Aansluiten aanhanger met mistachterlicht
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Aansluiten aanhanger met mistachterlicht
Goede middag
Wij hebben een Renault Scenic 2.0 16V uit 2003 of 2004 (oude model). Die is van de fabriek af voorzien van een trekhaak. Nu heb ik een nieuwe lichtbalk gekocht met mistachterlicht, maar die doet het niet als ik de mistachterlichten van de auto inschakel. Kan iemand mij vertellen of de bedrading van onze renault al voorbereid is (pinbezetting stekker) op het gebruik van een mistlamp op een aanhanger?
Wij hebben een Renault Scenic 2.0 16V uit 2003 of 2004 (oude model). Die is van de fabriek af voorzien van een trekhaak. Nu heb ik een nieuwe lichtbalk gekocht met mistachterlicht, maar die doet het niet als ik de mistachterlichten van de auto inschakel. Kan iemand mij vertellen of de bedrading van onze renault al voorbereid is (pinbezetting stekker) op het gebruik van een mistlamp op een aanhanger?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Ja dat moet wel het geval zijn.
Doet het mistlicht op de auto het wel?
Je zou anders de stekker aan de auto kunnen de-monteren en controlleren of alles goed is aan gesloten.
Doet het mistlicht op de auto het wel?
Je zou anders de stekker aan de auto kunnen de-monteren en controlleren of alles goed is aan gesloten.
Hide post links |
-
Dank voor je reactie. Ik heb zojuist de balk op een andere auto geprobeerd en alles functioneert normaal. Dus nu ga ik zo de contra steker los halen, alles schoonmaken en opnieuw monteren en kijken of het dan goed is.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
-
Mistlichten op de auto branden wel gewoon.
Nieuw probleem: alles schoongemaakt en opnieuw aangesloten (schema op internet gevonden), maar de auto reageert nergens meer op. Niet op de afstandbediening en niet op het contact. Wel hoor ik een zachte geklik in de buurt van de zekeringenbank als ik de afstandbedienig gebruik en het lijkt er op dat de centrale deurvergrendeling probeert de deuren te sluiten, zonder dat het lukt.
Het is me overigens opgevallen dat de witte draad (aarde) niet op de contrastekker op de auto zit. De draad is er simpelweg niet .
Nieuw probleem: alles schoongemaakt en opnieuw aangesloten (schema op internet gevonden), maar de auto reageert nergens meer op. Niet op de afstandbediening en niet op het contact. Wel hoor ik een zachte geklik in de buurt van de zekeringenbank als ik de afstandbedienig gebruik en het lijkt er op dat de centrale deurvergrendeling probeert de deuren te sluiten, zonder dat het lukt.
Het is me overigens opgevallen dat de witte draad (aarde) niet op de contrastekker op de auto zit. De draad is er simpelweg niet .
Hide post links |
-
Inmiddels krijg ik bij gebruik van het contactslot weer een dashboard. Het lampje van het injectiesysteem knippert (symbool: een motor). Zodra ik iets probeer, bijvoorbeeld licht aanzetten, dan dooft alles onmiddellijk. Duidt dat niet om een lege accu?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-