Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Ik heb onlangs een Megane Estate 2012 Bose gekocht. Daar zaten banden op de lm velgen met de maat 205/50/17.
Kan en mag ik daar ook 205/55/17 op laten leggen als ze kaal zijn zodat ik iets meer rijcomfort heb of krijg ik dan te grote...
Gisterochtend de koppelingskabel gebroken van de Twingo van m'n broer. Bij brezan nieuwe kabel gehaald (lengte 930 volgens hun). Nu bij het monteren blijkt de kabel te kort te zijn. Op de bevestigingspunt bij het pedaal ligt...
Ik heb bij mijn scenic een tik/knakgeluid als ik wegrij en als ik het gas los laat elke keer als er op één of andere manier kracht komt dan heeft de auto dit
Nu heb ik eigenlijk alles vernieuwd wat er te vernieuwen...
Van mij Laguna GT heb ik vorige week de remschijven vervangen. Ging redelijk makkelijk. Stukje gereden in bebouwde kom en snelweg. Voelde en klonk allemaal ok. Ik had echter geen loctite om de naafmoeren vast te zetten, dus dat heb ik gekocht en...
Weet iemand de maat van de moer waarmee de binnenste stuurkogel vastzit op het stuurhuis?
Ik wil ze gaan vervangen maar dan wil ik wel de juiste gereedschappen in huis hebben...
Bij koude start verliest de automaat haar druk. Soms voel ik een schok en het lampje service gaat branden.
Je kan niet meer handmatig schakelen en hij gaat dan maar...
Ik vroeg mij af of het normaal is dat er iets of wat speling zit op het rempedaal. Ik bedoel dan niet speling in remmen zelf maar dat je deze kan bewegen van links naar rechts. Dus in feite dat hij precies een...
Na het vervangen van de buitenste stuurkogels, reactiestangetjes en achterste schokdempers is het nu tijd voor de binnenste stuurkogels.
Dit is dan toch wel een...
Hey allemaal
ik hoop dat iemand me advies kan geven.
Ik heb een renault occasion aangeschaft vorig jaar september en kreeg een grote beurt erbij omdat er bijna 100.000 op de teller stond. Ik ben nu nog geen jaar verder en mijn auto maakt een...
Vandaag een poging gedaan om de schokdempers van de achteras te vervangen.
Ik kreeg de bouten allebei los, de bovenkant kwam eenvoudig los, maar ik kreeg de onderkant met geen mogelijkheid los. Alles maar weer vastgezet en op zoek...
Model/uitvoering : master T35 D
Bouwjaar : 1987
Brandstof : diesel
De versnellingsbak van mijn mastercampertje is aan het overlijden, is deze te vervangen voor een versnellingsbak uit een sloopauto van 1997 of levert dit grote problemen op?
groet...
Mijn Renault Scenic uit 2000 wil niets meer doen in de D1 en D2 stand. De normale 'drive' werkt prima (al knippert wel het lampje van de D continue). Ook de R en P...
Megane Scenic JA
2002
Benzine/LPG
2.0 16v Automaat
Op dit moment is rijden in de Scenic van mijn vrouw extra spectaculair. Er sist een luchtstroom bij het rempedaal, althans zolang de rem niet volledig is ingetrapt. Lekke(nde)...
Vorig jaar heb ik de koppeling laten vervangen, omdat mijn oude koppeling versleten was. Koppeling is compleet met drukgroep en hydraulisch lager vervangen. Sinds hij vervangen is, heb ik bij de minste...
Ik moet de (McPherson) veerpoten van de Twingo (van mijn vrouw) uitbouwen omdat ik de veerpootlagers ga vernieuwen.
Nou lukt het me wel om ze aan de onderkant los te schroeven, maar boven is het lastig....
Model/uitvoering : Renault Grand Scenic
Bouwjaar : 2006
Brandstof : benzine
Al vaker gaat de automatische handrem er wel op, maar er niet meer af. Steeds weer heb ik hem dan hem handmatig achterin ontgrendeld. Dan kan je weer rijden, maar is de...
Ik heb een probleempje met m'n clio denk ik. Deze maakt nu een krakend dof geluid bij het remmen. Daarnaast hoor ik bij gewoon rijden een sissend geluid links vooraan. Ook als...
Sinds enkele tijd is een zacht ratelend geluid waarneembaar. Dit geluid is alleen hoorbaar bij versnellen (gas geven in de versnelling 1-5). Het geluid gaat gelijk op met het aantal toeren....
Model/uitvoering :CLIO III E 1.5 DCI 85 DYNAMIQUE
Bouwjaar :2010
Brandstof : [DIESEL
Enkele dagen geleden maakte onze Renault Clio Break plotseling het geluid van een koffiemolen. Gelukkig stonden wij al op onze inrit en konden wij hem meteen...
Hallo ik heb trillingen in mijn twingo en dacht laat ik de motorsteun er eens afhalen maar kan niet zien of die aan vervanging toe is..weten jullie dat misschien?
Net als zzp-er Kangoo aangeschaft, mooi lopend, goed rijdend, 210.000 km's
maar...hij rammelt rechtsachter ook goed.
de meneer(...) waar ik hem van kocht zei iets...
Wij zijn sinds kort trotse bezitter van een Renault Scenic 1.6 16v uit 2004. Deze auto heeft alles wat we zoeken in een auto, maar we zijn achter een naar mankementje gekomen:
Als ik optrek wil nog weleens de automatische handrem...
Hallo, problemen met het ontluchten van de Scenic van de vrouw.
Ze had onderweg ineens een lekke leiding, boven hitteschild, en dat hebben we vervangen door een stuk...
Model/uitvoering : Renault grand scenic II 1.9DCI
Bouwjaar :11-2004
Brandstof :Diesel
De Storing Parkeerrem controleren komt wel vaker voor in dit forum maar ik heb het volgende verschijnsel:
Wanneer de motor aan staat, versnelling vrij staat...
na nagekeken te hebben van mijn veer en schokbreker denk ik dat degene die op mijn
vorige vraag hebben geantwoord gelijk hebben.
Nu is mijn vraag hoe kan ik zien of de pendelsteun en of motorsteun los cq kapot is.
En...
renault scenic
2004
benzine
bij mijn renault krijg ik een bonkend als ik weer gas geeft nadat ik afgeremd heb het is niet continu na elke rem handeling.
kan iemand mijn hier over informeren
Hallo
Ik heb een renault laguna op de oprit staan maar nu wilt hij niet starten ik heb al geprobeeet met startkabels maar niets helpt.nu zou ik hem willen in me garage duwen maar mijn elektrische handrem staat aan. Nu is me vraag hoe ik hem loskrijg...
Model/uitvoering : Scenic type 1 fase 2
Bouwjaar : 2000
Brandstof : benzine
Hallo allemaal
Ik zit met de volgende vraag. Sinds dat de winterbanden gemonteerd zijn maken de voorwielen duidlijk een zoemend geluid dat naarmate de snelheid hoger...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum