Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds kort wil mijn Scenic 2.0 automaat uit 2005 (bijna) niet meer starten.
Als ik de auto op contact zet, gaat het keuzevakje van de automaat niet branden als ik de hendel in de standen P of N zet. (D en R branden in die standen...
Ik heb de banden van mijn scenic 2 laten vervangen maar ik zie nu een melding bandenspanning corrigeren
iemand ervaring ermee of moet ik terug naar de garage hiervoor ?
wie kan mij vertellen hoe de schakelaar aan het koppelingspedaal bevestigt is van een Renault megane scenic BJ 2003
die schakelaar zorg ervoor dat de handrem er vanzelf afgaat de schakelaar hangt los dat is het probleem dat de handrem er niet...
Ik ben op zoek naar andere velgen en heb hele mooie gevonden.
Het enige probleem is, dat de achtervelgen 9,5J breed zijn.
het zijn 17 inch velgen.
Weet iemand of dat past onder een scenic 2 van 2004.
Hallo
ik heb een Renault scenic 2 BJ 2003 het probleem wat ik heb is dit wanneer ik de auto ergens parkeer dan gaat de handrem er vanzelf op maar hij gaat er niet vanzelf meer af dan moet ik hem handmatig eraf halen wie kan mijn vertellen wat dit...
Het gebeurt soms dat als ik mijn Scenic 2 2004 uit zet dat de parkeerrem een raar hard geluid maakt.
Volgens mij is het bijrijderskant.
Ook komt er dan in het display te staan dat de parkeerrem defect is.
Heb gisteren bij tergkomst van oefening problemen met de grand scenic..Hij geeft op de display niet meer de indicatie van de.automaat aan.Normaal heb je een vierkantje om de mode staan.Bij mij dus niets en daarom ook geen starten.De anwb via lussen...
Wij bezitten een scenic 1.6 benzine uit 2004 en sinds kort zitten we met een raar probleem. De auto heeft elektrische automatische handrem. Op het dashboard verschijnt sinds een tijdje al 'parkeerrem controleren' samen met een...
Gister is mijn Scenic uit 2004 voor reparatie geweest voor het repareren van de stuurkogel links voor.
Daarna moest de auto opnieuw uitgelijnd worden.
Dit is bij de dealer gedaan.
Echter merk ik het volgende:
1. Stuur staat niet...
Ik heb een Scenic 2 uit 2004.
Nu merk ik wanneer het warm is buiten (+24c ongeveer) dat met het net aanvoelt dat het stuur niet soepel aanvoelt. Alsof er te weinig olie in zit??? je merkt dit heel klein beetje in het stuur zelf.
Verder...
Hallo ik heb een Scenic uit 2006 met automatische transmissie.
Nooit problemen gehad met deze auto.
Nu ineens krijg ik een servicemelding ABS controleren. Behalve dat de ABS niet meer werkt rijdt de auto raar.
Lijkt alsof er vanuit stilstand uit de...
Ik ben twee weken geleden op het volgende fenomeen gestuit wat betreft achterlijke werkwijzen van Renault (in het algemeen).
Een kapotte of beschadigde handremkabel is afkeur bij de APK. Na vervanging van remschijven op mijn Grand...
Hallo forumleden,
Ik heb sinds kort een Renault Grand Scenic 2,0 Dci met 150 pk en automaat. Nu valt mij op dat bij het wegrijden er even een droog, blikkerig ratelend te horen is. De garage denkt aan de distributie ketting (in deze motor zit geen...
Ik nu sinds twee maandjes een scenic 2.0 16v met 60k op de teller en sinds kort schakelt hij soms niet helemaal soepel.
Je merkt het vooral bij naar zijn twee gaan, als je optrekt en naar zijn twee gaat glijdt hij er niet soepel in maar dan voel je...
Model/uitvoering : Grand Scenic II
Bouwjaar : 2009
Brandstof : Diesel
Ik zit met een probleem.
De elektrische parkeerrem is geblokkeerd van mijn Grand Scenic II bouwjaar 2009.
De auto start prima maar hij gaat met geen mogelijkheid van de parkeer...
Heb een Scenic uit 2004 (2.0 16V automaat)
waarvan de linker voorwiel banden spanning controle defect is.
Ik heb de banden opgepompt.
Voor: 2.5 bar
Achter: 2.3 bar
Echter links voor blijft defect.
Dealer gebeld. Grapje kost €140,00...
Even een vraagje... Laatst reed ik met mijn Scenic II ( bj mei 2009 ) en kreeg ineens paar keer heel snel in beeld ( dus wel, niet, wel, niet ) de mededeling Storing remsysteem . Dat flitste ongeveer 3 a 4 x op waardoor de melding...
De stuurbekrachtiging van deze auto hoort die niet snelheidsafhankelijk te zijn :?:
Ik ben nieuw met deze auto en vraag mij dit af. :think:
Op de snelweg is de bekrachtiging ook nog super namelijk. :shock:
Hallo allemaal,
Enige tijd geleden heb ik mijn auto naar de garage gebracht met de klacht dat hij kraakte bij het nemen van hobbels en bij het rijden op klinker weggetjes. Zoals verwacht en aangekondigd door mijn collega, werden de stabilisatie...
Mijn scenic 2 vorige week alle banden van op spanning gebracht. Nu vanmorgen opeens de melding dat ik van 2 wielen de bandenspanning moet controleren(rv en ra).
Het was erg vochtig vanmorgen heeft dit invloed op de sensoren?
Bij het checken van mijn remmen (zie andere topic) kwam ik erachter dat er behoorlijk wat speling op de binnenste stuurkogel/axiaalkogel zit. Nu is de vraag of ik dit zelf ga doen, of overlaat aan de garage, graag jullie advies. Auto is een 2004...
Bij mijn Grand Scenic 2.0 16V (geen turbo) uit 2004 (JM0UD6) is het tijd voor nieuwe schijven en blokken.
Deze auto heeft voor 300mm schijven en achter 274mm. (Vlgs werkplaatshandboek hebben normale Scenics achter altijd 270mm schijven en voor...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum