Renault Scenic uit 1999
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 jun 2019 07:59
- Actief als: particulier
Renault Scenic uit 1999
Goedemorgen
sinds paar dagen merk ik dat mijn Renault Scenic 1999 een beetje "in houdt" tijdens (pas als ik paar mnuten gereden heb)
In het begin reed hij weer heel snel normaal.
Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Na stoppen was de uitlaat gloeiend heet (rit 10 km)
Ik lees allerlei mogelijke oorzaken. Brandstoffilter, bobine, bougies, katalysator (tijdje geleden is stuk tussen motorblok en katalysator vervangen), mapsensor.
Wat is het beste stappenplan voor mezelf (niet heel technisch) om de oorzaak te achterhalen zonder gelijk naar en garage te rennen? In het weekend zijn de meeste hier in regio Heerlen dicht (werkplaats)
sinds paar dagen merk ik dat mijn Renault Scenic 1999 een beetje "in houdt" tijdens (pas als ik paar mnuten gereden heb)
In het begin reed hij weer heel snel normaal.
Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Na stoppen was de uitlaat gloeiend heet (rit 10 km)
Ik lees allerlei mogelijke oorzaken. Brandstoffilter, bobine, bougies, katalysator (tijdje geleden is stuk tussen motorblok en katalysator vervangen), mapsensor.
Wat is het beste stappenplan voor mezelf (niet heel technisch) om de oorzaak te achterhalen zonder gelijk naar en garage te rennen? In het weekend zijn de meeste hier in regio Heerlen dicht (werkplaats)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Scenic uit 1999
Als je niet heel technisch bent is het wellicht slimmer toch naar de garage te gaan.
Dat de uitlaat heet is,is opzich logisch.
Zijn er storingslamp(en) op het display aan,evt foutcodes uitlezen.
Dat de uitlaat heet is,is opzich logisch.
Zijn er storingslamp(en) op het display aan,evt foutcodes uitlezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 jun 2019 07:59
- Actief als: particulier
Re: Renault Scenic uit 1999
BRANDEN GEEN LAMPJES OP DISPLAYmechanic schreef:Als je niet heel technisch bent is het wellicht slimmer toch naar de garage te gaan.
Dat de uitlaat heet is,is opzich logisch.
Zijn er storingslamp(en) op het display aan,evt foutcodes uitlezen.
WERKPLAATS GARAGE NIET OPEN OP ZATERDAG
KAN IK ZELF IETS NAKIJKEN OM ACHTER PROBLEEM TE KOMEN?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
- Actief als: particulier
Re: Renault Scenic uit 1999
Uit bovenstaande meen ik te kunnen afleiden dat je een slippende koppeling hebt, met hoger toerental merkt men het slippen minder, maar niet alle omdraaiingen van de motor komen op de weg. Hoe groter het gevraagde vermogen (bergop) hoe groter het verschil tussen het draaital van de motor en dit van de wielen.leergierig1973 schreef: Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Motor starten, in 3e versnelling de koppeling normaal omhoog laten komen, dan moet een normale motor afwurgen, blijft hij draaien dan heb je slip op de koppeling.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 398 Weergaves
-
Laatste bericht door mr.Chip
-
- 0 Reacties
- 335 Weergaves
-
Laatste bericht door FSC
-
- 2 Reacties
- 599 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
-
Gierend geluid scenic 1 ph 2 1.6 16v 4km
door Verwijderde gebruiker 43966 » » in Motorisch - onder de kap van de Scenic - 22 Reacties
- 891 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
-
- 0 Reacties
- 255 Weergaves
-
Laatste bericht door Stephaan
-
- 0 Reacties
- 93 Weergaves
-
Laatste bericht door FransJ