Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Goede dag heb een renault scenic 2 2.0 16v bj 2004
Mijn vraag wat moet ik doen aan het probleem als ik een bocht naar rechts neem gaat mijn krukas naar links waardoor mijn koppelings pendaal bij het schakelen happert en niet helemaal om hoog komt...
Met enige regelmaat, na het rijden over een bobbel, of spontaan zo-maar een vreemd, krakend, bonkend kloink geluid.
Het lijkt wel of er een stuk gereedschap los onder de motorkap licht. Het geluid lijkt van links- voor...
Twingo bj 1996 benzine, ik hoor sinds kort een zoemend geluid links voor als ik (langere tijd) harder dan 70-80 km per uur rijd. Als ik naar rechts stuur bv op afrit is het even weg. Na stilstand (en dus afkoelen?) is het geluid weer weg. Het lijkt...
mijn Renault Megane Classic (sedan) schakelt best vaak slecht naar z'n 2. Vooral vanuit z'n 1 naar 2 gaat vaak moeilijk, maar ook terugschakelen naar z'n 2 gaat...
Nu mijn renault megane senic motorisch weer goed loopt wil ik nog wat zaken vernieuwen.
Alleen bij zwaar beladen achterbak of veel personen in de wagen hoor ik rechts achter soms een lichte bonk als ik over een verkeersdrempel ga.
Nu kan ik zo niets...
Wie weet hoe je een automaat van een 2.0 dci kan resetten? Dit is een zelflerende automaat. Nu heb ik gelezen dat het niet slecht is deze, zeker na veranderen van eigenaar, te resetten zodat hij terug kan inleren...
Ik vind dat mijn wagen te diep zakt bij het rijden met enige bagage en/of vouwwagen.
Googelen op hulpveren leverde niet veel op.
Zoeken op dit forum gaf ook geen eenduidig...
Ik kan voor mijn grand tour een setje verlagingsveren en schokdempers van een Megane CC overnemen.
Ik heb namelijk begrepen dat het voor een grand tour hetzelfde is als een CC.
Wie kan dit bevestigen of eventueel ontkrachten?
Model/uitvoering : renault dauphinois
Bouwjaar : 1957
Brandstof : benzine
ik ben in het bezit van renault dauphinois
wie weet of de motor +bak eruit moet om de koppeling te vervangen?
of kan de bak er alleen uit?
Model/uitvoering : Renault Megane Coupe 1.6 16v
Bouwjaar : 2000
Brandstof : LPG G3
Weet iemand of onderstaande rembekrachtiger ook op een Megane Coupe gebruikt kan worden van voor 10/2000?
ATE - Ref: 03.7863-2002.4 RENAULT : 77 01 206 790 - 77 01...
Renault Megane Grand Tour
2004
B/G
Beste Forumleden,
Ik heb een Renault Grand Tour 2.0 16V uit 2004, Nu wil ik hier achter vervangende sterkere spiraalveren in zetten welke al in mijn bezit zijn.
Kan dit zonder veerspanners en hoe is dit het beste...
Ik heb clio 1 phase 3 uit 1998 die prima rijdt.... Maar wel met een paar rare geluiden.
Ik ben al langs een garage geweest om het te laten checken, hier wisten ze het geluid niet precies te plaatsen.
ze zeiden misschien dat het de...
Grand Scenic 1.9d van 2008 met automatische versnellingsbak
De auto heeft een tiental dagen stilgestaan. Toen ik 'm opnieuw startte - wat op zich overigens probleemloos verliep - en 'm in z'n achteruit wou zetten, kon ik de pook wel schakelen, maar...
Model/uitvoering : Megane Coupe
Bouwjaar : 2001
Brandstof : Diesel
Hallo,
Ik moet mijn stuurhuis vervangen in de Renault Megane, maar zelfs Renault kan mij niet vertellen welk merk stuurhuis erin zit, kunnen er 2 zijn (smi/trw).
Kort voorstellen.
Ik ben Bart, 50 jaar en GEEN Renault bezitter, wel geweest natuurlijk.
Van 1988-1990 een Fuego 1.4TL
Van 2005-2010 een R5 automaat uit 1987, 50.000km en een heerlijk karretje totdat de...
Kan ik ergens mijn olie van mijn versnellingspak pijlen doormiddel van een peilstok?
Het zit namelijk zo dat ze mijn versnellingsbak hebben moeten vervangen daar de vorige het aan 160.000 km het...
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
hallo nog eens met willem,
hoe kan ik een clio1 met automaatbak(mb1) bak het beste peilen koud of warm?
(er zit tussen min en max een open spleetje op de peilstok)dus het oudere type moter
het liefste...
Hallo heren,
Na eerst 3 maal een nieuwe distributieriem ( fout garage/ beun) het volgende,
Mijn auto geeft een ratel het best waarneembaar bij hoge belasting zoals optrokken.
Volgens de garage is dit de...
Model/uitvoering: Renault Clio 1.2 eco
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Mijn clio maakt een erg hard zeurend geluid. Het begon een tijdje geleden op de snelweg, eenmaal in de bebouwde kom verdween ook het geluid. Ik heb het toen een tijdje...
De handrem werkt niet. Geconstateerd dat de plunjer van de rechter achter remklauw niet genoeg naar voren wordt bewogen als de hand rem wordt aangetrokken. Hierdoor werkt de handrem niet.
Kun je dit...
Bij een koude motor/versnellingsbak schiet hij zeer regelmatig uit zijn 5e versnelling. Dit gebeurt meestal in de eerste 10 km ongeveer. Wanneer ik lekker doorgas (zeg 120 km per uur)...
Sinds gisteren het volgende probleem met de Scenic I Phase 2. Bij afremmen in de laatste meters tot stilstand merk je dat de ABS ingrijpt (trillen/grommen) van rempedaal. Is dit een bekend probleem? Ik kon op het forum er niks over terugvinden.
De remvloeistof in mijn Megane moet ververst worden. Dit wil ik, zoals het meeste onderhoud, zelf doen. Nu heb ik talloze malen remolie ververst, bijgevuld, remmen ontlucht, etc. Maar nog nooit...
Waarschijnlijk is de stuurservo van mijn Grand Scenic uit 2005 (2.0 16v) kapot.
Dit is een elektrisch exemplaar, de bekrachtiging valt bij tijd en wijlen weg.
Is het veel werk deze te vervangen en kan dit überhaupt ivm de cardreader?.
Ik zou er 1...
Heeft iemand wel eens de handrem kabel vervangen van een clio 1 bj 1997.
deze auto heeft achter remschijven , ik kan er nergens iets van terug vinden op het internet.
ook is de vraag welke kabels moet ik hebben ( misschien...
Model/uitvoering : 19 Europa
Bouwjaar : 1995
Brandstof : benzine
Hallo Mensen,
Ik heb sinds deze week een renault 19 europa uit 1995 met slechts 95000 km op de teller, Ik heb deze auto over genomen van een oude man. Die heeft er dus ongeveer maar...
Heb sinds kort een Grand Scenic, daarvoor een Citroen C5.
Moet nog erg wennen aan de besturing op de grote weg boven 100 km/uur.
Het lijkt net of de stuurkolom...
Ik heb nu 2x met tussenpoos van 2 weken, een zeer vervelend incident gehad op de snelweg.
Ik rij 110 km/u op de snelweg en ik doe verder geen handeling zoals schakelen of remmen. Plotseling gaat er een schok door de auto alsof hij...
Model/uitvoering : Megane cc II
Bouwjaar : 2005
Brandstof : Benzine
Dag mensen,
Ik heb een 2 maanden geleden een Renault megane cc II gekocht met garantie. Deze bevalt prima, alleen zijn er een aantal puntjes waar ik niet helemaal tevreden...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum