Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Mijn raam aan de bestuurderskant werkt regelmatig niet. Eerst dacht ik dat het raammechanisme kapot was alleen is deze 2 jaar geleden vervangen.
Buiten dat lijkt het electrisch ook niet goed te werken.
Het gebeurd regelmatig dat als ik het raam naar...
Onlangs merkte ik dat mijn achteruitrij verlichting alleen nog werkt als ik de versnellingspook flink naar achter druk.
Nou is bij de auto vorig jaar na 300k de koppeling vervangen (door een behoorlijke beunhaas na later bleek), kan...
Goedendag.
Renault Clio 1.4 16 v bouwjaar 2001
Soms gaat het storingslampje branden van de auto.
Dit is als het gebeurt altijd bij het starten.
Als ik de auto daarna uitzet en opnieuw start is het lampje uit en blijft uit.
Tijdens het rijden...
Ik ben geïnteresseerd in een 2dehands Renault Master van 2017, 170DCI Energy.
Volgens de verkoper (die het zogezegd vroeg aan Renault garage) is het niet mogelijk om cruise control te installeren op deze camionette.
Ik heb zojuist een radio in mijn Twingo 1 geplaatst.
Het betreft een 22dc229 (Radio list)
Heeft iemand hiervoor een handleiding beschikbaar?
Ik krijg het niet voor elkaar om manueel een frequentie op te zoeken.
Sinds kort blijven de dimlichten van de Kangoo (2018) altijd aan tijdens het rijden.
Kan ze niet meer uitzetten, markeringslicht en groot licht werken niet.
Ook de auto toets op de verlichtingsbediening blijkt niet te werken....
Bij mijn Scenic heb ik sinds vandaag een raar probleem.
De airco wordt geactiveerd via een AC knopje.
Wanneer je de kachelventilator aanzet, zal ook het rode lampje van de airco gaan branden.
*...
Ik post dit voor mij pa die een Modus heeft uit 2008. Hij stond vanmiddag bij een tankstation en het tankklepje wilde niet meer open. Dit wordt normaal ontsloten dmv de centrale vergrendeling.
Goedenavond, sinds 3 weken heb ik een probleem met mijn heads up display van mijn Megane GT uit 2016. Het ene moment klapt deze wel gewoon uit, het andere moment blijft hij dicht, dit terwijl deze in rlink2 wel op aan staan. Soms gaat de heads up...
hallo,
is er iemand die de microchip van de stuurslotmodule kan resetten.
Heb het probleem met mijn scenic 2 uit 2005 dat de boordcomputer zegt dat het stuurkolom vergrendeld is en hem niet vrij geeft om de auto te kunnen starten.
Omdat het instructieboekje mij niet aangeeft welke zekering nu waar in zit, ben ik dus op zoek naar het schema voor een Megane diesel uit 2014.
Hier een foto van de zekeringkast;
ik sinds vorige week in het bezit van mijn 3de Renault Kangoo.
Auto is aangekocht van 1ste eigenaar met maar nog 93.000km's.
Super leuk auto dus maar er zit een minpuntje aan..
ik zal meteen eerlijk zijn: sorry ik rijd geen officiële Renault haha
Maar .... de motor die er in ligt is wel een Renault, dus denk ik dat er op dit forum de beste info te halen is.
Ik rijd een Dacia Logan met een Renault motor 1.6....
Mijn ruitenwissers doen het niet,
Ik heb elke sta geprobeerd en niks doet het.
Na een stukje rijden doet ie het en als ik het aanpas stopt het weer. Wanneer ik de sproeier erbij gebruik doet ie het wel.
Ben niet zo heel technisch qua auto's dus...
Ik ben in het bezit van een Renault scenic 1.6 uit 2002.
Toen ik hem kocht merkte ik dat hij bij warmere temperaturen wat lastiger startte, bdp sensor vervangen, maar dat maakte niks uit. Dus ik dacht laat maar zijn.
Wie kan mij, helpen!!! door draad breuk7 draden afgebroken van stekker renault scenic 2.0 2005,, kleuren komen niet overeen met stekker, dus probleem nu :fp: 🤔gaat om stekker vanaf zekeringkast tot onder de stoel. Wie kan mij helpen svp. Alvast...
Na de bandenwissel van m'n Kadjar (2021) geeft het dashbord geen indicatie meer van de bandenspanning. Reset (volgens het boekje) heeft totnutoe ook niet geholpen.
Naar de dealer of is er nog een andere mogelijkheid...?
Sinds enkele dagen werkt aan één kan mijn koplamp niet meer (bestuurderskant). Het gaat zowel om het normale als het stadslicht. Knipperlicht etc werkt nog allemaal.
Ik heb al geprobeerd de koplamp te vervangen (uiteraard) en ook heb...
Denk niet of er een verbrand is maar in deze volgorde functioneert het volgende niet meer; Eerst raam achter, toen stadslicht voor, toen licht en mistlicht achter. Dit alles aan de rechterkant. Vandaag aarding en contacten lichtunit rechts achter...
Ik gebruik een 32GB USB-stick met muziek naar volle tevredenheid in mijn Captur.
Het valt mij op dat vaak als het b.v. s morgens behoorlijk koud is en de auto gestart wordt dat er een radiozender te horen is in plaats van de eigenlijk altijd...
Het instrumentenpaneel van mijn Clio 2 uit 1999 doet ineens niets meer. De meters werken niet meer evenals de verlichting van het paneel. Ik kan geen zekering vinden van het paneel. Iemand een idee?
De benzine meter van mijn Renault captur slaat op hol.
Als ik de autio start en rijd, geeft de meter continu vol en leeg aan.
De naald gaat dus heen en weer.
Soms gaat het goed en geeft hij de normale waarde aan.
Mijn Captur II heeft een cruise control. Hij ziet zijn voorganger want op het scherm komt de tijd in seconden tot de voorligger staan.
Wij hebben een toonzaalmodel gekocht en ik dacht dat de optie adaptive cruise control voorzien was. Niet dus. Zou...
Hey hallo allemaal, ik heb sinds 2015 een Renault twingo gekocht vanuit de dealer, nieuw. En er staat nu 280 duizend kilometer op dus flink mee door gereden. Heb laatst de startmotor moeten vervangen, dit komt allemaal door het start en stop systeem...
Enkele weken geleden heb ik een tweedehands Kangoo 1 1.5 dci aangeschaft, uit 2002.
Zo lang als ik de auto in bezit heb, brandt het lampje van de startonderbreker al. Zowel als de auto 'uitgeschakeld' is, als met de sleutel in het contact of...
Ik heb een 03 Clio en de speaker in de Rechtervoordeur is stuk. Na even te hebben gezocht op internet heb ik ondervonden dat er twee soorten speakers zijn: coaxiaal en composet (ik weet niet wat dat betekent maar oke zo is het). Ik las dat er in de...
Hallo mijn naam is leen walker sinds kort eigenaar van een master l3h2 bj 2010 die ik ga ombouwen naar een camper.
Nu zit ik sinds eergister met een storing inde centrale portiervergrendeling en het lampje portier open blijft branden.
Goedendag medeforumgebruikers. Ik heb een Renault Megane Estate 1.5 Dci uit 2017. Het probleem is dat als ik de airco aanzet ik een vreemd geluid hoor vanuit de motorkap. Is dat de aircopomp of kan het ook zo zijn dat er te weinig vloeistof in het...
Het klein onderhoud van mijn wagen ( auto ondertussen 5 jaar oud) vind altijd plaats rond december/januari.
Nu is het 2 jaar geleden dat rond die periode mijn verwarming meer koude dan warme lucht blies.
Uiteraard niet aangenaam in de winter....
Ik heb een probleem met mijn navigatie beeldscherm.
Het lijkt alsof mijn beeldscherm stuk is maar dat is niet zo, ik heb er ook al een ander (goed) werkende beeldscherm in gedaan maar daar doet hij precies hetzelfde.
Zal de foto's...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum