Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb n vraag :
Ik ben bij de apk-keuring geweest en er was een lijstje van grotere en kleinere dingen.
Eén van de dingen was het vervangen van de stuurhuishoezen.
Is dit zelf te doen (mits beschikking over een brug?)
Weet iemand hoe ik de trommelrem van de Twingo 3 kan losmaken? Beide torxschroefjes heb ik uiteraard losgemaakt, maar moet ik die centreerbout ook losmaken of is die voor de achteras en niet voor de trommelrem?
Ik kreeg gisteren de trommel namelijk...
Ik heb een Renault Twingo Privilège 1.2 16V uit 2001 met 270.000 km op de teller (motorcode volgens mij D4F A7). Motor is plotseling uitgevallen en de ANWB heeft uitgelezen dat er een storing is van de krukas sensor. Garage (geen Renault...
Bij de Twingo 1.2 16V uit 2010 van mijn vriendin maar de stuurbekrachtiging een vrij hard zoemend geluid.
Het is dus elektrische stuurbekrachtiging en het geluid lijkt onder het dashboard vandaan te komen.
De ene keer harder dan de...
Probleem: batterij leeg van sleutel dus met hand op slot.
Nu merk ik dat dan de rest van de deuren niet meegaan.
Is dit portierslot stuk? of is er iets de programmeren?
Verder is er ook geen enkele mogelijkheid om de passagiersdeur op slot te doen...
gister mijn eerste auto opgehaald. een twingo uit 2011
Maar ik heb het probleem. dat als ik een bocht instuur het stuur niet terugdraait. hij draait wel iets terug maar als ik zelf niet tegenstuur dan rijdt ik gewoon verder naar rechts of...
Ik ben op zoek naar dakdragers voor mijn twingo uit 2001. Echter kun je bij de bekende merken als Thule, Mont blanc enz niet meer terecht omdat de auto te oud is.
Wie van jullie heeft ook dakdragers op zijn Twingo 1 en welk type...
Sinds mijn servicebeurt vorige week heb ik een rare storing.
Namelijk:
Als ik op de snelweg met ingestelde cruisecontrole rijdt en ik wil de max snelheid verlagen druk ik op de min toets en normaal gesproken kan ik dan verminderen.
Nu echter...
Onze Twingo uit 1998 heeft af en toe kuren bij het starten.
Meestal start hij al na één omwenteling maar af en toe draait alleen de startmotor heel snel rond zonder aan te slaan.
Dit gebeurd voornamelijk na een kort ritje van ± 10 minuten.
Ik...
Ik heb een vraag over de twingo dagdragers ik wil een T-track adapter van Thule monteren op de dakdragers alleen hoe kan die afdak kap van de dakdrager eraf zodat ik de adapters erin kan schuiven? Of moet dat lukken zonder dat die kapjes er af gaan.
In mijn woonplaats vind de lokale jeugd het af en toe leuk om spiegeltje trap te doen. Dit heeft me mijn buitenspiegel gekost. Nu heb ik hier op het forum al kunnen vinden hoe ik deze kan vervangen. Wat ik echter nergens kan vinden is hoe het stuk...
Ik ben een vrouw van 48 en rij al jaren in mijn Twingo en heb vorig jaar de startmotor vervangen, omdat hij niet wilde starten. Pechhulpdienst gaf een paar hengsten op de startmotor en ik kon weer starten. Het advies was om deze te vervangen, wat ik...
Goedemorgen,
Kan iemand mij vertellen of de velgen van een Twingo uit 2015 met achterwiel aandrijving en bandenmaat 185/60/15
onder een Twingo uit 2013 gemonteerd kunnen worden. bvhd voor uw reactie.
Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn Twingo uit 2000 verbruikt erg veel., rijd 1 op 8 nu
Tijd dus om naar de garage te gaan en hem even uit te laten lezen.... well, not ! De obd poort lijkt geen stroom te hebben, dus was niet uit te...
Pff een raadsel... iemand dan enig idee?? Mijn renault twingo bouwjaar 2001 valt zo onder t rijden uit, heb het idee als ik afrem of terugschakel of bijna stilsta, bocht, voor een stoplicht, stottert niet bij uitvallen.. accu is goed, nieuwe bougies...
Hallo mede Twingo rijders.
Ik heb een Twingo uit 2001 met de 1.2 16v motor (kenteken: GN-43-HT), met ABS.
Mijn aandrijfassen zijn beide op zn eind, dus ik wil ze beide vervangen.
Nu zie ik verschillende maten in lengte: 623, 629, 624m, 625.7 voor...
IK heb een probleem met mijn Twingo en hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen. Ik heb een Twingo 1.2 16v uit eind 2003 met ongeveer 160.000km op de klok. Heeft altijd extreem veel onderhoud gehad, auto is namelijk van mijn...
Goedenavond dames en heren Twingo rijders.
Zijn er onder jullie, die eerder met succes het ronken of resoneren bij hogere toerentallen hebben weten te elimineren. Of tenminste kunnen reduceren.
Mij is door een Renault-monteur gezegd dat de...
Tot mijn allergrootste verbazing start mijn Twingo 1.2 benzine plots niet meer als ik wil wegrijden van de parking. Het waarschuwingslampje van de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging brandt. Dat is alles. Dus een uur voordien rijdt de...
Ik had bij deze Twingo vanaf de aankoop last van een flink ruisend/fluitend geluid van het open dak in gesloten stand
Boven de 100 km/u en harder was het echt vreselijk :cry2:
Dealer heeft de dakspoiler (die afdekplaat) anders afgesteld , maar dit...
Ik heb een vraag over hoe je deze bout van de gordelspanner kan verwijderen zonder dat je het plastic afbreekt? ( zie rood omcirkeld ), het gaat om 4 plastic houders die de bout op zijn plaats houden.
Alvast bedankt
Hoi, ik heb sinds kort een twingo uit '04, leuk autootje maar het sturen is erg gevoelig. Bij lagere snelheid is het niet zo'n probleem maar op de snelweg voelt het nogal spooky. Je moet het stuur goed stil houden want je zit zo aan de andere kant...
Hallo wat voor koelvloeistof kan ik in een Twingo van 1995 doen, b.v. groen of rood. Het expansievat is nu rood dus denk ik dat er rood inzit. Maar wat hoort er in en hoeveel ltr., de samenstelling is denk ik ook belangrijk voor de koppakking?
halloo allemaal, myn vriend ryd met en twingo bouwjaar 20/05/ 1997 motor 1149cc ik zou graag de oem nummers kunnen opzoeken door het feit dat er zoveel verschillende remschyven zyn voor renault twingo kan ik eventueel de oem nummer onderdelen kopen...
Mijn Twingo slaat soms wat slecht aan en ik denk dat met meer als 100D KM er wel een keer kleppen gesteld moeten worden. Is dat goed zelf te doen en heeft iemand een handleiding voor mij met de werkwijze en ruimte voor de kleppen?
Bij mijn Twingo 3(90pk versie) van mei 2016 heb ik een vreemd probleem.
Heb in mei 2016 een roadtrip met de auto gemaakt naar Noord Spanje, Andorra en Frankrijk bij lange stukken rijden (ongeveer na 90 minuten) werkte de airco niet (goed)meer, er...
Hallo allemaal.
Vraag 1
Raammechanisme hapert dus bekleding los gehaald. De veer was los geraakt omdat daar waar hij opzit door het deurframe heen speling zit. Ofwel, door de speling zit het motortandwiel scheef waardoor hij hakerig op en neer gaat....
geachte lezer ik heb eenn vraag kann ik eenstuurbekrachtiging inbouwen in een twingo van 1993 zo ja hoe betreft electriche aan sluiting Gaarne hoor ik graag van U bvd groet Will
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum