Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Forum
Onderwerpen
Banden en velgen Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
weet wat wat er allemaal weg moet/gedemoteert worden het gaat om een renault
1900 dci diesel uit 1999 met 375985 op de teller verder is de scinick in top staat
het gaat hier om versnelling,s bak
mvrgr...
Hallo
Sinds kort eigenlijk sinsd het koud is en sneeuw licht.
Rateld rechts voor iets bij lage snelheid dit komt voor alleen als ik gas geeft en langzaam...
Vandaag weer een dag met een (gloednieuwe Dacia Sandero) leenauto vd garage rondgereden.
Dan valt me elke keer op dat bij andere auto's de koppeling veel lichter gaat.
Ik heb speling op mijn fuseekogel links is deze alleen compleet te verkrijgen? Ik zie nl ook dat er losse op het internet te koop zijn klopt dat? Ik wil deze laten vervangen...
stuurbekrachteging valt uit tijdens t rijden , en wanneer ik goed gas geef springt ie weer aan ook t lampje van de olie en een andere teller op de dashbord gaat...
Nu het buiten wat kouder is geworden ,word het knakkende geluid luider
en harder wanneer ik in de maximale stuuruitslag achteruit rij.
Achteruitrijden met het stuur in de maximale stand en een tikkie terug
is geen probleem.( Dan geen...
Model/uitvoering : laguna
Bouwjaar : 1997
Brandstof : benzine
auto rijdt laatste tijd erg bonkerig, hoor onder het rijden steeds ( doenk, doenk, doenk)
kan dit een fuseekogel probleem zijn, dit werd wel bij de laatste apk keuring als puntje...
Model/uitvoering Renault scenic
Bouwjaar : 2000
Brandstof : 1.6 16
Hallo Mensen
Ik Heb afgelopen vrijdag een renault scenic 1.6 16v van het bj 2000 gekocht een automaat
Nou heb ik zelf een brug en heb ik zaterdag de auto een beurt gegeven nou...
Model/uitvoering :clio grandtour
Bouwjaar :2011
Brandstof :diesel
Graag jullie mening of de roest op dit onderdeel als normaal mag beschouwd worden. Ik ben er eigenlijk van geschrokken toen ik de winterbanden voor de eerste keer op mijn nieuwe...
Model/uitvoering : Renault Safrane
Bouwjaar : 1997
Brandstof : Benzine
Hallo allen,
Ik overweeg bovenstaande auto te kopen, het is een 2.0 automaat.
Is een handgeschakelde versie beter dan een automaat, of is dat geen verschil?
Plus is de...
Wie kan mij vertellen of de Renault Megane van mijn vrouw ABS heeft?
Ik ben zelf totaal niet thuis in alles van na 1990 en al helemaal niet in Renault (bij voorbaat sorry)
Toen ik gisteren en vandaag thuis kwam van het viel het mij op dat beide achterbanden sterk naar rubber roken stonken. In die mate dat als je er 2 meter vanaf staat je het nog kon ruiken. De geur...
Beste Renault deskundigen
Ben in beziot van een twingo bjr 2003 1.2 16 QUICKSHIFT 80.000 km op teller
nu doet het volgende voor bij rijden tot +/- 110 km perfect weggedrag geen trillen in stuur .
bij gas er bij geven naar rond 120 en 130 begint...
Hallo,
wie heeft ervaring met de sturbekrachtiging van de vel satis?
Ik heb gisteren een litter stuurbekrachtigings vloeistof bijgevult omdat hij veel lawaai maakt bij het sturen en hij stuurt ook heel zwaar, nu is het een dag later en hetzelfde...
Bij mijn Renault Twingo C6, 1.2 van 1994 moet de hoofdremcilinder vervangen worden. Nu kan deze niet helemaal verwijderd worden omdat hij tegen de plaat aankomt waar de accu op gemonteerd staat. Ik zou hem graag bovenlangs willen verwijderen. Heeft...
Model/uitvoering : Megane 1.6 coupe
Bouwjaar :1998
Brandstof :benzine
Hoi,mijn zoon heeft recentelijk een Megane 1.6 coupe gekocht. Vol trots een zwarte maar.........het schakelen , voornamelijk de 2e versnelling, verloopt niet vlot. Zowel...
Een paar dagen geleden heeft de plaatselijke Bosch-garage de remvoeringen en wiellagers aan de achterzijde van mijn Kangoo 1.2 RT uit 1998 vervangen. Dit als gevolg van een...
Model: Mégane Break II phase 2
Bouwjaar: 2008
Brandstof: Benzine/LPG
Ruim een jaar geleden zijn mijn aandrijfassen vervangen. Ik had vanaf het begin al het idee dat er een soort resonantie in de aandrijfassen zit sinds ze vervangen zijn. De...
hallo allemaal, ik heb dus een twingo helios 1.2 automaat uit 1999. Nu gaat de automaat alleen nog maar in de neutraal. Wanneer ik hem in de drive zet gaat hij niet rijden. Is...
Mijn koppeling staat vrij hoog en ik heb het vermoeden dat hij aardig versleten is.
Daar ik elk jaar met de caravan naar het buitenland gaat wil ik de koppeling vervangen.
Is er ergens een...
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
ik heb een megane 1.6re bj 97 hatchback en wil de 13 inch velgen vervangen voor sportvelgen 15 inch et35 7j.banden 195/50/15.past dit? ivm aanlopen of aanslijten.
gr,rick
ik zal mij even snel voorstellen: Ik ben Casper van Weert en rij op dit moment een renault laguna uit 1995.
We waren van de week onderweg toen de de...
Ik heb dus een probleem met mijn twingo;
De auto is gekeurd geweest terwijl ik dit probleem al gehad en er was niets te zien... (heb het probleem wel niet vermeld)...
Kan iemand mij vertellen wat er verkeerd is?
Ik heb het weekend geprobeerd mijn remschijf en blokken te vervangen.
Rechts ging goed maar links niet.
Bij het terug draaien van de...
Vandaag al een uur aan het rijden toen ineens mijn auto erg ging inhouden en snelheid verminderen. Ook begon hij te stinken. Ik heb hem aan de kant gezet en tot mijn grote schrik kwamen er vlammen uit mijn wiel. Het leek er op dat het van de schijf...
Model/uitvoering :
Bouwjaar : 2003
Brandstof : gas
Hallo,
Onlangs heb ik de remschijven achter vernieuwd incl. lagers.
Nu blijft het asb lampje en serv lampje branden.
Voordien had ik daar geen last van.
Wat is de oplossing van dit probleem?
Mvg....
Renault Laguna grand tour 1.9 dci uit 2003
Ik heb een ratelend geluid met name aan bestuurderskant? Dit is waarschijnlijk de homokineet. Is deze los te vervangen of met as? Is dit makelijk zelf te doen, heb je geen speciaal gereedschap nodig?
Sinds de vakantie hoor ik een brom van achter de auto( Renault GS 2005 2.0 16v) vandaan komen. Hoe harder ij rijd hoe duidelijker de brom wordt. Vooral op asfalt is het duidelijk hoorbaar, De brom begint laag en naarmate je harder rijdt klinkt het...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum