Ik heb een Twingo 1.2 16V uit 2001. Soms heeft de Twingo problemen met starten, d.w.z de startmotor draait prima, maar hij slaat niet aan.
Dit probleem heb ik al zeker 2 jaar, maar doet zich alleen voor in de zomer als het warm is. Als ik een stuk heb gereden, de auto parkeer, en na een poosje wil wegrijden, dan heb ik soms dit probleem. Heel irritant natuurlijk.
De garage heeft er vorig jaar naar gekeken en de lambda-sensor vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen.
Als ik op internet ga zoeken, denk ik dat het misschien de bdp-sensor is. Daar hebben meer Twingo’s problemen mee.
Maar waar zit die sensor precies, waar bestel ik een nieuwe en kan ik die zelf vervangen.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem of heeft er iemand raad?
Twingo
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Inderdaad, hoogst waarschijnlijk je BDP sensor.
Hebben niet alleen Twingo's last van, komt bij alle Renaults voor.
Deze sensor zit bovenop de versnellingsbak, vlak tegen de motor aan.
De sensor is goed zelf te vervangen, zit met 2 boutjes en 1 stekker vast.
Je kan een nieuwe bestellen bij de dealer, kost iets van 40 tot 50 euro als ik het goed heb.
Antonio.
Hebben niet alleen Twingo's last van, komt bij alle Renaults voor.
Deze sensor zit bovenop de versnellingsbak, vlak tegen de motor aan.
De sensor is goed zelf te vervangen, zit met 2 boutjes en 1 stekker vast.
Je kan een nieuwe bestellen bij de dealer, kost iets van 40 tot 50 euro als ik het goed heb.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
Vergeet dan niet de stekker ook mee te vervangen, 2 kabeltjes solderen, en je hebt weer een prima geheel.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben vandaag eerst maar eens op zoek gegaan naar deze sensor. Ik heb de sensor schoongemaakt, beetje contactspray erop en teruggeplaatst. Ik kon vandaag toch geen nieuwe kopen en weet nu tenmiste waar die zit. Het probleem is nog niet verholpen.
Ik heb vandaag gezien dat de LED van de startonderbreker soms blijft knipperen als je de sleutel omdraait, dan kan ik dus niet starten. Een paar keer opnieuw proberen en dan doet hij het prima.
Kan het zijn dat de LED blijft knipperen omdat de BDP-sensor niet goed is en moet ik deze dus gaan vervangen?
Of duidt het knipperen van de LED op een andere storing van bijv de transponder?
Ik heb vandaag gezien dat de LED van de startonderbreker soms blijft knipperen als je de sleutel omdraait, dan kan ik dus niet starten. Een paar keer opnieuw proberen en dan doet hij het prima.
Kan het zijn dat de LED blijft knipperen omdat de BDP-sensor niet goed is en moet ik deze dus gaan vervangen?
Of duidt het knipperen van de LED op een andere storing van bijv de transponder?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 546 Weergaves
-
Laatste bericht door murena3.0
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 1039 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 0 Reacties
- 372 Weergaves
-
Laatste bericht door Twenkjan
-
- 4 Reacties