Model/uitvoering : Trafic Grand Comfort camionette 2012
Bouwjaar : 2011
Brandstof : Diesel
Ik ben een nieuwe gebruiker, maar heb al zo'n 1.300.000 km met allerlei voertuigen en kom nu na een Mercedes Vito (zeeer tevreden maar door echtscheiding te duur) en een Opel Vivaro H1L2 met dubbele bank naar een (2012) terecht in een nagelnieuwe Trafic H1L1 met enkel laadruimte [ter info: ben ook vermoed motard, zowel moto als Trafic worden ook gebruikt in hoedanigheid van journalist/press).
Voor het eerst heb ik een erg uitgebreide boordcomputer dus, en het lukte mij bij het inrijden nu probleemloos om effectief 1200 km te rijden met de eerste tank daarmee (ook cruisecontrol en begrenzing zijn nuttig hierbij), maar net als bij mijn moto valt de optie 'actieradius' UIT als je op reserve komt. Dit in tegenstelling tot bijv. een Honda FRV die zelfs doorgaat en je nog tot de bodem van je tank bijna zegt dat je bijv. nog 8 km te rijden hebt voor je in problemen komt.
Zeg ook eerlijk: Reikwijdte heeft geen nut en is enkel leuk om lezen met een volle tank als er 1255 km op staat, of halverwege dat er nog staat 700 km, maar je hebt die toch pas echt nodig om een volledige verbruikstest te doen als je die nagenoeg leeg rijdt (met diesel moet je pompen).
Ik wou immers het forumrecord dat ik voor Kawasaki deed (zie http://logocom.be/moto/1400gtr en dan links onder "meer dan 600 km met één tank van 22 liter) ook hier proberen om dan als reclame voor Renault te plaatsen, maar helaas heb je de laatste vermoedelijke 10 liter de melding dat je... in onzekerheid moet verder rijden.
Zou dit te omzeilen zijn?
PS: Merk dat het zelfde tank is als bij Opel Vivaro, mijn record met die wagen H1L2 was toen 1255 km (Euro 3 motor), en het is wel de bedoeling dat ik met deze Euro 5 norm ECO2-motor toch minstens met 1000 km verbeter.
Zijn er al die het probeerden met beetje diesel in de koffer en dan weten hoe je het doorpompt na stilvallen (diesel is geen beznine, met Kawa kon ik probleemloos leegrijden en 5 liter bijvullen en terug wegrijden)?
Rebels Van Belletje uit Bellegoed Bellegem
info@logocom.be
Trafic: Actieradius stopt op 160 km van 1300 km
-
VAN BELLE Jean Marc
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

- Actief als: professional
- Contacteer:
Trafic: Actieradius stopt op 160 km van 1300 km
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
DHL
- Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
Re: Trafic: Actieradius stopt op 160 km van 1300 km
Hallo Beltegoed, zit een peertje op de barndstofleiding waar je diesel kan oppompen. Of het echt goed is voor je wagen is beetje de vraag...
| Hide post links |
-
Estate2008
- Lid

- Actief als: particulier
Re: Trafic: Actieradius stopt op 160 km van 1300 km
Dit heeft renault express gedaan. Hierdoor rijdt je dus niet meer door tot die laatste 8 km om vervolgens erachter te komen dat er net iets meer verbr…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 23 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1466 -
Laatste bericht door Kannegieter
06 jun 2025 23:45
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1092 -
Laatste bericht door zoemen
02 jul 2025 14:25
-
-
Motor stopt ineens, tijdens rijden bij warm weer.
door Kangoo130 » 13 jun 2025 19:07 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 1099 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 12:21
-
-
-
[Trafic 1983] - geen ruitenwissers te krijgen?
door proost » 03 mei 2025 20:05 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Weergaves: 570 -
Laatste bericht door KDL
05 mei 2025 21:10
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1028 -
Laatste bericht door Gietz
06 mei 2025 16:28
-
-
Renault Trafic III airbaglampje en losse stekker
door renaultgiga » 04 jul 2025 21:59 » in Elektrische en elektronische systemen -
Weergaves: 538 -
Laatste bericht door renaultgiga
05 jul 2025 07:39
-
-
-
tuimelaars renault trafic 1
door Wim Smids » 22 jul 2025 17:02 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 426 -
Laatste bericht door Wim Smids