Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
De motor stottert heb gecontroleerd bij welke penbobine de auto niet afsloeg. Pen bobine vernieuwd van deze cilinder.
Probleem nog niet opgelost. bougie eruit gehaald...
Hallo, ik heb sinds kort een master uit 2008 met 80d op de teller. Omdat ik gezien heb enorm vervuilend de egr voor een motor is wil daar vanaf. Op mijn vw lupo 1999 heb ik hem er domweg tussenuit geschroefd, plaatjes erop en klaar.
ik ben vandaag vanuit oostenrijk naar nederland teruggereden.
Ik kreeg op de duitse snelweg de melding 'inspuiting controleren'
ook het sleutellampje ging branden en het...
Hallo ik ben Jonathan en sinds een tijdje in het bezit van een scenic,de wagen rijd super , op krakende rubbers na in de winter . Nu het volgende ik heb nu een 7000km met scenic gereden , en bij het...
- mijn auto trilt soms stationair
- bokt bij het starten
- heeft een gem. verbruik van 7,6 liter op 100km - volgens Boardcomputer -(binnen beb. kom en zuinige rijstijl)
- maakt een raar geluidje
Ik heb een vraagje ivm een Weber Carbu.
Ik heb bij het overnemen van een lot oldtimer onderdelen 2 Weber 32DRT gevonden in originele doos met renault logo op.
Ik kwam laatst toevallig op de zeer uitgebreide site van Chippoint.
Ze geven aan dat ook als je een gewone benzine motor hebt, zonder turbo, chip tuning een merkbaar effect heeft op het vermogen en koppel. Best een interessant verhaal met...
Ben wellicht op zoek naar een diesel in de categorie, scenic of laguna station of evt zelf megan estate vanaf 2007. Nu heb ik een grand espace en weet ik redelijk welke modellen aan te bevelen zijn en welke niet, maar van de diesels in deze series...
Ik zoek een goede olie voor mij twingo 1.2 16v.Ik wil de Shell Helix 5w/40 Ultra er in doen maar aangezien dat ik daar niet meer aan kan komen( 5liter verpakking) alleen nog 1 ltr verpakking.Dan ben ik twee keer zo duur uit 5ltr...
Ik heb een vraagje over een sport luchtfilter (vervangings filter)
Ik wil namelijk mijn luchtfilter vervangen door een sportfilter
van het merk K&N of Green.Hoe zijn jullie ervaringen er mee.
Ik heb wel een keer gelezen op dit...
Het zijn van die cowboys die aan het dieseltje een aanhangwagen van 2 ton hangen.In de garage aldaar(slechte koudstart) trof men er een gloeier aan met olie erop.Ik heb hem voorgesteld om een jeepje te kopen omdat reparatie het niet meer waard is.Ik...
Ik vroeg me af of het verstandig is om een toevoeging te gebruiken bij de motor olie.
Gezien ik momenteel al 30.000 km gereden heb met de nieuwe clio van een 1/2 jaar oud.
Nu rijdt ikzelf zo'n 220 km per dag door de week dus de motor loopt voldoende...
Ik heb al eens een tijdje zitten twijfelen over de kwaliteit van de 2.0T motor van Renault. De 2.0T verbruikt in namelijk meer dan mijn 3.5 V6. 13l/100km tegen 11l/100km of lager. Ik haal ongeveer 13,6l/100km met de caravan erachter. Dit is toch...
ik heb een probleempje met mijn renault.
als die een nacht ofzo heeft stil gestaan, start ik hem en valt naar 2 sec. meteen weer uit.
als ik dan doorstart doet die niks, dan moet ik met de sleutel, hem op slot doen open doen (centrale...
Ik heb een Kangoo '99 met de 1.4i energy motor (Benzine), motorcode E7jC6/34. Die motor blijkt overigens ook in de Clio te zijn gebruikt. Ik rijd op LPG. Mijn motortje heeft ruim 300.000 km gelopen en het olieverbruik is enorm.
Nu kan ik een blokje...
Deze motor geeft veel storing op het management systeem. Gevraagd wordt ombouw gegevens naar de ouderwetse carburateur uitvoering, dus een simpele motor. Van welke oude motor (type en PK's) kunnen de onderdelen omgezet worden voor ombouw. B.v.d voor...
Even een vraag over een tweetal motoren die in meerdere Renaults worden geleverd.
De V6 3.0 24v uit onder andere de Laguna I en II en de vorige Espace wordt zelden met LPG uitgerust. Maar het kan wel (o.a. Prins levert een systeem). Is deze motor...
Op bovenstaande link een artikel (pdf) over het reviseren van common rail verstuivers met daarin nuttige tips om het te voorkomen. Het komt van de site voor de de automotive professional.
Beetje technische kennis ophalen zeg maar.
Ik heb de riem afgesteld op de merktekens van de riem en de stand van de kurkas, nokkenas en de pomp, en toch blijft hij lawaai maken, hij blijft dieselen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Als u mij kan helpen met mijn probleem eventueel een...
Heb een auto met de Solex 28IBT dit is met een mechanische automatische choke.
Heeft iemand hier een exploded view van of afstelgegevens?
Ik heb ook een fax, dus faxen mag ook.
Sommige mensen vervangen deze carb door een andere met handchoke, welke...
Lees op dit forum veel info over storingen met de 1.6 motor.
Wie heeft er ervaring met de 1.8 16v motor die in de scenic ligt? Is geproduceerd in 2002-2003. Is dit dezelfde motor die in de Laguna ligt? Nog specifieke problemen te melden,...
Sinds een dik half jaar ben ik bezig met de restauratie van een Volvo 262C Bertone uit 1980, in deze auto ligt het zogenaamde PRV (Peugeout Renault Volvo B28F) blok met lambdasonde. De V6 die door de 3 constructeurs is...
weet er misschien iemand een tankdop voor een gas installatie ik heb hem namelijk bij het tanken op de auto gelegt en daarna ben ik weggereden dus weg dop.
b.v.d. G.Schuitert
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
het probleem is dat ik om de andere dag lucht in het systeem heb waardoor de motor overhit raakt.
ik heb gelezen op dit forum dat dit te maken kan hebben met een lekke koppakking maar volgens jullie...
Help zojuist, toen ik uit mijn werk kwam, gaf de boardcomputer aan: katalysator regenereren.
Wat houdt dat in? Mag ik er nu absoluut niet meer mee rijden?
Ik overweeg om in de toekomst een 1.5 DCI aan te schaffen. Ik rijd voor mijn werk een clio benzine (campus) voorlaatste model dus (vanaf 2001 op de markt) ik vind ze super goed rijden, een heerlijk zitten. een diesel (tzt prive...
Een van m'n 2 injectiepompen is kapot. Nu zeggen ze, dat ze dit niet kunnen repareren in een gewone renault garage en dat je naar een speciaal zaak moet (omdat het op de testbank moet ofzo).
Klopt dit ? En hoeveel zou dat grapje me ongeveer kunnen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum