Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Wij hebben een twingo uit 93 en hebben het swinters vaak langer koud dan we het liever zouden zien.
Toppunt is wel geweest dat het een half uur duurde voor we de verwarming voelde...
Is er iemand die ons kan vertellen of er een zomer of winterstand op zo'n karretje zit?
Voor de rest is het net karten in een twingo... dus is het leuk om mee te tuffen!
Groetjes;
Helaas zit er geen zomer/winterstand op en heb je een probleem in de auto zitten. Als de kachel warm wordt is deze dan ook echt heet of meer lauw?
Even beginnen bij het begin, zit er voldoende koelvloeistof in het systeem? Opent de thermostaat? Controleer vervolgens of de beide koelslangen die uit het schutbord komen, de toe/afvoer van de kachelradiateur beiden heet worden.
Mogelijk heb je daar een verstopping zitten, of heb je lucht in het systeem. Een verkeerde afstelling van de knoppen op het kachelpaneel zou ook kunnen maar is onwaarschijnlijk.
Je zult even aan de slag moeten.
Heb je verstopping, kun je het systeem aftappen en de kachelradiateur spoelen met water. Meestal is de koelvloeistof van de oudere auto's bruin en vol met vuil wat zit kan ophopen.
mechanic schreef:Helaas zit er geen zomer/winterstand op en heb je een probleem in de auto zitten. Als de kachel warm wordt is deze dan ook echt heet of meer lauw?
Even beginnen bij het begin, zit er voldoende koelvloeistof in het systeem? Opent de thermostaat? Controleer vervolgens of de beide koelslangen die uit het schutbord komen, de toe/afvoer van de kachelradiateur beiden heet worden.
Mogelijk heb je daar een verstopping zitten, of heb je lucht in het systeem. Een verkeerde afstelling van de knoppen op het kachelpaneel zou ook kunnen maar is onwaarschijnlijk.
Je zult even aan de slag moeten.
Heb je verstopping, kun je het systeem aftappen en de kachelradiateur spoelen met water. Meestal is de koelvloeistof van de oudere auto's bruin en vol met vuil wat zit kan ophopen.
Thermostaat kan ook open blijven staan.
Merk je niet veel van in de zomer.
Geen hoger verbruik in de winter vanwege een choke die moet blijven werken?
Heb even gekeken naar de koelvloeistof, was idd laag!
Ik denk zelf dat er ergens een lek zit in het slangen circuit...
Had er afgelopen zomer ook al vloeistof ingegooid...
Minder blij mee...
"Ze"wordt warm , niet lauw.
Ik ga snel even zoeken naar een lekage, moet wel even zoeken, ben een huis, tuin en keuken sleutelaar dus dat wordt puzzelen.
Dank je allemaal!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
bij mijn grand scenic vindt ik dat de airco niet echt koud wordt
gekke is dat de drukken wel kloppen
nu valt mij op dat de ventilator niet op volle snelheid draait
tijdens het rijden gaat die soms wel harder draaien
iemand een idee ?
zag dat er...
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...
IK heb gezocht in dit forum maar ik kom geen informatie tegen over de vervanging van de originele radio in een Twingo I van 2003, door een meer eigentijdse radi met Bluetooth, etcetera. De originele radio, nog met cassettespeler, doet niets meer...
Auto gekocht met kapotte motor, andere motor ingebouwd inclusief nieuwe db riem set, alleen nu maakt de auto een raar geluid zodra hij warm wordt, dus langzaam gaat lopen, komt bij distributie...