Ruitenwissers nieuwe Kangoo ....

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Gebruikersavatar

Topic author
ThoFri
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 07:37

Ruitenwissers nieuwe Kangoo ....

Bericht door ThoFri »

Ik heb sinds enkele dagen de nieuwe Kangoo 1.5 dCi 105pk.
Tot nu valt de wagen prima mee, rijdt vlot, veel ruimte binnenin ... totdat ik de voorruit eens wou bevrijden van insecten. Wat blijkt nu : de ruitenwissers kan je helemaal niet meer omhoogklappen en arreteren zoals je normaal gewend bent.. De ruitenwisser aan bestuurderszijde kan je ongeveer 2 cm omhoogheffen en dan belemmert de constructie van de ruitenwisserarm dat hij verder openklapt. Aan passagierszijde gaat de ruitenwisser iets meer omhoog, zo een 5 tal cm en dan zit ie tegen de motorkap aan. Dit betekent dus dat als je de voorruit wilt zuivermaken dat je de ruitenwissers met de hand omhoog moet houden en dan trachten hier onder door te reinigen.
Hier is duidelijk NIET over nagedacht door Renault en is gewoonweg een duidelijke constructiefout, maar ja de klant zit ermee. In de garage wordt dit je ook niet vertelt, ze weten het waarschijnlijk zelf niet.
Ben benieuwd wat er aan gedaan kan worden als er iets gaat gebeuren.
Ik rijd reeds zo een 40 tal jaren auto, heb 7 Renaults gehad waaronder Twingo, Clio, Express, Laguna, Megane en Scenic. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. Bij de Megane kwamen de ruitenwissers ook tegen de motorkap aan maar ze je kon ze tenminste omhoogklappen.
Toch wel duidelijk een MINPUNT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht