Ruitmotor kapot
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 06 jun 2014 21:31
- Actief als: particulier
Ruitmotor kapot
Ik heb het forum al doorgespit, maar nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik heb wel last van een van de Scenic-kwaaltjes ( al kon mijn Laguna er ook wat van wat betreft ruitkwaaltjes ) Vanmiddag opende ik mijn achterruit, geen problemen, geen vreemd geluid. Maar geen reactie meer van de knop bij het omhoog laten gaan. Nu heb ik de deurbekleding al losgehaald, als ik de knop naar beneden duw, hoor ik wel een klik, maar niks gebeurt. Bij het naar boven trekken van de schakelaar hoor ik niks. Het mechanisme ziet er verder goed uit, kabel loopt goed, witte plastic bevestiging zit ook goed.
Zou het dan toch het motortje zelf zijn?
Aron
Zou het dan toch het motortje zelf zijn?
Aron
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 23 nov 2013 22:58
Re: Ruitmotor kapot
misschien de comfortmodule kapot.
Is een zwart kastje op de motor met daarin een printje.
Heb ik ook aan de hand gehad.
Op marktplaats te vinden voor 65 euro of anders op ebay.
reparatie: http://www.ebay.co.uk/itm/REPAIR-Renaul ... 0980519632
Er is ook nog een andere versie te krijgen, maar dan kun je je raam niet meer omhoog doen met de keycard.........is wel simpel in te bouwen en kost ongeveer 20 euro.
De mini cube:
http://www.renaultwindow.co.uk/
Zoek anders op google op: temic window control module renault
Is een zwart kastje op de motor met daarin een printje.
Heb ik ook aan de hand gehad.
Op marktplaats te vinden voor 65 euro of anders op ebay.
reparatie: http://www.ebay.co.uk/itm/REPAIR-Renaul ... 0980519632
Er is ook nog een andere versie te krijgen, maar dan kun je je raam niet meer omhoog doen met de keycard.........is wel simpel in te bouwen en kost ongeveer 20 euro.
De mini cube:
http://www.renaultwindow.co.uk/
Zoek anders op google op: temic window control module renault
Hide post links |
-
Thanx! Ik ga het eens uitzoeken. Kun je die comfortmodule makkelijk loshalen? Dan zou ik die kunnen wisselen, zodat ik in ieder geval het raam kan sluiten. Dan kan ik in ieder geval de auto gebruiken.
Hide post links |
-
- Lid
je kunt de ruit ook sluiten door met een extra accu stroom op de polen van de motor te zetten en daarna de stekker los te halen.
Ik heb zo ook mijn raam gesloten en daarna gezocht naar de module. Wel alles goed afplakken, want bij regen of auto wassen loopt het water langs de binnenkant van de deur naar de afvoergaatjes onderin de deur.
Je moet wel alles loshalen anders kun je er niet bij; het wisselen op zich is een fluitje van een cent.......1 torx losdraaien en de module omhoog trekken.
Mocht het niet lukken met een extra accu is misschien toch de motor kapot, maar dat weet je dan voordat je een comfortmodule besteld.
Ik heb zo ook mijn raam gesloten en daarna gezocht naar de module. Wel alles goed afplakken, want bij regen of auto wassen loopt het water langs de binnenkant van de deur naar de afvoergaatjes onderin de deur.
Je moet wel alles loshalen anders kun je er niet bij; het wisselen op zich is een fluitje van een cent.......1 torx losdraaien en de module omhoog trekken.
Mocht het niet lukken met een extra accu is misschien toch de motor kapot, maar dat weet je dan voordat je een comfortmodule besteld.
Hide post links |
-
Het was inderdaad de module, ik heb deze omgewisseld met die van de andere kant, en het werkt weer. Nu alleen nog een losse module bestellen, kon bij de dealer niet. Deze beweerde dat ik beter alles kon vervangen, want de staalkabel was waarschijnlijk ook beschadigd etc. Ze hebben me al vaker proberen op te lichten, dus ik heb ze vriendelijk bedankt...
Bedankt voor de hulp!!!
Aron
Bedankt voor de hulp!!!
Aron
Hide post links |
-
- Lid
Had ik ook bij de dealer.
Het raam was gezakt en alles voor de rest prima in orde.
Ze stelden voor de kabel door te knippen en er daarna een stokje onder te zetten zodat het raam niet meer kon zakken.
Ik heb toen zelf voorgesteld het raam omhoog te doen met een extra accu.............
Het raam was gezakt en alles voor de rest prima in orde.
Ze stelden voor de kabel door te knippen en er daarna een stokje onder te zetten zodat het raam niet meer kon zakken.
Ik heb toen zelf voorgesteld het raam omhoog te doen met een extra accu.............
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20
Grappig, dat zei de dealer bij mij ook ... toen bleek er een klein onderdeeltje van €5,- per set van 2 defect te zijn. Kosten van de dealer kwamen rond de €200,-.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Omdat het zo vaak voorkomt stelt men vaak diagnose zonder de deur te openen.
Vaak gebeurt het dat na het breken van een klemmetje men blijft proberen de ruit te sluiten, met als gevolg dat de kabel rafelt.
De modules zijn niet los te verkrijgen via het dealernetwerk, dus komen ze snel met een compleet mechaniek op de proppen.
Ben je zelf wat handig, dan ja is het voor veel minder te maken.
Vaak gebeurt het dat na het breken van een klemmetje men blijft proberen de ruit te sluiten, met als gevolg dat de kabel rafelt.
De modules zijn niet los te verkrijgen via het dealernetwerk, dus komen ze snel met een compleet mechaniek op de proppen.
Ben je zelf wat handig, dan ja is het voor veel minder te maken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-