Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
SVP geen nieuwe onderwerpen aanmaken in dit topic.
Reageren op onderwerpen die hier staan is natuurlijk prima mogelijk.
Dit forumonderdeel voor het tijdelijk plaatsen van onderwerpen gedurende opruiming van een reeds bestaand forumonderdeel, voor verdere bewerking of uitzoekwerk bijvoorbeeld.
In gebruik door de Admin en verhuist over het forum naar gelang herinrichting.
Als het een Scenic II is (2003-2008) dan kan dat makkelijk.
Voorportieren:
-Bakje eruit halen, zit met een plastic stopje vast.
-Paneeltje van deurgreep verwijderen, zitten twee Torx schroeven achter.
-Ruiten schakelaar paneeltje eruit wippen, vanaf ronde bovenkant.
-Begin linksonder voorzichtig het paneel los te trekken.
Achterportieren:
-Plastic dopje verwijderen uit ruitenschakelaar paneeltje, zit 1 Torx achter.
-Zelfde paneeltje omhoog halen en verwijderen.
-Plastic plaatje verwijderen in deurontgrendeling paneel, zit 1 Torx achter.
-Paneel voorzichtig vanuit een hoek los trekken, pas wel op de evt. gordijntjes (trek ze er evt. uit en haak hem boven het raam vast).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Het bakje moet eruit. Dit doe je door je hand in het bakje te steken en hem van onderen naar buiten te drukken. Hij moet dan vanaf het punt waar het klepje scharniert omhoog los komen. Dan kun je het bakje er zo uithalen. Het is even heen en weer bewegen, maar dan komt ie wel.
Het stoffen paneel zit alleen met twee schroeven vast achter het paneeltje op de deurgreep. Loshalen begin je vanaf de plek waar het bakje zit en dan het paneel naar je toe te trekken vanaf de punt linksonder (of rechtsonder voor het rechterportier). Als de hele onderkant los is, dan naar boven trekken, het paneel valt namelijk over een randje aan de bovenkant.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Die kun je er zo aftrekken, soms lukt het al om er een nagel achter te zetten. Maar misschien is het handig om een klein schrovendraaiertje te nemen. Begin dan wel aan de voorkant (dashboardkant) om evt. kleine beschadigingen niet snel te zien.
@RichTrip: Dank! Het is me gelukt. Wel zijn twee van de kunststof klemmetjes (of haakjes) hier slachtoffer van geworden Maar het ziet er niet naar uit dat dat bij terugzetten problemen gaat geven.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
We hebben al een poosje iedere keer water staan in de binnenbak van de rechterrportier.
Weet niet waar dit weg komt.
Iemand hier ook ervaring mee gehad en wat te doen
Hallo,
Naar jaren met tevredenheid te hebben gereden in een Grand Scenic 1.4 Tce.
Heb ik deze ingeruild op een grand Scenic4 1.3 initiale.
Tot dusver bevalt de auto goed en rijd zeer fijn.
Alleen viel het me op dat de Multisense verlichting in de...
Hallo,
Ik wil de benzinepomp van mijn Modus 1.4 vervangen.
Die zit ingebouwd in de benzinetank. Inclusief benzinefilter.
Onder de achterbank zit een klepje. Doe je dat open dan heb je zicht op de grote dop van de pomp.
Kan de pomp door dit gat of...
Tijdens de vloeistof controles ontdekte ik haarscheurtjes door uitdroging van de laadluchtslang.
(zie foto’s) van mijn Renault Kadjar 1.2 TCE van 2018.
Heeft iemand ervaring met het vervangen en is dit eenvoudig...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?