Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zoals eerder beschreven is bijv demontage en controle van de kachelmotor een eenvoudig klusje wat evt opheldering kan geven.
Is er niks te zien is het alleen maar goed,merk je een afwijking zal deze weerstand een kort leven hebben.
Vanmorgen Weerstand vervangen van Renault Scenic 2002.
Bovenkant Dashbord verwijderd
Rechts boven aan bijrijders kant luchtpijp verwijderd,
Kon toen zo de weerstand vervangen.
Doet het weer op alle standen dank zij dit Forem
Hartelijk bedan
20180908_094145[1].jpg
20180908_105603[1].jpg
20180908_104200[1].jpg
kt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoals eerder aangegeven was het verstandig de kachelmotor te inspecteren op roest aanslag e.d door een ooit verstopte paravan afvoer. Had je dit ondertussen al gedaan?
Als de weerstand nu weer defect is,kun je beter de kachelmotor gelijk mee vervangen anders blijf je aan de gang.
Meet de bedrading eens na,of zet direct 12v op de kachelmotor.
Nee dat heb ik njet gedaan.
Ik heb toen de paravan gecontroleerd en die was goed vandaar dat ik hem niet heb gecontroleerd heb.
Maar ik zal hem eruit halen en kijken hoe en wat.
Deze zat onder de dashboard kastje toch.
Via de onderkant te bereiken.
Hoor graag van u
Correct,onder het dashboard aan de pasagierskant. Mogelijk achter wat isolatie materiaal.
Deze kachelmotor is eigenlijk ook een slijtage onderdeel. Kost ook een paar tientjes via het www.
Je kunt er al bijna vanuit gaan dat wanneer de weerstand weer stuk is er ieta met deze motor aan de hand is.
Ok is het dan slim om eerst alleen de kachel motor te vervangen dan kijken of die het doet.
Of gelijk beide.
En is die kachel motor makkelijk eruit te halen.
Eerst een juiste diagnose stellen is altijd slim.
Meet eerst of de kachelmotor aangestuurd wordt.
Indien nodig de weerstand demonteren doormeten,is deze defect uiteraard vervangen.
Zoiezo de kachelmotor controleren door deze te demonteren. Controleer op roest aanslag,zwaar draaien etc.
Bij defecte weersrand kachelmotor advies mee vervangen.
Ja die kun je zo ondee bet dashbord uit schroeven,3 schroefjes dacht ik zo.
Nog even een vraag.
Als ik een batterij heb van 12 volt dan moet ik gewoon de plus en de min erop houden toch.
Dan kijken of die draait mocht die niet draaien Daan kijken of ik hem gangbaar kan maken.
En zie je hem zo zitten achter eventueel isolatie geen idee hoe dat eruit ziet haha
Zwart plastic is het,de kachelmotor..
12v inderdaad op de aansluitingen zetten. Van een mogelijke waterlekkage in het verleden zal deze toch geleden hebben. Vandaar dat de weerstand snel defect gaat. Vervangen is aan te raden boven gangbaar maken,anders gaat je weerstand weer vlot stuk.
Dus blijkt de weerstand weer defect,vervang je de weerstand inclusief kachelmotor.
Zo eindelijk de rijd gevonden om het te vervangen.
Het was inderdaad die kachel ventilator die niet lekker wilde draaien.
Dus vervangen en de weerstand was nog goed gelukkig.
Nu heb ik bij de bestuurderskant last van vocht in de vloermat.
Is water geen koelvloeistof.
Weet iemand toevallig waar dit vandaan kan komen.
Oja paravan is leeg en schoon.
Ok dus daar moet ik kijken bij de deurrubbers als ik de sproeier erop heb.
Van boven komt het volgens mij niet want het hemeltje is droog.
Heb wel 1 keer gehad dat er druppels uit het hemeltje kwam waar je binnen verlichting zit.
Maar toen was er mega veel regen echt veel.
Als je geen schuifdak hebt lekt je antenne voet als er daar water drupt. Demonteren en afkitten is voldoende.
Deurrubbers kan inderdaad,paravan zal als deze afvoeren open zijn niet lekken.
Wellicht lekt je voorruit wel,het is niet zomaar te zeggen.
Bedoel de afstandhouder denk ik tenminste.
Maar dit zou toch nooit helemaal naar voren kunnen lekken.
Valt wel op links voor nat links achter rubber lek
Kan iemand mij aangeven waar de bekende lekkage plekken zit bij de scenic.
Krijg het niet gevonden.
Staat water in de bestuurders kant.
Alleen voor.
Heb ook 2 dak ramen
Hoor graag de plekken om gerichter te zoeken.
Alvast bedankt
Ja dat idee heb ik ook ja haha komt ergens vandaan.
Om het dak te controleren moet je dan het hemeltje eruit halen en is dat een beetje goed te doen.
En waar loop de afvoer heen van het dakraam.
Naar een wielkast ofzo.
Snap er niks van zie nergens iets uit komen.
Wel zie ik vaak als ik geparkeerd sta een plasje water onder de auto.
Loop daar ergens iets wat verstopt kan zijn.
Zie foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hoi allemaal, net aangemeld maar wel behoorlijk wat Renault ervaring in de vorm van een oude 5 (1977) en een min of meer even oude 4 (1980), een 5 GTX (1990). Zeker die laatste een heerlijke (snelle) auto en veel plezier mee gehad.
Sinds kort ervaar ik een probleempje. Zodra ik de auto geparkeerd en vergrendeld heb dan blijft het lampje bij de automatische parkeerrem (rood) branden en ook het lampje van de deurvergrendeling (rood).
bij mijn grand scenic vindt ik dat de airco niet echt koud wordt
gekke is dat de drukken wel kloppen
nu valt mij op dat de ventilator niet op volle snelheid draait
tijdens het rijden gaat die soms wel harder draaien
iemand een idee ?
zag dat er...
Met enige regelmaat blijft in mijn Austral de achteruitrijcamera actief. Dwz, na achteruitrijden rijd ik weer
vooruit en dan blijft de camera actief. De auto moet helemaal uit om dit te resetten.
Hebben hier meerdere Austral bezitters last van,...
Beste , ik heb een kangoo 3 , bj 2024
De opbergconsole tussen bestuurder en passagier kan je openen maar het deksel kan je niet vastklikken zodat je rustig er iets uitbkunt nemen, is dit normaal?