Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo allemaal, sinds september ben ik de trotse eigenaar van een Renault Megane Estate 1.5 DCI uit 2012. Enkele jaren geleden heb ik ook een Grand Scenic gereden, sindsdien ben ik lid van dit forum.
Normaal ben ik meer een lezer dan een schrijver,...
Mijn Megane Scenic RT van 1999 heeft een nieuwe koppakking gekregen, waarbij de kop opnieuw is gevlakt.
Tevens is de slang van het thermostaathuis naar de radiator vervangen.
Toch blijft de auto koelvloeistof verliezen, en ik kan geen lekkage...
Ik heb sinds een aantal maanden een Renault Megane 2.0 phase 1 cabriolet. Nu met de laatste zomerse dagen wou m'n cabriodak niet meer sluiten, hij was ongeveer op de helft. Heb hem doormiddel van het pompje open te draaien gelukkig wel...
De verlichting van de Mégane 2 van 2003 doet het niet. Zowel voorlampen als achterlampen niet.
Groot licht, knipperlichten en mistlampen doen het wel.
Het lampje op het dashboard brand wel als zijnde lampen aan.
Alle zekeringen nagekeken en zijn...
Van mijn Mégane Grand Tour valt om de paar maanden de elektrische bediening van een raam uit. Het is nu al twee keer gebeurd met het raam rechtsvoor, en nu is het raam linksvoor voor de tweede keer aan de beurt (de vorige keer was in...
Ben sinds korte tijd in het bezit van een megane 2 1.6 16v.
Tijdens t rijden begint hij rond de 2500 te tikken als ik m'n gas los laat is t weg.
Als de wagen stationair is er niets te horen.
Toen ik vandaag m'n auto parkeerde, uitstapte en met mijn hand de zijkant van de auto betastte (ik weet het :oops:) viel mij op dat de voorkant van de portier niet mooi aansluit bij het voorscherm. Ik heb onderstaande foto genomen met mijn telefoon...
Hallo,
De auto heeft sinds enige tijd zeer veel moeite met de koude start. Aangezien de toerenteller bij het starten als een gek tekeer ging heb ik de startmotor vervangen. En inderdaad de toerenteller gaat nu niet meer tekeer bij het starten, de...
Nu al weer een aantal keren gaat plotseling een waarschuwing branden dat ik mijn eps moet controleren. Kort daarna verandert deze melding in 'controleer abs'.
Ik ben daarvoor een maand geleden bij de garage geweest, heb keurig mijn rekening betaald...
Sinds kort geeft mijn megane II een foutcode aan bij het uitlezen, P2502. Over deze melding kan ik weinig vinden, behalve het woord, oplaad systeem. Iemand enig idee waar ik moet zoeken??
Eerst even voorstellen. Mijn naam is Said. Ik ben hier nieuw op het forum en rijd voor het eerst een franse auto. Direct valt me op dat het geluid erg slecht is. De auto zelf bevalt prima overigens. Daar is niks op aan te merken. Ik rijd een Renault...
Als nieuw forum lid verbaas ik me over de indeling per auto type. Het zou een stuk gebruikersvriendelijker zijn als bv de rubriek Megane was onderverdeeld in Megane 1, 2, 3 en 4. Volgens mij hebben bv technische vragen over een Megane 1 weinig van...
Sinds begin augustus ben ik de trotse eigenaar van een Megane III uit 2009 (1.6 81KW, 160K km gereden) met een LPG systeem. Tot mijn grote verbazing kwam er de volgende melding snel op de dashboard 'Controleer Luchtverontreiniging' Gelijk naar de...
Vandaag bij het bijvullen van de motorolie zag ik dat er ergens een lekkage was. Na een korte zoektocht zag ik dat er een scheurtje zat in in uhm... weet ik veel :D 1504363969070107881400.jpg
Weet iemand wat dit is? De vloeistof wat...
Ik heb mijn auto zonder carkit besteld. Ik was aanvankelijk niet van plan een houder te gebruiken omdat bluetooth er voor zorgt dat je je telefoon gewoon ergens los neerlegd. Echter, nu ik steeds meer Android Auto gebruik en ik de telefoon dus moet...
Heb een paar weken terug een mooie renault megane mk2 5deurs automaat met een 2.0l gekocht!
Rijdt super alleen 2 dingen storen mij zeer dat de garage(waar ik de garantie heb) niet zo 123 kan vinden.
Hallo,
Ik ben mijn dochter aan helpen met haar Megane 1.4 16V van 2000 . Auto slaat helemaal niet meer aan. Nu wordt continu gesproken over plaats van benzinepomp relais dat deze naast accu zou moeten zitten maar onder zwarte deksel naast accu is...
Zijn er nog mensen die lakschade ondervinden aan de koffer (klep en bumper) ?
Deze schade ontstaat bij het dichtdoen of opendoen van de koffer, wanneer er telkens een wrijving is tussen beide delen.
ik dacht dat ik nog voldoende remvoering had op mijn achterremmen van mijn Megane (bj2011).
Maar bij terugkomst uit Oostenrijk blijkt toch dat de remvoering op 1 van de blokjes te weinig was (schaam schaam :? )
nu blijkt toch 1 blokje scheef...
Sinds enige maanden zijn wij in het bezit van een erg mooie Megane CC uit
2006. Ik heb de volgende vraag: de aanjager van de verwarming is
uitgevallen, dus heb ik Renault gevraagd om advies. Dit luidde dat dit
vaker voorkomt aangezien...
Ik rijd nu een Megane 1.6 Grandtour van 2005. Op zich niets mis mee, maar het nieuwere model Megane lonkt...
Ik rijd ongeveer 12.000 km / jaar en heb uitgerekend dat het omslagpunt bij een Megane op diesel (met hetzelfde gewicht,...
Ik heb vanmorgen mijn hele set vervangen van mijn megane II. Het gaat om de achter remmen. ik heb zo hier en daar een fotootje gemaakt . wellicht helpt het zodat anderen dit ook wat makkelijker aandurven. het is echt heel eenvoudig en makkelijk....
Ik had een ABS sensor defect, vervangen door een BOSCH.
Nog wat kleinigheden, vrijwel alles opgelost.
De storingslamp van de ABS gaat niet uit, zelfs niet accupolen los en + tegen - voor een kwartier.
Dan naar een OBD bluetooth geval (zie foto) bij...
Hallo
Ik heb mijn bestaande speakers in de deur vervangen en een setje tweeters er bij geplaatst(zaten er niet in)
Eerst rechts vervangen , getest en oke
Daarna radio er uit ,wil een versterkertje er achter plaatsen (helaas verkeerde verloop...
Ik heb een nieuwe Megane Estate 2017 met nog het oude Rlink systeem.
Nu heb ik gister voor het eerst TomTom gebruikt en het valt mij op dat het systeem mij langs wegen wil sturen die absoluut niet gangbaar zijn. Vanaf Almere over...
Ik heb voor m'n Megane (2016 - dCi 110) een brief gekregen dat ik de motor kan laten herprogrammeren zodat de stikstofoxyden-uitstoot verminderd zou worden.
Hebben nog mensen deze brief gekregen en eventueel al de update laten uitvoeren?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum