Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ruim 3 weken rijden we met onze nieuwe laguna uit 2007. (phase2)
De eerste paar dagen werd bij schemer de verlichting automatisch ingeschakeld.
Nu heb ik het idee dat hij dat niet meer vanzelf doet. Bij het starten van de motor zegt de...
Mijn zoon heeft de kofferbak van onze Renault Megane 1 Grandtour KAO/1 zo hard dicht gegooid dar de drukknop van de kofferbak er uit is gekomen.
Alles terug geplaatst, maar ik denk dat ik iets gemist heb, krijg de achterklep niet meer open , noch...
Samen met 3 vrienden hebben wij een Grand Espace III gekocht.
Nu was de brandstofpomp kapot, die hebben we vandaag vervangen, vervolgens alles weer aangesloten, benzine er in gedaan en gestart.
De motor loopt maar er wordt geen benzine...
Hallo, Sinds 2 dagen heb ik iedere keer een ‘ interruption alarm’ op mijn dashboard. En elke keer als ik in de tunnel ben?! Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Vraag , mijn ruitensproeier werkt niet . Motortje uitgebouwd werkt op 12 volt. Heel vreemd is dat ik ook geen 12 v sigarettenaansluiting heb . Als ik de hendel van de sproeier bedient gaan de ruitenwissers ook niet . Alle zekeringen gecontroleerd -...
De ruitenwisser voor, werkt alleen als deze op de snelste stand staan. Interval en normale snelheid doen het niet al lijken deze wel minder weerstand te hebben wanneer ik deze met de hand een beetje...
Hallo,
net de leuning van de bestuurdersstoel neergeklapt maar nu geen beweging in de verstelhendel.
Voordat ik 'm stuktrek even vragen of er een handigheidje is.
Instructieboekje gedownload maar dat is allemaal summiere info.
Groet Robert
Hallo beste Renault forummers,
Ik overweeg een Renault Kangoo uit 2010 te kopen en deze als campertje te gebruiken voor een roadtrip door Scandinavië (als het code geel is).
Het is een benzine versie wat nodig is voor arctische omstandigheden bij de...
Beste leden,
gisterochtend kort na het wegrijden van huis kreeg ik de melding STOP, in combinatie met ABS melding.
Mijn Renault Laguna uit 2001 geeft echter wel vaker valse meldingen aan maar ik besloot toch maar naar de
garage te rijden.
Lang...
Ik heb een Renault Grand Scenic III, met keyless entry en driving.
Deze doet de deuren automatisch op slot als de kaart buiten het bereik van de auto is en piept ter notificatie daarvan.
Nu heb ik regelmatig het 'probleem' dat ik een fiets op de...
Zo af en toe, wanneer ik mijn clio wil starten schiet hij volledig uit, bij het drukken op de startknop en doet helemaal niks meer! Dan moet ik letterlijk uitstappen, deur dichtgooien en weer...
Onze renault scenic 3 van dec 2012 heeft een terugkomend probleem wat maar niet achterhaald kan worden in de garage. We hebben om de paar maanden op het dashboard het moersleutel branden. Dan laten we hem uitlezen en er is niks te vinden. Wel...
Sinds gisteren een andere Scenic gekocht. Tijdens een avondrit viel mij de slechte lichtopbrengst op van het dimlicht(kon amper de zijkanten van de weg zien)
Heb een foto bijgevoegd van de brandende koplampunit. Viel mij op dat er een melk-achtige...
Gisteren het ik mijn nieuwe auto op kunnen halen bij de garage. De Renault Megane estate Böse tce 140 handgeschakeld.
Ik had verwacht de auto mee te kunnen nemen en er gewoon mee te kunnen rijden. Helaas is het niet helemaal gegaan...
Ik heb een Renault trafic uit 2008 en sinds de distributieriem is vervangen heb ik problemen met de schakelrobot. Als hij terug schakelt pakt hij hem niet . Heeft dit met de distributieriem te maken of met de schakelrobot?
ik wilde gisteren mijn kangoo starten na een week stilstaan, bleek mijn accu bijna leeg te zijn.
vanochtend een nieuwe gehaald en geplaatst.
nu wil hij niet starten.
ik heb twee of drie keer de afstandbediening van de deuren, gebruikt, maar dat...
Door de coronacrisis, staat mijn Renault Captur TCE-120 EDG bezine, bouwjaar juli 2015, enige maanden stil, heeft dit als ik weer ga rijden gevolgen of heeft de auto hier geen last van??
Na een wasstraat bezoek blaast de aanjager niet meer. Je hoort de ventilator wel blazen maar de kleppen om deze het interieur in te blazen werken niet meer. Wat te doen
Hallo allen,
bij het zoeken naar de aanhaalmomenten van de kopbouten niet veel tegengekomen.
Is ook nog eens verwarrend.
Moet namelijk in stap 3 de bouten weer losdraaien!?
Eerste stap aanhalen 20 Nm ,de tweede stap de 100° draai (schroef 1=2 dan...
Goedemiddag
Ik heb een Renault Grandtour type2 1.6 16v van 2008 met nokkenasversteller.
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds ik de distributieriem heb vervangen heb ik last van een steeds terugkerende storing.
Ik denk dat de riem goed zit, wel...
Model/uitvoering : Scenic II
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine
Iemand een idee hoe is deze stekker moet loskoppelen? Zit vast met een weerhaak, maar kan zo gauw even niet achterhalen hoe deze loskomt, en wil het zeker niet geforceerd...
Mijn Xenon lamp knippert nu wil ik deze vervangen en nu is mijn vraag of je daar makkelijk bij kunt komen via het spatbord ?
Of moet dan heel de bumper eraf ?
Nu werkt de hoogte instelling ook niet goed meer , als ik de motor start dan worden de...
Ik heb een laguna 2.0 dci 180GT uit 2008. Ik ben op zoek naar een diagnose apparaat waarmee ik zelf een foutcode kan wissen. Namelijk controleer inspuiting, als je motorolie te dun is. Olie is ververst, serviceinterval gereset in de...
Hallo ik heb een Renault scenic uit 2004 1.4 16 vMijn probleem is dat ik het slot mechanisme wil vervangen. Maar ik krijg het slot er niet uit. Op YouTube staat een filmpje dat dit met een speciale sleutel moet. Maar toen ik het beschemrubber eraf...
Beste mensen,
Mijn keyles entree linker bestuurdersportier van mijn scenic II uit 2005 werkt niet. Dat wil zeggen die sensor, ook wel deur kontact schakelaar moet defect zijn.
Ik heb veel gezocht en kwam op dit type uit ( zie foto ) ( Deur kontact...
Mijn zus heeft een Grand scenic van 2016 die dat nu telkens aangeeft dat de accu niet meer goed is en nu dat ik mijn auto ga inruilen aan sloop premie voor een nieuwe en hier pas vorig jaar een accu ingezet had wou ik...
Ik rij een laguna2 en het gekke is als ik de auto start gaat de verwarming pas 30 sec later aan er zit dus een vertraging in. Dat heeft hij nooit gedaan en nu gaat het motormanagement lampje ook knipperen als ik hem uitzet en even wacht en dan weer...
In mijn vorige wagen had ik een dashcam aangesloten op de zekeringskast waardoor deze van de parking mode gebruik kon maken, er was zelfs een schakeldoosje bij die het voltage van de autobatterij in de gaten hield en de dashcam kon uitschakelen...
:shock: Goede morgen we hebben een twinco uit'79 een hoop ellende met de persoon die hem onderhoud
Hij zegt dat het een automaat was maar dat hij hem heeft omgebouwd naar schakel bak
Bij het RDW IS DIT NIET BEKEND
Heeft deze Twingo een remkrachtverdeler? Ik vind 'm nergens maar zijn wel te bestellen op diverse sites.
Ik zou 'm verwachten op of in de buurt v/d achteras, zoals bij een 16 of 18 vroeger, maar eerder dit jaar achteras gedemonteerd gehad en niets...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum