Renault Scenic uit 1999

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
leergierig1973
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2019 07:59
Actief als: particulier

Renault Scenic uit 1999

Bericht door leergierig1973 »

Goedemorgen

sinds paar dagen merk ik dat mijn Renault Scenic 1999 een beetje "in houdt" tijdens (pas als ik paar mnuten gereden heb)

In het begin reed hij weer heel snel normaal.

Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden

Na stoppen was de uitlaat gloeiend heet (rit 10 km)

Ik lees allerlei mogelijke oorzaken. Brandstoffilter, bobine, bougies, katalysator (tijdje geleden is stuk tussen motorblok en katalysator vervangen), mapsensor.

Wat is het beste stappenplan voor mezelf (niet heel technisch) om de oorzaak te achterhalen zonder gelijk naar en garage te rennen? In het weekend zijn de meeste hier in regio Heerlen dicht (werkplaats)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Scenic uit 1999

Bericht door mechanic »

Als je niet heel technisch bent is het wellicht slimmer toch naar de garage te gaan.
Dat de uitlaat heet is,is opzich logisch.
Zijn er storingslamp(en) op het display aan,evt foutcodes uitlezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
leergierig1973
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2019 07:59
Actief als: particulier

Re: Renault Scenic uit 1999

Bericht door leergierig1973 »

mechanic schreef:Als je niet heel technisch bent is het wellicht slimmer toch naar de garage te gaan.
Dat de uitlaat heet is,is opzich logisch.
Zijn er storingslamp(en) op het display aan,evt foutcodes uitlezen.
BRANDEN GEEN LAMPJES OP DISPLAY

WERKPLAATS GARAGE NIET OPEN OP ZATERDAG

KAN IK ZELF IETS NAKIJKEN OM ACHTER PROBLEEM TE KOMEN?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Renault Scenic uit 1999

Bericht door mil soluciones »

leergierig1973 schreef: Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Uit bovenstaande meen ik te kunnen afleiden dat je een slippende koppeling hebt, met hoger toerental merkt men het slippen minder, maar niet alle omdraaiingen van de motor komen op de weg. Hoe groter het gevraagde vermogen (bergop) hoe groter het verschil tussen het draaital van de motor en dit van de wielen.
Motor starten, in 3e versnelling de koppeling normaal omhoog laten komen, dan moet een normale motor afwurgen, blijft hij draaien dan heb je slip op de koppeling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht