dan bvb voor een Megane grandtour van 7000 Euro en hou 3000 Euro reserve want hier heb je al meer onderhoudskosten dan bij een nieuwe MCV. Wil je nog meer luxe dan kan je bvb voor 5000 euro een goede Espace 3.5 V6 zoeken. Dan heb je 5000 Euro reserve voor extra kosten.
Herbegin nu de redenering voor een budget van 5000 Euro.... Espace 3.5 V6 :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Dat is idd precies hoe je een auto moet kopen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

pffffff wat een reacties mannen. Ik ga mij idd een beetje achter mijn oren krabben. wilde eerst een goedkopere espace ivm de hoge afschrijving wat je al snel rond de 1 a 2000 eurie kost per jaar gaat kosten maar ga nu toch wat zoeken met minder km. heb er een gezien met 120dk denk dat dat veiliger is en ook in mijn budget past

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Als hij net z'n 120dkm beurt heeft gehad wel, en anders niet :lol:

Maar daar kan onze wijze mechanic vast nog wel iets over zeggen :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

Waarom moet je nu persoonlijk gaan worden? Hoeft toch totaal niet en hier heeft niemand wat aan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Dat is nou een luchtig grapje, niets persoonlijks.... *zucht*

Het grote manco van fora :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door RichTrip »

Jongens laten we hier on-topic blijven, zonder naar elkaar te wijzen.
Als je weet dat het zo werkt op fora's, dan moet je ook beseffen dat een persoonlijk (grappig) bedoelde opmerking vaak verkeerd wordt opgevat door de ander.

Dus graag on-topic :thumb:

120.000 km is een kritische stand i.v.m. de distributieriemwissel. Vaak is die al gebeurd i.v.m. het verstrijken van de 5 of 10 jaar, maar een controle kan nooit kwaad. Check ook de NAP, erg belangrijk. Bij een Espace wil een instrumentenpaneel nog wel eens sneuvelen, met een nieuwe kilometerstand tot gevolg (beginnend bij 0....).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

bedankt voor de snelle reactie maar ik dacht dat de 3.5 v6 een ketting had en geen riem. maar er zullen vast wel andere dingen zijn die bij een 3.5 v6 bij 120dk bekeken moeten worden. weet iemand die punten.
NAP check doe ik zeker ook zonder onderhoudshystorie begin ik er niet aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

Klopt, heeft een distributieketting. Bij 120dkm moet wel de multiriem etc gewisseld worden (als ik het goed heb).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

De 120.000km beurt bij de V4Y motor bestaat uit bougies, multiriemset, luchtfilter, pollenfilter, bougies, en indien nodig de remvloeistof, en uiteraard een motorolie wissel. Remvloeistof heeft een termijn van 120.000km of 4jaar, dus valt niet altijd gelijk. Koelvloeistof verversen ook 120.000km of 4jaar.
Uiteraard een goede controle van de auto en het electronisch circuit.

Deze motor heeft idd geen distributieriem.
Ach, ieder zijn ding, maar ik zou niemand zo'n auto aanbevelen.
Toevallig van de week weer eens zo'n auto gehad voor apk. Km-stand ver boven de 2ton. Automaat schakelt goed, maar bokt ontzettend bij het inschakelen van versnellingen. Remmen versleten, banden op, veer gebroken.. En ja de 120.000 beurt ook nog, weer een rekening van heel veel euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Classic900
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2013 11:06
Actief als: particulier
Locatie: Flevoland

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Classic900 »

even weg geweest maar ga me nu echt serieus orienteren. heb een grand espace 3.5 v6 2004 216dk gezien men zegt datie dealer onderhouden is........... is dit een mooie km stand denk max 5dk per jaar te gaan rijden.
Heb je deze auto in Amersfoort gezien? Initiale uitvoering?

Dan denk ik dat ik weet welke auto dit is. Ben er zelf ook mee bezig geweest...
Nette auto. Wel behoorlijk steenslag op de motorklep, dikke pit / barst in de voorruit (geen probleem voor APK overigens) en bij handgreep rechter voorportier een beginnend roestblaasje. Verder krassen op alle zijruiten, volgens mij van onbenullig ruitenkrabben... en een irritante rammel die ik heb kunnen lokaliseren naar de dakdragers. Tenminste: toen ik ze er tijdens een lange proefrit afgehaald heb was het weg... :D
Auto rijdt, remt en schakelt verder erg goed. Ding is tot 185.000 dealeronderhouden bij Auto Zeeuw. Daarna niet bekend. Bij 157.000 is de multiriem vervangen. Verdere onderhoudshistorie kun je daar ook opvragen. Alles knopjes, dingetjes en accessoires werken verder in de auto, op het Key Less gedeelte na. (lege batterij of zo?)
Wel even een verse APK bedingen, want die verloopt op 16 februari.

Als je maandelijks gem. € 150,00 vrij kan maken en reserveren voor regulier onderhoud naast je normale vaste kosten en brandstof bouw je op jaarbasis een aardig potje op en lijkt mij het een nette auto voor een heel redelijke prijs.

Waarom ik hem uiteindelijk niet heb gekocht? Mijn echtgenote zag het niet zitten... Zit achterin is een drama en aangezien mijn oudste zoon van 14 jaar al 1,82 is en nog wel een tijdje mee rijdt...
We gaan nu dus "gewoon" weer voor een Saab 9-5. Staat ook leuk op de oprit naast onze Classic 900. Een merk dat we goed kennen, redelijk voordelig te onderhouden is en blokken die vrij probleemloos 4 ton draaien.

Succes met je keuze!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Noreply »

Probleemloos vier ton draaien is ook afhankelijk van het onderhoud welke je er wel of niet aan laat uitvoeren.

Voor onderhoud moet je bij een Espace, of elke willekeurige grote auto, gewoon meer aan onderhoud incalculeren.
Als je dat niet doet gaat het pijn doen. Daarnaast zou ik altijd kijken naar een exemplaar waar je de historie van onderhoud en eigenaren kan herleiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

Ja, vriendin van me heeft Saab cabrio. 85.000km en motor was al stuk... Steeds op tijd onderhouden en zo. Gebeurt overal wel hoor dat er iets stuk loopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jcruit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door jcruit »

Interessant topic met diverse meningen. Ook hier een jong gezin (kinderen 1 en 3) en weinig zin om de spaarrekening te plunderen voor een auto. Ik heb afgelopen zaterdag een Espace IV 2.0 uit 2005 aangeschaft. Zonder turbo en automaat en eentje die bijna volledig is afgeschreven. Een hele nette auto met 2 ton (nap) op de klok op LPG. Ik verwacht/hoop hier in een jaar of 5 nog een 75.000 km mee te rijden en dan mag ie best wat kosten maken. Door het kopen van een afgeschreven auto blijven er wat centjes op de bank (en kunnen we begin maart lekker naar Tenerife) en blijft er ook nog wat geld over voor een reparatie. Ik kan zelf een beetje sleutelen waardoor de kosten beperkt worden.

De 2.0 voldoet wat mij betreft, de 6-bak is redelijk kort waardoor de auto prima doortrekt. Ik heb ook met een Grand Scenic 1.6 gereden maar dat is toch echt een andere klasse... Verbruik valt me mee, 1e tankje lijkt zeker 1 op 8 te halen op LPG, dat redde de vorige auto (Volvo 850 Estate LPG) in ieder geval niet.

De V6 leek me ook leuk, maar vind je weinig op LPG en er zit toch een hoop meer op dat stuk kan en is bij zulke motoren ook altijd duurder om te repareren. Denk alleen al wat een setje 18" banden meer kost dan de 16" standaard. Als je spritmonitor bekijkt http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 verwacht ik ook een behoorlijk hoger verbruik.

Zo, da's mijn mening.

Oja, vind de Espace echt een topbak, rijdt fantastisch, pure rust, kinderen hebben de ruimte en lekker zicht (panorama dakje), makkelijk in de kinderzitjes te tillen (lekker hoog) en niemand gelooft dat je zo'n auto kunt betalen! Toch lekker als de vorige eigenaren 90% van de afschrijving voor hun rekening hebben genomen...
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Dat is een goede manier van auto kopen, doe ik zelf ook altijd :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

hee mannen.

Het is zo ver....... ga volgende week mijn grand espace bekijken (zie profiel foto) als hij is zoals de veroper vertelde neem ik hem mee. Het is een 3.5 v6 initiale uit 2004 met 122dk op de klok. Hebben jullie specialisten nog tips en tools die ik mee kan nemen als ik hem ga bekijken/kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

Ziet er in elk geval goed uit, voorzover te kunnen zien aan de foto. Succes in elk geval en laat weten hoe het is gelopen en wat het gaat worden :)
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JPstyle
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 jul 2015 21:32
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door JPstyle »

Best een leuke topic. Ben van het weekend gaan kijken voor een andere auto en kwam bij een espace IV phase II 2006 terecht. Uitvoering zou een dynamic zijn? Het is een 2.0T met 168K op de klok.

Als ik nu ff snel zoek in mijn budget dan is dit de leukste die ik kan vinden omdat ik liever geen phase I wil kopen omdat ik daar toch wat slechte ervaringen over lees op het internet en die veel voorkomende problemen zouden in de phase II grotendeels opgelost zijn.

Gaat nog een nieuwe disriem krijgen bij aflevering omdat het niet echt goed te achterhalen is wanneer die het laatst vervangen is geweest.

Morgen eens bellen want wou nog eerst wat research doen dus als we er aan uit komen ben ik binnenkort espace rijder.
Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bakboord1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 apr 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Bakboord1 »

Inderdaad altijd voor de phase II gaan. Bij een phase i komt de turbo gegarandeerd.
Ik rijd nu zelf ook al weer twee jaar een espace en ik heb nog geen gekke dingen gehad. Wel binnenkort de distributieriem en dat gaat geld kosten. Zou er met deze iets gebeuren dan komt er voor het eerst in mijn leven weer een zelfde auto terug en dat zegt genoeg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JPstyle
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 jul 2015 21:32
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door JPstyle »

Ben ook voor de phase II gegaan. Afgelopen maandag tot een akkoord gekomen. Zat alleen wel 7 werkdagen aflevertijd op. En ivm mijn beroep als chauffeur geen tijd om die dus aanstaande woensdag op te halen. Moet dus nog even wachten tot aankomende vrijdag avond of zelfs zaterdagochtend.

Dan eerst maar eens goed zelf wassen om de vettigheid van de verkoper eraf te halen. Want die poetsen die helemaal op zodat hij als nieuw is maar ervaring leert na een paar keer wassen... Dus wil zsm kijken hoe die "echt" is.

Ook eens kijken naar de exacte kleurcode. Want heb wel een stiftje nodig om wat plekjes bij te werken. Lak was er een beetje af op plekken die veel vast gepakt zijn zoals onder de rand om de kofferklep te openen.

Even langs me eigen monteur om die ook even grondig te laten kijken. Heb die 6 maanden niet voor niks. En dan maar eens hopelijk gaan genieten van comfort en probleemloos rijden.

Mocht dat allemaal goed gaan zijn er al wat dingen die ik in gedachte heb zoals andere velgen en ook eens dit forum rondpluizen of de koplampen makkelijk te vervangen zijn voor die met LED.

Maar goed, eerst nog ff wachten tot hij daadwerkelijk voor de deur staat. En dan na de eerste keer wassen zal ik ook wel even een voorstel topic openen.
Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bakboord1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 apr 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Bakboord1 »

Alvast van harte gefeliciteerd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht