Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Hallo , betreft een Megane grandtour 1.5dci 82pk bwj 10/2003 , 200K op de teller.
Bij stationair draaien trilt/schud gans de wagen , bij lichtjes gas geven tot 1000 tpm is dit fenomeen helemaal verdwenen.
Bij vertrek in 1ste geen rammel of zo ,...
Voor mijn vakantie heb ik mijn Trafic in de garage gezet, nu wilde ik deze er vandaag uithalen maar trap ik de koppeling zonder enige tegendruk naar de...
Ik ben op zoek naar een Kangoo diesel, bij voorkeur DCI of DTI, met geel kenteken.
Nu heb ik van de huidige auto van mijn vrouw, een Seat Ibiza van 2000, nog winterbanden met...
Hallo beste renault rijders ik heb een vraag ik heb heel lang vw gereden en daar ook diverse type van gehad zoals golf vento en polo maar het schroefsetje past...
Bij mijn scenic lekt de rembekrachtiger ik dacht deze zelf te vervangen maar ik loop tegen het volgende probleem aan alles wat los moet en gedemonteerd moet worden (zover ik kan zien) heb ik los genomen...
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
Ik rij al 6 jaar met deze auto en ben er tevreden over. KM stand 135000. Afgezien van wat storingen in het verleden met bobines en een sensor rijdt hij prima.
Er is 1 mankement wat nog steeds niet is...
Ik heb een R5 Laureate uit 1985 met 130000 op de teller, een van de laatste van de eerste serie. Ik reed vorige week met drie personen in de auto wat normaal nooit een probleem is geweest totdat ik ineens een klein knalletje hoorde toen ik...
mijn auto lekt olie bij de koppelingsplaten , echt helemaal vol olie. met versnelingsbak olie als ik hem bijvul loopt hij meteen leeg als ik rijd , zeker als ik de koppeling...
Model/uitvoering : kangoo (nieuw model)
Bouwjaar : 2008
Brandstof : DIESEL
ik ben sins 2 jaar in het bezit van mijn kangoo en heb al een tijd last van ik denk kreunende vering vooraan liks, maar als het een tijdje goed heeft geregent is het minder...
Ik ben in het bezit van een Laguna uit 2006 met een 2 liter diesel (175) pk) en heb ondertussen vanaf de aankoop tot op heden bijna 360.000 km gereden.
Zo rond de 320.000 km zijn de voorste remschijven vervangen, omdat de wagen enorm trilde...
Bij mijn Scenic 16RT uit '98 hoor ik bij scherpe bochten een ratelend geluid. Ik weet vrijwel zeker dat ik een aandrijfas/homokineet hoor. Ik heb even gecontroleerd en de aandrijfas bij de stuurkant kan ik bewegen..er is redelijk wat speling op deze...
Ik heb een scenic uit het jaar 1998 een automaat.
Ik merkte dat mijn auto heel raar begon te doen. Hij wilde niet meer in zijn achteruit.
Hij bleef hangen en als je toch...
Model/uitvoering : clio 1.4
Bouwjaar : 1992
Brandstof :
Bij het vervangen van de koppeling van een Clio 1.4, 1992, 5v is de schakelstang van de pook losgemaakt van de versnellingsbak. Hoe moet deze stang, afgesteld worden?
Model/uitvoering : _Clio III
Bouwjaar : _2008
Brandstof : _Benzine
Beste allen,
Ik heb pasgeleden een Renault Clio aangeschaft van nog geen 4 jaar oud en 46.000km op de teller. Ik merk nu dat de auto een beetje schokt als ik optrek in de...
Help.. Wij zitten hier met een probleempje. Onze clio maakt sinds enige tijd een schavend/ratelend geluid voor bij het rechter wiel als we een bocht naar links maken, een...
Model/uitvoering :laguna grand tour fase 2 ]
Bouwjaar :
Brandstof :benzine]
hallo,
wie o wie kan mij helpen met het volgende probleem:
als ik met 2 achterpassagiers op de achterbank zit (dus een volle wagen) en ik rij in de 4e of 5e versnelling...
goede middag,
er komt olie of remvloeistof in het bekleding bij de koppeling van mijn renault kangoo
wat zou het oorzaak kunnen zijn ?
wie kan mij helpen :(
kangoo/1,5 DCI :
2009:
diesel :
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
Hallo, ik ben benieuwd naar het vervang interval van de (achter) remblokken, de eerste keer heb ik de werkzaamheden van de garage niet gecontroleert, maar volgens de rekening had men met 191552 km de...
Renault Clio 1.2 16v S2005
Bouwjaar 2002
Brandstof: benzine
Hallo allen,
Ik heb gisteren een Clio gekocht en zit al meteen met een probleempje. Bij het sturen naar rechts hoor ik een irritante piep/kraak vanuit (waarschijnlijk) achter het...
Bij het opschakelen van versnelling 2 naar 3 pakte de 3 niet.Alle versnellingen naar boven funktioneren niet meer. Dus de 1ste de 3de en de 6de. de 2de 4de en 6de en de...
Megane Scenic
bouwjaar 1998
benzine
Hallo iemand ervaring met het vervangen van koppelingsplaten en drukgroep, en daarna een auto hebben die heel zwaar stuurt.
Wat kan hier de oorzaak van zijn .
gr Fennie
Model/uitvoering :megane grandtour
Bouwjaar :2004
Brandstof :diesel
motor en bak : 1.9 dci 6 bak
hallo ik heb een slipende koppeling in de 3e 4e 5e 6e versnelling bij 2500 rpm
nu wil ik deze zelf vervangen moet ik ook speciaal gereedschap hebben...
Hebt nou sinds 2 jaar een Grand Scenic 2.0 16V van 2004 km. Stand is 208000 wat mij prima bevalt heb in de 2jaar nog niet 1keer een storing gehad.
Nou is mijn vraag de...
Mijn achteras heeft het begeven en nu ben ik bij 2 autosloperijen geweest, maar daar kom ik dezelfde as als ik heb niet tegen ( zie foto ). Wel kom ik daar onder R19's een as tegen met 1 dikke en 1 dunne as....
Model/uitvoering : Renault CLIO 1.6 66KW RXE AUT
Bouwjaar : 1999
Brandstof : Benzine
Sinds gister staat mijn Clio aan de kant met problemen aan de versnellingsbak.
De versnellingspook kan nog wel bewogen worden naar parking, drive, neutral...
hallo, ik ben marcel en heb een renault scenic uit 2000, 1.6 16v benzine met motor code k4m.
nou wordt mijn versnellingsbak iets minder soms hoor je ligt bij het ietwat verkeerd optrekken het druklager.
daar bedoel ik mee gas geven terwijl de...
Met oog op het vervangen van de remblokken heb ik een vraag omtremt de klemveer van de achterste remklauw: zou ik deze er gewoon uit moeten kunnen trekken? hij zit...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum