Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine


Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Beste allemaal

We zijn op zoek naar een nieuwe gezinswagen, eentje die future-prooi is en dus drie kinderstoelen op de achterbank kan hebben. Na lang twijfelen zijn we uitgekomen bij de laatst generatie Espace. Het staat dus (zo goed als zeker) vast dat we een Espace zullen kopen. Een jonge tweedehands, als het even kan. We willen graag een lederen interieur, dus een Initiale of Intense + lederpack. Deze laatste zijn moeilijk te vinden op de tweedehandsmarkt, dus waarschijnlijk een Initiale.

Mijn huidige wagen is waarschijnlijk verkocht, en dus zou ik ergens volgende week een Espace willen kopen. Ik ben dus aan het kijken wat er nu beschikbaar is op de tweedehands markt. Over het algemeen twijfel ik vooral tussen de benzine of de diesel-versie. De benzine-versies zijn goedkoper, en hebben meer opties. Ze hebben wel maar 5 zetels (we hebben er normaal geen 7 nodig), en ze verbruiken vooral veel (ik reken op een 8,5l/100 km) De diesel-versies zijn duurder, kosten meer in jaarlijkse rijtaks, maar verbruiken een 1,5 liter minder (ik reken 7l/100km) en zijn zo slechts 1700 euro duurder dan de benzine-versies.

Ik heb proefgereden met de diesel-automaat. Nu lees ik, her en der op internet, over allerlei problemen. Deze problemen zouden bij zowel de diesel als de benzine-versies voorkomen. Vandaar dat ik specifiek op zoek ben naar een wagen geleverd in 2016 (dus MY2016). Ik hoop dat hierbij de meeste problemen zijn opgelost. Zijn er zaken waar ik zeker op moet letten, zowel bij de diesel als de benzine-versies?

Anderzijds lees ik wat negatieve commentaren over de benzinemotor en versnellingsbak. Is het inderdaad zo dat de benzine motor koppel mist, te sportief is en te wispelturig voor deze Espace? Hij heeft wel 7 versnellingen daar waar de diesels maar 6 hebben, dat lijkt me eerder een voordeel.

Voordelen diesel
lager verbruik
hoger koppel
aangenamer om mee te rijden (?)

Nadelen diesel
hogere aanschafprijs
hogere rijtaks
6 versnellingen

Voordelen benzine
meer PK
lagere aanschafprijs
7 versnellingen

Nadelen benzine
hoog verbruik (!)
slechte afstelling versnellingsbak (?)
te weinig koppel (?)
te wispelturig (?)

- Een benzine-versie Initiale van begin 2016 met weinig kilometers kan ik kopen voor 32000 euro. Kostprijs 5 jaar (incl 18000 km per jaar) : 36780 euro. Eentje wordt privé aangeboden, deze heeft alle packs en is uitgerust met de optie van de videoschermpjes (handig voor de kids). Daarnaast is er ook een set winterbanden op velg bij. Een andere wordt in een garage aangeboden en heeft dezelfde packs maar geen schermpjes. Beide hebben updates voor de versnellingsbak en R-Link gekregen (software).

- Een diesel-versie Initiale van begin 2016 met 25000 kilometers kan ik kopen voor 34500 euro. Kostprijs 5 jaar (incl 18000 km per jaar) : 38100 euro. Deze is beperkter in packs.

Dan is er ook nog een diesel-versie Initiale van begin 2016 met 20000 km die ik kan kopen voor 31500 euro, maar in Luxemburg. Kostprijs voor 5 jaar 35100 euro. Hier echter het gedoe van importeren, en mogelijk ook van garantie? Hij heeft wel alle packs.

In de benzine-versie van Belgie en de diesel-versie van Luxemburg zit het interieur in de twee kleuren (met gradient). Ik twijfel er sterk aan of we dit wel mooi vinden... Anderzijds zal dit ons er niet van weerhouden deze wagens te kopen. Zeker niet in het geval van de video-schermpjes, dit vinden we wel een plus.

Zoals jullie merken zijn we zeer hard aan het twijfelen, over: benzine of diesel, kleur interieur en dashboard, kopen in Belgie of Luxemburg. Als jullie meningen, ideeën, opmerkingen hebben dan zijn ze meer dan welkom. Weet dat we snel een keuze zouden moeten maken als alles goed gaat.

Als er specifieke zaken zijn waarop ik moet letten bij aankoop (de gekende gebreken, ondertussen opgelost of niet) dan zijn deze tips ook zeer handig!

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Tja, als je mij aan het woord laat dan ben ik niet enthousiast. Heb 3 Espaces op rij gehad, laatste was Espace V benzine. Niet tevreden van. Tig keren in de garage geweest. Herprogrammaties, andere koppeling, andere versnellingsbak,... Misschien is het intussen al verbeterd, maar de verhalen die ik lees doen me weinig goeds vermoeden. Nog steeds probs met Rlink en zo. Benzine heeft veel te weinig koppel voor zo'n zwaar en vrij hoog voertuig. Diesel is beter, maar die mist power. Die heeft z'n vermogen maar in een beperkt toerental.
Ben noodgedwongen na vele jaren Renault en vele Renaults overgestapt naar een ander merk. Renault heeft geen enkel performante motor meer in het gamma (200pk doet anders vermoeden, maar een Espace koop je niet om constant tegen de rode zone te houden om iets of wat vooruit te gaan). Hadden ze nu die 2.0 DCI175 doorontwikkeld naar een aanvaardbaar vermogen (voor deze tijd) dan hadden ze een veel homogenere wagen gehad.
Ik vind het jammer, ik hield wel van Renault. Maar wat ik hoor bij Kadjar, Espace en Talisman dan lijkt Renault ergens met een probleem te zitten momenteel. Betrouwbaarheid lijkt me achteruit gegaan tov Espace IV en Laguna.
(Vanaf phase 2 was Espace 4 wel goed, ik denk dat het hier ook wachten zal zijn op de volgende phase voor een betrouwbaar produkt)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Het zijn dit soort problemen waarvoor ik dus schrik heb. Vermogen te weinig zal niet meteen het geval zijn, 23 zijn rustige rijders. Net omdat we rustige rijders zijn is een diesel met wat meer koppel misschien wel aangewezen, maar is dat het prijsverschil waard?

Met deze commentaar in het achterhoofd doe je me weer twijfelen naar het andere model dat de shortlist haalde, namelijk de BMW 2 Gran Tourer. Ook drie kinderstoelen toegestaan (maar geen 3 isofix), wel een pak minder ruimte. Tweedehands te koop voor 33500 in 218dA, 'met alle opties die we willen. 1500 euro duurder in aankoop dan een benzine Espace dus, maar op vijf jaar wel 1000 euro goedkoper door het lagere verbruik (en waarschijnlijk hogere herverkoopwaarde)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Je gaat misschien ook betere ervaringen horen hee. Ik ben maar 1 persoon :)
De diesel zal homogener rijden dan de benzine. Bij de benzine is het niet een tekort aan vermogen, maar bvb steeds dat enkele trappen terugschakelen als je een beetje wil versnellen zoals op de snelweg om van rijstrook te veranderen.
Na 8 Renaults op rij heb ik voor een wagen gekozen van jouw alternatief merk :) Een premium selection met 20000 km op de teller. Niet van nieuw te onderscheiden. Zo blij mee dat ik nu al 31000 km op de teller heb sinds de verkoop van mijn Espace V.
Ergens vind ik dit zeer jammer om negatief te moeten schrijven over Renault. Ik heb dan nog niet verteld over het schokken aan 2400 toeren, het piepje bij het schakelen van tweede naar derde, mijn rlink die kuren had... Je hebt wel garantie en die dingen worden (meestal als er een oplossing is) wel hersteld, maar wat na de garantie?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Hopen dat alles opgelost is tegen einde garantie? Of dat nu 3 jaar of 4 jaar is is ook nergens duidelijk terug te vinden. Sommige verkopers spreken van 3 jaar en anderen van 4 jaar.

Van wanneer was jouw wagen? Ik dacht dat er voor zo goed als alle problemen tot nu toe updates/terugroepacties zijn geweest? Veelal lees ik dat na deze ingrepen de wagens wel betrouwbaarder zouden zijn?

Het probleem is dat we de plaats nodig hebben. De BMW 2 GT heeft dat veel minder. Het zou misschien wel lukken, maar het zal elke keer krap zijn. Langs de andere kant wil ik geen 'probleemwagen' kopen, en wil ik dan liever binnen enkele karen de overstap maken naar de grotere auto als het echt nodig is omdat de kinderen te groot worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

De mijne was van 10 of 11de maand 2015. Ik zou het in uw geval ook niet weten. Voorkeur zou uitgaan naar de BMW maar die is inderdaad vele kleiner. Of iets alternatiefs zoeken als je twijfelt. Ford bvb...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Met de Ford (S-Max) heb ik ook gereden. De prijs is gelijkaardig aan de BMW en de Espace, maar ik vond de kwaliteit en comfort een pak minder.

Als ik nu al zeker zou zijn dat de Espace het toch iets of wat uithoudt zonder al te veel problemen dan was het snel beslist. Twee/drie keer per jaar naar de garage vind ik nog oké, elke maand natuurlijk niet. Komt daarbij dat de diesels, buiten die van Luxemburg, nog eens 1300 euro duurder zijn ook. Moest ik nu zeker zijn dat deze minder problemen hebben dan zou ik het ervoor over hebben.

Weet trouwens iemand hoe het zit met de garantie van een tweedehands wagen? Kan de werkplaats hier in de buurt de garantieproblemen oplossen? Willen ze dat doen? Worden ze ervoor betaald door Renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Ik rij nu sinds 6 januari dit jaar een 160dci, 40K kilometer inmiddels. De auto is geen racewagen maar is prima geschikt om vlot en comfortabel mee te rijden.
Hij haalt de 100 ook in 10 seconden dus traag is hij ook niet te noemen, boven de 160 gaat het accelereren niet echt vlot meer maar de 200 haal je zeker en heb ik ook wel in Duitsland lang gereden.

Ik kom hiervoor uit een BMW 530 benzine (253pk automaat). De BMW is een kanon, de Renault een reismobiel met extreem comfort, ruimte en toch een vrij goede wegligging. De 6 traps automaat in de diesel loopt al jaren mee in de autowereld en is bewezen betrouwbaar, net als de motor (wordt ook bij Mercedes gebruikt, in de 220cdi). Er zijn rijders met problemen met de 7 traps uit de benzine, dit is een nieuwe bak van Getrag.

Ik heb de nodige dingetjes gehad aan de auto waaronder onder flink aantal terugroepacties, mijn dealer/renault heeft alles netjes opgelost. Ik ben er blij mee en zou hem zo weer kopen.

De benzine heb ik ook mee gereden, ook een fijne auto maar wat zenuwachtig door de opgefokte motor, de diesel door zijn uitstekende koppel rijdt veel fijner. De fabrieksgarantie is overdraagbaar en zolang je hem bij een officele Renault garage laat onderhouden/services kan deze partij de vergoeding voor garantiezaken claimen bij Renault.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Dit is al een positievere ervaring. Dat is het grote probleem bij de Espace, er zijn zowat evenveel positieve als negatieve ervaringen. Wat me wel opvalt is dat er opmerkelijk meer negatieve ervaringen over de benzine-versie zijn. Helaas is de, op dit moment beschikbare, goedkoopste diesel-versie 1300 euro duurder dan de benzine-opties. De benzine-opties zijn dan ook nog beter uitgerust.

Heeft er iemand ervaring met het lichte interieur? Het dashboard in 'maangrijs' (lichtgrijs) en de stoelen in licht/donker? Geeft dit echt zoveel storende reflectie? Kan dit niet opgelost worden door de stoel hoger te zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Ik heb het grijze dashboard gecombineerd met de bruin nappa lederen stoelen. Ja bij sommige lichtsituaties heb je reflecties in de ruit, met de donkere dashboard versies heb ik dat ook ervaren. Het heeft voornamelijk te maken met de hoek van de ruit denk ik. Ik reed laatst mee met een Mercedes S AMG en die had met het zwarte lederen dashboard ook last van reflecties.

Dat er meer benzines aangeboden worden lijkt me begrijpelijk, dat zijn vrijwel allemaal demo auto's van de dealers, een dieselrijder zal niet snel binnen een jaar een auto inruilen. Ik rij er 2 jaar mee en dan komt de volgende auto.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Ik had het donkere dashboard indertijd, net omdat dit toch minder reflecteert dan het grijze.
Als je voor de Espace gaat, zou ik iig de dieselversie nemen. De benzineversie draait bij het rijden aan te weinig toeren en moet je echt veel te diep in toeren trekken voor er iets gebeurt. De diesel zal in dagelijks verkeer zelfs vlotter aanvoelen. Daarom niet sneller, maar vlotter in hernemingen.
Bij ons in Belgie zie je haast geen benzineversies, is hier een dieselland. Diesel is ook aangenamer rijden vind ik wegens tegenwoordig het instantkoppel dat je hebt.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Het interessante aanbod, de benzine-versie met alle packs, videoschermen en winterbanden, is ineens niet meer te koop. De verkoper bedacht zich en wil zijn wagen niet meer verkopen (aan 32000).

Blijft dus maar één goedkope Espace over, de benzineversie bij een garage (opgekochte directiewagen van 4/16 met 4000 km, zonder bijkomende opties/packs) voor 32000.

Misschien moet ik dan toch maar eens kijken voor die diesel uit Luxemburg (3/16, 20 000 km, alle packs, 7 zetels maar geen video) voor 31500 euro. Hier heb ik wel wat schrik ivm garantie, ik ga morgen mijn licht eens opsteken bij de lokale werkplaats.

Beide wagens zijn in maangrijs met licht/donkere stoelen spijtig genoeg.

De dieselwagens uit Belgie, waarbij ook versies met donker interieur, liggen tussen de 34500 en 35500. Meteen 2500 euro duurder in aankoop dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Moet je BTW betalen in het land van aankoop? Of telt dit niet omdat het Europa is? Of mag je kiezen waar je de BTW betaalt?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hochi-Rocku
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1003
Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Kleve ( NRW ) Germany

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Hochi-Rocku »

Wij zijn een gezin met 5 kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 14 jaar.
Wij hebben altijd ook een Espace gereden de type III en IV.
Met de type III nooit problemen gehad en met de IV alleen maar koppijn van alles wat tot motorschade mijn vrouw heeft een gruwlijke hekel aan Renault gekregen en zei rijd nu voor de 3de keer een Chrysler Grand Voyager van bj 2010 er zit van alles op een bomvolle wagen,rijd comfortabel en relax en ruimte zat !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15960
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door mechanic »

Fabrieksgarantie heb je zoiezo,waar je de auto ook koopt. Onderhoudshistorie is nog nvt daar er wel verlangd wordt dat die volgens fabrieksopgave gedaan wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

DHL schreef:Moet je BTW betalen in het land van aankoop? Of telt dit niet omdat het Europa is? Of mag je kiezen waar je de BTW betaalt?
Voor een niet nieuwe wagen, ouder dan 6 maanden en meer dan 6000 km, moet er btw betaald worden in het land van aankoop. In Luxemburg is dat 19%, 2% minder dan Belgie. Maar het geld dat je daarmee uitspaart ben je kwijt aan het volgende: je moet transitplaten, een transporteur of een oplegger hebben om het voertuig tot in Belgie te brengen; je moet er dan mee naar de douane die een aanvraag inschrijving afleveren; dan moet je naar de keuring, het is mij nog niet helemaal duidelijk of dat met diezelfde transitplaten mag of dat je daarvoor een handelaar met handelaarsplaten moet laten gaan; dan pas kan je het voertuig inschrijven in Belgie. Weet dat je tot je de nieuwe Belgische platen hebt eigenlijk niet mag rondrijden in Belgie... Ook al zijn de transitplaten geldig, als Belg mag je in Belgie niet met buitenlandse platen rijden. Een andere optie is om de eigen Belgische platen erop te hangen natuurlijk, aangezien je zo goed als meteen in Belgie bent. Dat is echter ook een inbreuk op de inschrijving van het voertuig, maar zolang het correct verzekerd is (op chassisnummer) mag dat geen al te groot probleem zijn.
mechanic schreef:Fabrieksgarantie heb je zoiezo,waar je de auto ook koopt. Onderhoudshistorie is nog nvt daar er wel verlangd wordt dat die volgens fabrieksopgave gedaan wordt.
Wat is de onderhoudsinterval van de Espace, diesel en benzine? Want met voertuigen tot 30 000 km is dat dan wel van toepassing natuurlijk. Zolang ze bij een officiële Renault dealer ergens in Europa op de correcte tijdstippen onderhouden zijn geweest is het oke?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Mijn garage zei jaarlijks of 30000km, maar denk dat het officieel tweejaarlijks is.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15960
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door mechanic »

De interval durf ik je niet te zeggen.
Zolang er,indien al nodig is geweest,onderhoud is gedaan heb je zoiezo fabrieksgarantie inderdaad ook al koop je de auto buiten nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Ik heb me even geinformeerd ivm het importeren van het voertuig uit Luxemburg. De garage stelt voor om de Luxemburgse platen te gebruiken voor de administratie in België. Dat is oké voor de keuring en de douane, je bent juist in fout omdat je als Belg met een buitenlands voertuig rijdt. Aangezien dat maar voor één dag zal zijn veronderstel ik dat dit geen probleem is. Een andere optie is om je huidige Belgische platen te gebruiken om hem te gaan halen en ook om naar de keuring te gaan, dat mag ook. Hier is echter het probleem dat je enerzijds de papieren van die platen nog moet hebben (moeilijk als je het voertuig verkocht hebt) én anderzijds dat de inschrijving van het voertuig na de keuring ook op deze platen zal zijn.

Wat betreft de garantie heb ik contact gehad met een lokale werkplaats: zij worden betaald door Renault om zaken in garantie op te lossen, dus zijn zeker bereid mij erbij te nemen als 'nieuwe klant'.

Enige nadeel van het voertuig in Luxemburg blijft de interieurkleur: zetels in twee kleuren en dashboard in maangrijs. De aankoopprijs is echter navenant, 31500 euro in Luxemburg. Een gelijkaardig voertuig met 'betere kleuren' in België komt op 34500 euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



txdev
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2016 14:21
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door txdev »

First of all sorry for using English.

Anyway - I wouldn't buy an used Espace V from the beginning of its production or a demo.
There were too many teething problems with those cars that were only resolved recently in production. Every Espace forum in FR, DE, PL is filled with customers that replaced it by another car or a new Espace. Most of those negative experiences you've read are tied to those first cars.
After all there's a reason that original owners want to sell them after a year of usage.
As for the diesel vs petrol - these are similar in day-to-day performance except that gasoline has a lot less reach on one tank and new 7-box gearbox from Getrag that is still receiving firmware updates.
Personally I use petrol version (07/16) and I'm satisfied with it. My average fuel consumption is around 10L/100, that includes packed city with lots of traffic jams and motorway (140+).
"On the road" (pretty much constant 70-90) it goes down to 7.5-8/100.

Best regards

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Thanks for your information. I know I have to stay away from beginning of production cars, but what is beginning of production? Is a 01/2016 or a 03/2016 still one of those begin of production cars?

I think we will go for the diesel version, just have to chose whether we want a imported one from Luxembourg (which has the awefull two color interior) or a Belgian one that has good colors, same kilometers, for 2500 euros more (price from Belgium one already descended with first phone call).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Nee, de auto's van na oktober 2015 zijn niet meer uit de voorproductie series, deze hebben nauwlijk problemen. De mijne is geleverd op 6 jan 2016 en gebouwd in november 2015.

Ik zou gewoon de Belgische wagen kopen, geen discussie over de garantie afhandeling en als je de garagist laat zien wat de auto in Lux kost dan kan je vast een compromis bereiken met elkaar.


Succes
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Klopt wat je daar zegt. Dus..

Change of plans...

Luxemburg, 20000 km, 3/16, 7 plaatsen + alle packs, zwart buiten, bruin/lichtgrijs met lichtgrijs dashboard binnen, te importeren, komt op 31500 euro, kan misschien nog wat af als ik ter plaatse ben

Belgie, 23000 km, 1/16, 5 plaatsen + alle packs, zilver buiten, donkerbruin binnen met lichtgrijs dashboard, Belgisch voertuig, komt op 32000 na onderhandelen.

Blijft een moeilijke keuze... Beide diesels en exact hetzelfde op de verschillen hierboven aangehaald na. Garantie is geen probleem, in beide gevallen ga ik bij een lokale werkplaats die met veel plezier onderhoud en garantie wil doen. Belgie bespaart me twee trips naar Luxemburg + douane + keuring + aanschuiven bij DIV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Dat zijn data van inschrijving hee... Die kan dan nog gebouwd zijn in 2015 (voor okt). Je zou het bouwjaar exact moeten kennen om zeker te zijn. Mijne was van eind 15 en toch al die probs.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Het bouwjaar ga ik waarschijnlijk terugvinden op het coc. De bouwmaand daarentegen... ik ga er sowieso naar kijken. Morgen afspraak met de Belgische wagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3305
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door RichTrip »

Op diverse labels en stickers (in de motorruimte zie je ze wel vaak zitten, of aan de binnenkant van plastic panelen of stoffen) staat vaak een fabricagedatum geprint. Het exacte bouwmoment van de auto zelf ligt vaak binnen een maand na die datum.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Wagen gekocht in belgie. Hij bleek uiteindelijk 10000 km meer te hebben dan op internet (31000 ipv 23000!). Hij zou alle updates en terugroepacties gehad hebben. Wagen ziet er proper uit. Bouwmaand niet kunnen checken, papieren worden niet bij de wagen bewaard. Maar de verkoper verzekerde mij dat de wagen meteen na aankomst bij hen werd ingeschreven. Volgende woensdag afhalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Proficiat met de aankoop! Veel plezier toegewenst.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

De vraag over de garantie is opgelost: op het factuur staat
0-24 maand (tot 17/1/'18) onbeperkt
25-36 maand (tot 17/1/'19) beperkt tot 150 000 km

Geen 4jaar dus...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Hier in NL is het 5 jaar vanaf nieuw met een maximaal aantal km van 150K.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Ben de wagen daarstraks gaan afhalen

Wat betreft de garantie: ze raden me aan contact op te nemen met Renault Belgie. Ze stellen samen met mij vast dat er op de e-brochure 4 jaar aangeboden wordt, maar op de papieren brochures bij hen is daar niets van terug te vinden.

Wat betreft de wagen zelf: voorlopig rijdt hij zeer aangenaam en zie ik niet echt tekortkomingen. Buiten is hij werkelijk in nieuwstaat, binnen hier en daar wat gebruikssporen maar niets bijzonders. Alle functies lijken tot nu toe te werken.

Enkele vraagjes:

- hoe kan ik weten wat de laatst beschikbare versie van het R-Link systeem is? Hij staat op 2.2.17.803, en volgens deze site is er reeds een nieuwe: http://www.espace-freunde.net/forum/index.php/t/52622/

- ik vind geen onderhoudsboekje terug. Is dat digitaal? Zoja, waar?

- kan je de cruise controle ook gebruiken zonder 'adaptatief'?

- werkt de handsfree kofferopening of niet? Er zit, naast het instructieboekje, een verbeterde versie bij waarin dit staat beschreven. Het lukt mij echter niet om ze zo open te krijgen.

Ik heb er mij meteen een kofferbeschermingsmat bijgekocht (slechts 70 euro), en had eerder al een Nextbase Click 9 Duo Deluxe DVD-systeem aangekocht (dit biedt Renault ook aan als accessoire). De schermpjes hangen er al in, past vreemd genoeg niet perfect door de brede zetelleuning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Wel een goed woordje voor de afleveringsdienst: ik heb al wat nieuwe auto's mogen gaan afhalen maar deze steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Alleen spijtig van de zo goed als lege brandstoftank, iets waar alle merken alles van kennen ;-)

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Het boekje kan je downloaden.

Je hebt de laatste software, wat je op het Duitse forum ziet is een speculatie van de opvolger, die is er nog niet.

Cruise controle werkt alleen adaptief, van 40 tot 140 km/h.

De voetbediening van de klep is in de software uitgeschakeld, komt ook niet meer terug omdat de sensoren verkeerd ontworpen zijn. Klep ging soms spontaan open op de snelweg. Bij auto's gebouwd na oktober 2016 zijn er andere sensoren ingebouwd en werkt het wel.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Valkenet »

Hoi Spirou,

Wat dacht je van onderstaande Espace,
Als je hem toch uit het "buitenland" haalt. De heeft weinig gelopen en een stuk goedkoper.

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=5

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... cldtidx=19

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=8

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Valkenet schreef:Hoi Spirou,

Wat dacht je van onderstaande Espace,
Als je hem toch uit het "buitenland" haalt. De heeft weinig gelopen en een stuk goedkoper.

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=5

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... cldtidx=19

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=8

Groet Martin
Ik heb er reeds eentje gekocht. Ook was ik op zoek naar een Initiale of Intense + leder.

Wat betreft de nieuwe wagen: deze morgen de eerste ontnuchtering. Het heeft deze nacht wat geregend, en deze morgen bij het opendoen van de koffer vond ik een plasje water in de linkerachterhoek. Het lijkt van in de stijl te komen, dus waarschijnlijk een probleem met 1 van de afsluitrubbers van de kabel-doorgangen...


Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht